להצטלם בלי פילטרים

מסקין פוזיטיב ועד סקינימליזם: כל מונחי הביוטי שנכנסו לנו חזק לראש ב-2021

השנה למדנו להסתכל פנימה, ולא רק במובן הרוחני של המילה - אלא פנימה לתוך הגוף והעור במטרה לגרום לו לזהור מבפנים. צוות הביוטי של "לאשה" מסכם את המונחים הבולטים שלמדנו השנה 

פורסם:

כלי גוף

שנת הקורונה הפכה את כלי העיסוי העתיקים מעולם הרפואה הסינית למוצרי הביוטי הכי נחשקים בשוק. קטגוריית ה"ביוטי" התרחבה והכניסה לתוכה גם את עולם הוולנס, כשתת־קטגוריה אחת מתפוצצת במיוחד - Beauty Tools. זה התחיל ברולרים ואבני גוואשה לעיסוי הפנים וזלג לאביזרים המיועדים לכל חלקי הגוף, המטרה זהה – המרצת דם, ניקוי רעלים והענקת מראה עור אחיד וחלק.

בלאק האני

השפתון של קליניק, שהושק בתחילת שנות ה־70, זכה השנה לעדנה מחודשת. איך זה קרה? סרטון אחד בטיקטוק חשף את סוד קסמו והראה איך בזכות הפיגמנט הייחודי שלו הוא מצליח להפוך כל זוג שפתיים לבשרניות עם גוון סקסי משגע. מאז יש לו ביקוש מטורף וכמעט שאי־אפשר להשיג אותו. אם אתן מצליחות להשיג אחד, תביאו לנו גם.
@cliniqueuk We are beyond excited to see @Mikayla Nogueira in #BlackHoney ♬ original sound - Clinique UK

המראה היקר

כמו כל הדברים הטובים, גם הטרנד הזה (שנקרא The Expensive Look) מגיע מהטיקטוק, ולמזלנו הוא פשוט מאוד ליישום: איפור במראה נקי (ראו בהמשך "קלין מייק־אפ"), שיער מתוח ואסוף בגולגול נמוך ועגילי חישוק קטנים ומוזהבים. ככל שהשגת מראה יוקרתי יותר בפחות מאמץ או מחיר, הצלחת.
@mylifeaseva

Mastering the “Clean Look” for my mixed/POC friends! 🤎🤍🌹 #cleanlook #makeup #richlook #expensive

♬ Manhattan - Ella Fitzgerald

Dewy Skin

השנה התקדמנו למראות איפור נקיים וזוהרים הנשענים על עור חי ולח, הנקרא גם Dewy skin. למעשה, רוב מראות האיפור הטרנדיים השנה התבססו על Dewy skin וביקשו כיסוי מינימלי שהבליט את עור הפנים הטבעי.

סטיקים

נכון, 2021 היא לא השנה שבה הומצאו הסטיקים, אבל היא בהחלט השנה שבה הם השתלטו סופית על מדפי הקוסמטיקה. כיום, אין מותג ביוטי שלא מתהדר בהם (בצורת סמקים, היילייטרים, מייק־אפים ועוד). זה קשור למגמת האיפור הנשענת על מוצרים במרקם קרמי לח (כאמור, טרנד ה־Dewy), אך גם לטרנד המולטי־יוז, המעודד אותנו להשתמש בכל מוצר בכמה שיותר אזורים. בכל מקרה, זה פרקטי, נוח לשימוש, נכנס בקלות לכל תיק כמעט ולגמרי הולך להמשיך איתנו ל־2022.

סקין פוזיטיב

בהמשך ישיר לתנועת הבודי פוזיטיב, צמחה השנה מגמה המכונה "סקין פוזיטיב", הדוגלת בלאהוב את עור הפנים שלך כמות שהוא ואפילו להצטלם ללא פילטרים - כן, גם אם יש לו פצעי אקנה ושיער נראה לעין.

קלין מייק־אפ

אחרי ששנת 2020 הביאה לנו את ה־No Makeup-Makeup‬, השנה התקדמנו לעבר מראה שלא מנסה להסתיר את השימוש באיפור, אבל כן מנסה להדגיש את הנתונים הטבעיים של הפנים. הקלין מייק־אפ מכוון למראה נקי, זוהר וסמוק, נשען על מעט מוצרים אווריריים ומקדש את עור הפנים. המפתח להצלחתו: ניקוי טוב וטיפוח של העור, תוך שימוש במעט מוצרים כמו קונסילר, סומק קרמי, מסקרה, ג'ל גבות וגלוס שקוף.

סקוויש טו קונדיש

זוהי שיטת החדרת לחות לשיער מתולתל במהלך המקלחת: כשהשיער מלא מים ומרכך, יש להפוך את הראש כלפי מטה ולכווץ את השיער כך שנשמעים צלילי "סקוויש". נכון, הביטוי הזה נמצא בסביבה כבר כמה שנים, ובכל זאת חלקנו (לא נזכיר שמות) אימצו אותו רק לאחרונה, וגם במגזינים כמו קוסמופוליטן עשו עליו כתבה גדולה השנה ("הסקוויש טו קונדיש שינה לגמרי את השיער המתולתל שלי!").

(תקשיבו לסאונד)

צום פנים

ובאנגלית: Skin Fasting. המטרה: לתת לעור הפנים מנוחה מכל תכשירי הקוסמטיקה (או לפחות מרובם) ולאפשר לו לנשום. יש מי שמפסיקות לגמרי את כל שגרת הטיפוח למשך תקופה, ויש מי שמשאירות את הבסיס: ניקוי, קרם לחות, קרם הגנה. וזהו.

טיפוח הקרקפת

אם עד 2021 הסתדרנו עם חפיפה והברשה, השנה הקרקפת מקבלת את קדמת הבמה עם שפע מוצרים ייעודיים. הרעיון: קרקפת נקייה ובריאה היא הבסיס לשיער מבריק. המוצר שמסתמן כמועדף על הקונים: פילינג לקרקפת (שהוא גם שמפו) של NatureLab (הוא עולה 17$ וכרגע הוא סולד אאוט, אגב).

סקינימליזם

גישת ה"פחות הוא יותר" הגיעה אל מדפי הקוסמטיקה. אחרי כמה שנים של חיבה לשגרת הטיפוח הקוריאנית שכוללת מיליון שלבים, הסקינימליזם בא עם הדרישה לכמה שפחות מוצרים, רצוי טבעיים (אם את בעניין של להכין אותם בעצמך, בכלל טוב).

טיפול קפסולה

המונח קפסולה זלג גם למחוזות הטיפולים האסתטיים, שם מציעים טיפולים בהתאמה אישית לעור. ואיך זה עובד? ממש כמו במכונת קפה: "טוענים" קפסולה סגורה הרמטית לתוך ידית המשחררת את החומרים הפעילים באופן מושהה ומצרפת אליהם טכנולוגיות חכמות וחמצן, שיחד משפרים את מראה העור.
2 צפייה בגלריה
טיפול פנים בקפסולה
טיפול פנים בקפסולה
טיפול פנים בקפסולה של גנאו
(יח"צ)

ביוטיפיקיישן

מונח מתחום האסתטיקה הדוגל בהעצמת היופי הטבעי האישי. או במילים אחרות: הפועל "לפסל" את הפנים מפנה את הבמה לטובת "להדגיש" את הפנים. מה זה אומר? אם בעבר היינו ממלאות את השפתיים למראה בשרני וחושני, בביוטיפיקיישן נדגיש רק את קו המתאר של השפתיים.
  • השתתפו בהכנת הכתבה: דניאל פסו, שלי גרוס, תמר איל-להב, אביב וינברגר
לכתבה זו התפרסמו 0 תגובות ב 0 דיונים
הוספת תגובה חדשה
אין לשלוח תגובות הכוללות מידע המפר אתתנאי השימוש של Ynet לרבות דברי הסתה, דיבה וסגנון החורג מהטעם הטוב.
The Butterfly Button