מעשה בשמונה כלים שיש להפנים

מברשת ורולר במקום קרם? האם כלי הטיפוח לפנים ולגוף יעילים?

הרבה בלגן עשתה כאן הקורונה, אבל לנצח נזכור לה את העובדה שהיא לימדה אותנו לעצור, ללמוד לנשום ולהבריא את עצמנו מבפנים. כחלק מהשינוי נכנסו לשוק הביוטי כלי גוף שנועדו לעזור לנו לעשות את זה - אבל האם מדובר בגימיק או בשיטה אפקטיבית?

פורסם:
במרץ האחרון התוודתה קורטני קרדשיאן על האובססיה שלה למברשות יבשות, בסרטון אנבוקסינג של קיט הספא של המותג שלה "פוש". קרדשיאן היא לא היחידה שנכנסה עמוק לשוק הכלים המיועדים לגוף ובטח לא הראשונה, שכן טכניקות העיסוי והמרצת הדם קיימות בעולם הרפואה האלטרנטיבית כבר שנים רבות. מה בכל זאת הציף את הטרנד מחדש? שירן אליצור, מנהלת פיתוח מותגים בסופר־פארם, זוקפת את המגמה לסיבה מרכזית אחת: "יש טרנדים שחוזרים על עצמם כל הזמן, אבל אני חושבת שבמקרה הזה למגפה היה תפקיד משמעותי, היא הייתה קטליזטור מטורף", היא אומרת. "הקורונה העלתה למודעות את כל הנושא של הפחתת הלחץ וה־Well Being. הקניינות שלנו מתבססת בעיקר על ארצות־הברית ואנגליה, ושם אנחנו רואות צמיחה של תת־קטגוריות בתחום הטיפוח", היא משתפת. "אם פעם היית נכנסת לקטגוריית 'ביוטי' ומוצאת רק קרמים וסרומים, היום תחום הכלים מתפוצץ, גם לפנים וגם לגוף: אם זה אבני גוואשה, כלי עיסוי או רולרים לגוף השאולים מעולמות הרפואה הסינית. פעם היו מוכרים את המוצרים האלה תחת קטגוריה של 'לייף־סטייל' או 'בית', היום הכל נכנס תחת ביוטי. אפשר לראות את זה ב'ספורה', שבה מוכרים מיליון סוגי ויטמינים. אפילו ויברטורים נכנסים פתאום לקטגוריה הזאת של ביוטי. הכל חלק מהמגמה הגורסת שהיופי בא מהבריאות ומבפנים - אחר כך יגיעו הקרם והמייק־אפ. הקרם זניח. אם 'גלוסייר' אמרו בעבר – Skin first, makeup second - היום העור במקום השני וקודם כל מטפחים את הרווחה והנפש שלנו".
"המגפה גרמה לאנשים לחפש אביזרים שאפשר לתפעל בבית", מוסיף על דבריה דוד פרישר, מורה ומטפל בכיר במקצועות המגע, ומזכיר לכולנו את התקופה שבה הפכנו להיות הקוסמטיקאיות, המטפלות, הספריות והמאפרות של עצמנו. "אם את רוכשת רולר או גוואשה, את יכולה לטפל בעצמך לבד", הוא אומר. הסיבה הנוספת לפופולריות של תחום האביזרים לפי אליצור קשורה בצורה לא מפתיעה בכלל לרשתות החברתיות ולמשפיעניות שלקחו תפקיד משמעותי בהרחבת תחום הטיפוח לעולמות הוולנס: "גווינת פלטרו הייתה החלוצה, אבל מאז קמו עוד המון אתרים כמו 'פוש' של קורטני קרדשיאן וגם רשתות חברתיות כמו טיקטוק, שבעצם חושפות את הקהל לדברים האלה ומלמדות איך בכלל ליישם אותם. היום הרשתות מאפשרות הנגשה של ידע וטכניקות, כולן לומדות מכולן".

גימיק רגעי או שינוי בכללי המשחק?

אז הרשתות מלאות במדריכים מקצועיים, ושוק הביוטי מציע כלים ומכשירים מעוצבים בהתאם. אבל מהם היתרונות של הכלים האלה, והאם מדובר בשיטה אפקטיבית שכל אחת יכולה לנסות בחדר האמבטיה שלה או בכלל בגימיק התורן?
"זה לא סתם גימיק", קובע פרישר: "רקמה בריאה היא רקמה שבה התאים מתחדשים כל הזמן. כדי שהתאים יתחדשו בקצב טוב, צריך שייעשה חילוף חומרים בקצב טוב, לכן חשוב לשתות המון מים ולהיות בתנועה. בעזרת הכלים האלה אנחנו עוזרים לגוף לעשות את מה שהוא יודע, אבל לפעמים לא עושה עקב אורח החיים שלנו שהשתבש. כדי שהתאים יתחדשו, צריך לפנות את הרעלים. תארו לכן שאתן קונות הביתה מצרכים, אבל לא דואגות לפנות את הזבל. זה מה שקורה בגוף, והכלים האלה עוזרים להסיר תאים ולפנות פסולת".
"כשמעסים אזור מסוים אנחנו מבצעים ניקוז וניקוי של רעלים מהתאים", מסבירה רוית וולפסון, קוסמטיקאית וכימאית בכירה ומדריכה בחברת "ליראק פריז". "דבר נוסף שנגרם כתוצאה מהעיסוי הוא זרימת חמצן משופרת. כל התהליכים המטבוליים בתא עובדים בצורה טובה יותר, מה גם שכשיש לנו יותר חמצן באזור, מתאפשרת קליטה טובה יותר של הרכיבים הפעילים ושל ספיגת התכשירים שאנחנו מורחות אחר כך בצורה יעילה יותר".
במה שונה השימוש בכלים אלה מהשימוש בידיים?
וולפסון: "הכלים אפקטיביים יותר מהידיים מאחר שבעזרתם אפשר ללחוץ עמוק יותר והם מאפשרים פעולה מהירה. הם מסייעים בשיפור זרימת הדם בצורה יעילה יותר מעיסוי בלבד, משום שהם מעמיקים את עוצמת העיסוי ומקילים עלינו את העבודה".
אילו כלים יש ומה ההבדלים ביניהם?
"רוב הכלים מגיעים מהרפואה הסינית. הגוואשה, למשל, שהרוב מכירים ככלי לפנים, מיועדת לשימוש בכל הגוף. היא משחררת שרירים תפוסים, עושה עיסוי לימפטי לניקוי רעלים ועובדת על המרצת הדם, מה שגורם לעור להיות אלסטי ומוצק יותר. הרולרים עובדים בצורה זהה, רק עדינה יותר. יש גם כוסות רוח מסיליקון שניתן לקנות בבית מרקחת, הן גם עובדות על הטכניקה של המרצת דם, אבל ההבדל היחיד הוא שהן עלולות ליצור שטפי דם. המברשות היבשות מיועדות יותר להסרת תאים מתים ולניקוי רעלים. אני מכיר את השימוש בהן דווקא מהתחום הרפואי של אנשים אחרי ניתוח או שבר, שרוצים לחדש את האזור ומשתמשים במברשת".
3 צפייה בגלריה
אבן גוואשה
אבן גוואשה
אבן גוואשה להמרצת הדם
(צילום: shutterstock)

אילו כלים יש ומה ההבדלים ביניהם?
"רוב הכלים מגיעים מהרפואה הסינית. הגוואשה, למשל, שהרוב מכירים ככלי לפנים, מיועדת לשימוש בכל הגוף. היא משחררת שרירים תפוסים, עושה עיסוי לימפטי לניקוי רעלים ועובדת על המרצת הדם, מה שגורם לעור להיות אלסטי ומוצק יותר. הרולרים עובדים בצורה זהה, רק עדינה יותר. יש גם כוסות רוח מסיליקון שניתן לקנות בבית מרקחת, הן גם עובדות על הטכניקה של המרצת דם, אבל ההבדל היחיד הוא שהן עלולות ליצור שטפי דם. המברשות היבשות מיועדות יותר להסרת תאים מתים ולניקוי רעלים. אני מכיר את השימוש בהן דווקא מהתחום הרפואי של אנשים אחרי ניתוח או שבר, שרוצים לחדש את האזור ומשתמשים במברשת".
האם זה יעיל לטיפול בצלוליט?
וולפסון: "חלק מתופעת הצלוליט והמראה התפוזי נובע מזרימת דם לקויה והצטברות תאי השומן (בנוסף לגורמים שונים כמו נטייה גנטית, תזונה וכדומה). זרימת הדם המשופרת משפרת גם את פינוי תאי השומן שהתפרקו על ידי המערכת הלימפטית ורעלים נוספים. בנוסף לכך, שיפור זרימת הדם מסייע בשיפור חדירות המרכיבים הפעילים בתכשירים הייעודיים לטיפול בצלוליט. חשוב לדעת שצריך לעשות עיסוי באופן קבוע, כי ברגע שמפסיקים, זה חוזר. יש מוטו בקוסמטיקה – כל עוד הגורם קיים, התופעה לנצח חוזרת. כשמדובר בנטייה גנטית (מה שקורה אצל רוב הנשים), אז העבודה צריכה להיות רציפה ולשלב תכשירים שמכילים קפאין או ג'ינג'ר המסייעים בשיפור זרימת הדם, וכך אנחנו מקבלות את כל היתרונות בעיסוי".
"חשוב להבין שכדי לטפל בצלוליט צריך לטפל בתזונה בליווי תנועה", מחדד פרישר. "העיסוי רק מלווה, הוא לא הטיפול היחיד. באופן כללי, למי שרוצה לאמץ את השימוש בכלים האלה אני ממליץ ללכת למומחים כמו קוסמטיקאית, מטפלת ברפואה סינית או כל מי שמתעסק בתחום, לפחות פעם אחת, כדי ללמוד את הטכניקה הנכונה. נכון, הרשת מפוצצת במידע, אבל באופן אישי אני חושב שרצוי לראות לפחות פעם אחת איש מקצוע, כי לסוג העור יש משמעות רבה, וחשוב לא לעשות נזק".

3 צפייה בגלריה
תעסי את זה
תעסי את זה
תעסי את זה
(צילום: אסף לוי, ירון ויינברג, Shutterstock/ASAP Creative )

המוצרים לפי הסדר:
1. אבן גוואשה, 110 שקל, קטרינה טיפוח אורגני
2. ערכת CELLU OIL להזרמת דם והחדרת חומרים, 500 שקל, פולה בליק דיין
3. רולר עיסוי דו־ראשי, 89.90 שקל, סו.קו בסופר־פארם
4. סט כוסות רוח, 119 שקל, דנה קנר
5. מברשת גוף, 21.90 שקל, לייף
6. מברשת גוף יבשה, 59 שקל, DAILY CONCEPTS באתר הו גלואו
7. ערכת בודי סלים, 299 שקל, ליראק פריז
8. רולר לגוף, 345 שקל, even
לכתבה זו התפרסמו 0 תגובות ב 0 דיונים
הוספת תגובה חדשה
אין לשלוח תגובות הכוללות מידע המפר אתתנאי השימוש של Ynet לרבות דברי הסתה, דיבה וסגנון החורג מהטעם הטוב.
The Butterfly Button