שתף קטע נבחר

מרים פרץ - כלת פרס ישראל: "האם של כולנו"

אמם של חללי צה"ל אוריאל ואלירז פרץ ז"ל היא כלת פרס ישראל על מפעל חיים. בנט: "לא בחרה את נסיבות חייה הקשות, אך בחרה לחיות ולהחיות עם שלם". פרץ הגיבה לזכייה: "אני מקבלת את הפרס? קטונתי"

מרים פרץ, אמם של חללי צה"ל אוריאל ואלירז פרץ ז"ל, היא כלת פרס ישראל על מפעל חיים בתחום חיזוק הרוח היהודית-ישראלית. כך הודיע לה הערב (יום ה') שר החינוך נפתלי בנט. פרץ הגיבה על הזכייה: "אני לא ראויה, זה שלהם, זה של אוריאל ואלירז, זה לא שלי. אני מקבלת את הפרס? קטונתי".

 

 

בנט הגיע לביתה של פרץ כדי להודיע לה על הזכייה וצייץ בטוויטר: "מרים פרץ, 'אם הבנים', ששכלה את אוריאל ואלירז ז"ל, הקדישה את חייה לעשייה החינוכית. מרים לא בחרה את נסיבות חייה הקשות, אך בחרה לחיות ולהחיות עם שלם. האם של כולנו".

 

בנימוקי הוועדה נכתב: "פרס ישראל למפעל חיים לשנת תשע"ח מוענק לגב' מרים פרץ, אשת חינוך ישראלית אשר שכלה שניים מבניה. מטובי הלוחמים אשר נפלו בקרבות ישראל. מאז מקדישה מרים פרץ את חייה לחינוך ולהנחלת המורשת היהודית והציונית כשהיא עורכת מסעות של הרצאות בפני בני נוער וחיילי צה"ל ואף יוצאת לקהילות ברחבי העולם וכל זאת על מנת להאיר את דרכינו ולחזק את ידינו.

מרים פרץ ונפתלי בנט ()
בנט ופרץ בעת ההודעה על הזכייה. "קטונתי"

מרים פרץ ונפתלי בנט ()

"מעבר לכך, מסייעת מרים למשפחות שכולות ופצועי צה"ל. מרים היא סמל למסגרת הרוח היהודית והישראלית ומהווה סמל ומופת לנתינה ולעזרה לזולת, לחברה ולקהילה. על כל אלה מצאה הוועדה לנכון להעניק למרים פרץ את פרס ישראל בתחום החברה והקהילה".

 

פרץ נולדה בקזבלנקה שבמרוקו בשנת 1954 ועלתה לארץ ב-1964 יחד עם משפחתה במעברת חצרים בבאר שבע. באמצע שנות ה-70 היא נישאה לאליעזר פרץ ולאחר נישואיהם עברו לגור באופירה שבסיני, שם נולדו בניהם אוריאל ואלירז ז"ל. בשנת 1982, עם פינוי סיני, עברה המשפחה ליישוב גבעון ומשם לגבעת זאב, שם היא מתגוררת עד היום ושם נולדו ארבעת ילדיהם הנוספים.

 

מרים הייתה מנהלת בית הספר הראשון בגבעת זאב וכיום היא מפקחת במנהל חברה ונוער במשרד החינוך. זה עשרות שנים שמרים פרץ מקדישה את חייה לחינוך.

הדיווח בידיעות אחרונות על נפילתו של אוריאל ()
הדיווח בידיעות אחרונות על נפילתו של אוריאל

למטה משמאל: רב-סרן אלירז פרץ ז"ל ולצדו אמו מרים ואחיו אליאסף אוחזים בתמונת האח אוריאל, שנהרג בלבנון. עומדים: האחים אביחי ובת-אל (צילום: אלעד גרשגורן) (צילום: אלעד גרשגורן)
למטה משמאל: רב-סרן אלירז פרץ ז"ל ולצדו אמו מרים ואחיו אליאסף אוחזים בתמונת האח אוריאל, שנהרג בלבנון. עומדים: האחים אביחי ובת-אל(צילום: אלעד גרשגורן)

ב-25 בנובמבר 1998 נהרג בנה הבכור סגן אוריאל פרץ ז"ל, מפקד מחלקת הסיור בגדוד 51 של גולני, במארב בדרום לבנון באזור מרכבה. ב-26 במרץ 2010 נהרג בנה השני, רס"ן אלירז פרץ ז"ל, בהתקלות עם חוליית מחבלים ברצועת עזה.

 

בשנת 2014 היא נבחרה להדליק משואה ביום העצמאות ה-66. פרץ סיפרה על התחושות לקראת הדלקת המשואה: "כשהודיעו לי שאני משיאה משואה אמרתי מי אני בכלל שזכיתי לכבוד הזה. אני לא מייצגת אף אחד. אחרי שחשבתי עם עצמי סיפרתי לילדיי החיים ואז הגעתי לקיר עם התמונות של שני בניי שנפלו בקרב, אוריאל ואלירז, וסיפרתי להם.

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
מומלצים