שתף קטע נבחר

נוהל "סיר לחץ", ירי טיל והריסה בדחפור. כך חוסל המחבל הרוצח

שעות ספורות לאחר חיסולו של אחמד ג'ראר, שעמד בראש החוליה שרצחה את הרב רזיאל שבח מחוות גלעד, מתברר שסירב להסגיר את עצמו לכוחות שצרו על הבית. הכוחות שיגרו לפחות טיל אחד, ואז החלו להרוס את הבית בדחפור. כשיצא - נורה למוות. חמאס קיבל אחריות לפיגוע, וטען שג'ראר פעיל שלו

 

 

 

המחבל אחמד ג'ראר, שעמד בראש החוליה שרצחה את הרב רזיאל שבח מחוות גלעד, חוסל בפעולה משותפת של שב"כ, צה"ל והימ"מ של המשטרה. שעות ספורות לאחר חיסולו, מתברר כי הוא סירב להסגיר את עצמו לכוחות שצרו על הבית. הכוחות שיגרו לפחות טיל אחד, ואז החלו להרוס את הבית בדחפור בנוהל המכונה "סיר לחץ". כשיצא חמוש ברובה M-16 ובמטענים - נורה למוות. הזרוע הצבאית של חמאס קיבלה על עצמה אחריות לפיגוע בחוות גלעד והודיעה כי אחמד ג'ראר היה פעיל בשורותיה.

 

בסביבות 3:00 לפנות בוקר התקבל בשב"כ מידע מודיעיני נוסף על כמה מבנים ביאמון, שבהם כנראה הסתתר ג'ראר. לוחמי הימ"מ קראו לו לצאת, ואז הוא נצפה יוצא באופן חשוד מאחת מכניסות המבנה, חמוש. הוא נורה למוות. אין נפגעים בקרב הלוחמים. מלבד חיסולו של ג'ראר נעצרו במתחם פלסטינים נוספים בחשד שסייעו לו להסתתר.

 

 
 

המבנה שבו הסתתר המחבל שחוסל ()
המבנה שבו הסתתר המחבל שחוסל

אחמד ג'ראר, המחבל שחוסל  ()
אחמד ג'ראר, המחבל שחוסל

ג'ראר היה פעיל מרכזי בתשתית הטרור האחראית לפיגוע הירי הרצחני וכאמור השתתף בעצמו בפיגוע. מחקירות שב"כ עולה כי התשתית מעורבת בניסיונות אחרים לבצע פיגועים ובתכנון פיגועים נוספים. חקירת העצורים מקרב חברי התשתית נמשכת, ועל יתר הפרטים מוטל צו איסור פרסום. נסר, אביו של ג'ראר, היה מבכירי הזרוע הצבאית של חמאס ביהודה ושומרון בתקופת האינתיפאדה השנייה. האב חוסל לפני 16 שנה.

 

מצה"ל נמסר כי במהלך הפעילות נכנסו כוחות לאזור שבו שהה המחבל ולאחר ניסיונות חוזרים להוציאו מהמבנה, בהם כריזה, ירי נק"ל ומטול לעברו, החלו כוחות ההנדסה בהריסת הבית. במהלך ניסיון מעצרו, יצא המבוקש חמוש ממבנה ואז נורה על ידי הכוחות. על גופתו של המחבל נמצאו כלי נשק ותיק עם מטענים.

 

הרובה של המחבל בזירה (צילום: דובר צה"ל) (צילום: דובר צה
הרובה של המחבל בזירה(צילום: דובר צה"ל)

עוד מסרו: "מאז הפיגוע פעלו כוחות הביטחון בכמה כפרים מדי לילה, בהובלת מידע מודיעיני של שב"כ בחיפושים אחר החוליה שביצעה את הפיגוע. בעקבות מידע זה, עצרו כוחות צה"ל כמה חשודים בסיוע למפגעים". חקירת הפיגוע נמשכת.

 

שר הביטחון: הרשות מגבה את המחבלים

ראש הממשלה בנימין נתניהו מסר בעקבות החיסול: "אני מברך את כוחות הביטחון על הפעולה הנחושה והמורכבת שביצעו הלילה לתפיסת המחבל שבסופה חוסל. לפני כמה ימים אמרתי לאלמנתו של הרב רזיאל שבח ז"ל שנגיע אל המרצחים, והלילה המשימה הושלמה. כוחות הביטחון יגיעו אל כל מי שינסה לפגוע באזרחי ישראל, ונמצה עימם את הדין. כך גם יהיה עם המרצחים של הרב איתמר בן גל".  


צה"ל בכפר יאמון, הלילה (צילום: דובר צה"ל) (צילום: דובר צה
צה"ל בכפר יאמון, הלילה(צילום: דובר צה"ל)

 (צילום: דובר צה"ל) (צילום: דובר צה
(צילום: דובר צה"ל)

 (צילום: דובר צה"ל) (צילום: דובר צה
(צילום: דובר צה"ל)

 (צילום: דובר צה"ל) (צילום: דובר צה
(צילום: דובר צה"ל)

 (צילום: דובר צה"ל) (צילום: דובר צה
(צילום: דובר צה"ל)
 

הרב רזיאל שבח. נרצח בפיגוע ירי ()
הרב רזיאל שבח. נרצח בפיגוע ירי

שר הביטחון אביגדור ליברמן הודה לכוחות הביטחון אף הוא: "היה ברור שזה רק עניין של זמן, הוא כל הזמן היה בתנועה, בסופו של דבר שמנו עליו את היד וסגרנו חשבון. חשוב לציין שגם עצרנו את כל החבורה המקיפה, כל מיני סייענים של אותה חוליה, והשלמנו מיגור של תא טרור משמעותי. אני מקווה שבזמן הקרוב נשים את היד גם על המחבל השני".

 

השר ציין כי המחבלים מקבלים גיבוי: "יש חיבוק של כל ההנהגה הפלסטינית, אני לא מדבר על חמאס, אני מדבר בפירוש על פתח. בניחום האבלים אצל בן דודו של המחבל שחיסלנו עכשיו היו כל בכירי פתח, מחמוד אל-עלול, וכל האחרים, מושל ג'נין. גם בתקשורת יש שם התייצבות חד-משמעית לצד הטרור, עם המחבלים, יש שם חיבוק חם לכל פעולות הטרור ועידוד".  לדבריו, "יש אווירה שהם גיבורים, יש תמריץ כספי עצום, צריך להבין שחשבונות של אותם מחבלים, המשפחות שלהם יקבלו מייד 12-10 אלף שקל, פי חמש או שש משכר הממוצע ברשות".

 

ליברמן יצא נגד אבו מאזן, ש"מנהל נגדנו טרור מדיני בכל המוסדות הבינלאומיים, כולל ההופעה הקרובה שלו במועצת הביטחון". עם זאת ציין: "אני חושב שגם אבו מאזן מתחיל להבין שיש לו מה להפסיד".

 

בג'נין הוכרזה היום שביתת מסחר לאות אבל על הריגתו של אחמד ג'ראר. מחמאס נמסר כי "אחמד ג'ראר שבר את המשוואה הביטחונית והצבאית הישראלית קודם כל בפיגוע בשכם ואז בקרב בג'נין, ברוקין ויאמון. הוא יישאר גאווה לכל הפלסטינים. קוראים לפלסטינים בגדה המערבית להגיב על פשע החיסול שלו".

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
מומלצים