שתף קטע נבחר

חמאס בתמרון צבאי: דגמי טנקים ושיגור רקטה לים

הזרוע הצבאית פתחה בתמרון גדול בעזה, לפני צעדות השיבה. עדי ראייה אמרו כי במסגרתו חמאס שיגרה לפחות רקטה אחת לכיוון הים. במקביל, טרקטורים החלו להכין את השטח לעיר האוהלים המתוכננת לצעדה מהרצועה והקימו תילי עפר להגנה מירי מישראל

 

 

התמרון שלפני צעדות השיבה: הזרוע הצבאית של חמאס מקיימת מהבוקר (יום א') תמרון צבאי גדול ברצועת עזה. התמרון יימשך עד מחר בבוקר. עדי ראייה בעזה אמרו כי חמאס שיגר במסגרת התרגיל לפחות רקטה אחת לכיוון הים. בתרגיל משתתפים גם כמה דגמים של טנקי מרכבה שמדמים את צה"ל.

 

הפלסטינים טענו כי מהאוויר פוזרו כרוזים שבהם הוזהרו תושבי עזה שלא להתקרב לגדר הגבול ולא להגיע למרחק הקטן מ-300 מטר מהגבול. "היזהרו פן תצטערו", נכתב בכרוזים שהופצו. "כל מי שיתקרב לגדר מסכן את עצמו. צה"ל ינקוט בכל האמצעים הדרושים להרחקתו, כולל באמצעות שימוש בירי במקרה הצורך". אבל בצה"ל הכחישו שחולקו כרוזים כאלה.

 

המתיחות בדרום גברה על רקע צעדות השיבה המתקרבות והתקרית אתמול שבה חצו ארבעה פלסטינים את הגדר באזור כיסופים והציתו כלי הנדסי של צה"ל העוסק בהקמת המכשול התת-קרקעי. הבוקר החלו טרקטורים להכין את השטח לעיר האוהלים המתוכננת לצעדת השיבה. במקביל ליישור השטח, הקימו הטרקטורים תילי עפר שאמורים להגן על המשתתפים מפגיעה של ירי מכיוון ישראל.

 

תמרון צבאי ברצועת עזה של חמאס ()
דגל פלסטין על דגם טנק מרכבה

תמרון צבאי ברצועת עזה של חמאס ()
מסתערים בתרגיל
תמרון צבאי ברצועת עזה של חמאס ()
שיגור רקטה

תמרון צבאי ברצועת עזה של חמאס ()
הזרוע הצבאית בפעולה בעזה

תמרון צבאי ברצועת עזה של חמאס ()
התמרון של חמאס

  

 

באוגדת עזה נערכים לצעדות ההמוניות לעבר הגבול שחמאס יוזם ואמורות להתחיל מסוף השבוע. ההיערכות תכלול גם את עיבוי המכשול ההנדסי בפירמידות של תלתליות ושימוש באמצעים מתקדמים נגד מפרי סדר. מתאם הפעולות בשטחים, אלוף יואב (פולי) מרדכי, הזהיר כי "חמאס מנצל וינצל את ההפגנות מול הגדר כדי לשלב בתוכן פעילי חמאס, שייטמעו בביגוד אזרחי, מהלך שקוף וברור".

 

אמש ארבעת הפלסטינים שחצו את הגדר שבאזור כיסופים הגיעו למתחם הנדסי שמכיל תלוליות אדמה, סמוך לגבול. במתחם חנו כלים גדולים שבשימוש צה"ל להקמת המכשול החדש נגד מנהרות. הם ניסו להעלות באש את הכלים עם מכלי בנזין שהביאו עמם. נזק קל נגרם לאחד הכלים.

הנזק שנגרם לכלי ההנדסה שהוצת על ידי הפלסטינים ()
הנזק שנגרם לכלי ההנדסי

הנזק שנגרם לכלי ההנדסה שהוצת על ידי הפלסטינים ()
הציתו וברחו

כניסת נערים מעזה לגבולות ישראל ושריפת מחפר ()
ההסתננות מעזה

הארבעה נמלטו חזרה לשטח הרצועה אחרי שזיהו את כוח צה"ל מתקרב לנקודה זמן קצר לאחר מכן. ככל הנראה, מדובר בניסיון חובבני של ארבעת הפלסטינים - אך יוצא דופן בתעוזתו ובאופיו ביחס לחציות אחרות של פלסטינים את גדר הגבול. לפי הסרטון, הפלסטינים חצו לעומק של עשרות מטרים מגדר הגבול ונכנסו למתחם כלי ההנדסה שלא היה מאויש עקב השבת. 

   

בתגובה לחדירה ולניסיון ההצתה תקפו הלילה מטוסי קרב של חיל האוויר מטרה במחנה אימונים של חמאס ברפיח שבדרום הרצועה. בהודעת הצבא נכתב: "צה"ל רואה בחומרה כל ניסיון לפגוע בתשתיות ביטחוניות ובגדר הביטחון וכן כל הפרה של הריבונות הישראלית מעל ומתחת לקרקע. האירוע שהתרחש אמש, שבו זוהתה פגיעה בגדר הביטחון וניסיון להצתת כלי רכב הנדסי, הינו אירוע חמור נוסף ברצף אירועים במרחב הגדר".

 

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
דגם טנק מרכבה בתרגיל של חמאס
מומלצים