שתף קטע נבחר

לפני שרצח את הרב שבח: המחבל ביצע 8 פיגועים בשומרון

כתב האישום שהוגש נגד המחבל משכם חושף כי יחד עם חוליית מחבלים ירה כמה פעמים לעבר בתים, רכבים ואוטובוס. פיגוע הירי בצומת חוות גלעד שבו נרצח הרב שבח - דקה אחרי דקה

הרב רזיאל שבח ז"ל ()
הרב רזיאל שבח ז"ל

כתב אישום בגין רצח הוגש נגד אחמד קונבע, תושב שכם, חבר בחוליית הטרור הפלסטינית שרצחה את הרב רזיאל שבח ז"ל בפיגוע ירי מרכב חולף בצומת חוות גלעד. בכתב האישום שהגישה היום (א') הפרקליטות הצבאית, נחשף כי קונבע וחולייתו היו מעורבים במספר פיגועי ירי נוספים ברחבי השומרון, נגד בתים ורכבים ישראלים.

 

קונבע פעל בפיגוע הירי שבו נרצח הרב שבח יחד עם אחמד ג'ראר, פעיל חמאס שנהרג בתום חיפוש מודיעיני רחב וקרב יריות עם כוחות הביטחון בכפר יאמון בפברואר האחרון.

 

קונבע, ג'ראר ונוספים ניסו לפגע ביישוב מבוא דותן כמה פעמים, ובחלק מהפעמים חברי החוליה ירו לעבר קרוואנים ביישוב. החוליה בנוסף ירתה לעבר כלי רכב ישראלים בשומרון כמה פעמים. במקרה אחר ביצע קונבע תצפית מודיעינית, ולאחריה ירה לעבר אוטובוס שבו היו חיילים. בפיגועי הירי שנמנו לא היו נפגעים.

 

חוסל. אחמד ג'ראר ()
חוסל. אחמד ג'ראר
 

כוחות בכפר יאמון (צילום: דובר צה"ל) (צילום: דובר צה
כוחות בכפר יאמון(צילום: דובר צה"ל)

במקרה נוסף, שפורסם לראשונה ב-ynet בינואר האחרון, ניסה קונבע יחד עם מחבל נוסף לבצע פיגוע ירי נגד ישראלי בצומת ג'ית בשומרון - ונכשל. ישי הרמתי, תושב יצהר, עמד בצומת כשעצרה לידו מכונית המחבלים. לדבריו, הנהג שלף אקדח וכיוון לעברו, אך לא ירה מסיבה לא ברורה. הרמתי הספיק להימלט מהמקום. שב"כ ומשטרה ביצעו סריקות במרחב.

 

הרמתי סיפר לאחר התקרית: "הרגשתי שהיה לי נס". היום בכתב האישום נכתב כי קונבע הגיע עם נשק מאולתר מסוג קרלו וניסה לירות - אך לא הצליח בשל מעצור בנשק. השניים נמלטו מהמקום.

 

במקרים אחרים, קונבע וחבריו תכננו למשוך כח צבאי לאזור מסוים בעזרת ירי ואז להפעיל נגד הכח מטעני חבלה. הם ביצעו את הירי אך הפיגוע לא יצא לפועל  משום שהמחבלים לא הצליחו להניח את ידיהם על מטענים. בפעם אחרת, תכננו לבצע פיגוע ירי מקטנוע נוסע נגד ישראלים על כביש 60 באזור קדומים, אך הקטנוע התקלקל במהלך הנסיעה. 

 

 

זירת הפיגוע הקטלני בצומת חוות גלעד (צילום: מאיר לביא/TPS) (צילום: מאיר לביא/TPS)
זירת הפיגוע הקטלני בצומת חוות גלעד(צילום: מאיר לביא/TPS)

קונבע הואשם היום ברצח בעקבות פיגוע הירי שבו רצח את הרב רזיאל שבח. מכתב האישום עולה כי המחבלים "הבחינו ביהודי דתי בשל פאותיו, הכיפה שחבש לראשו, והחליטו שהמנוח יהיה מטרת הפיגוע. השניים החלו לדלוק אחר רכבו של שבח ז"ל ואז החל הנאשם לעקוף את רכבו של שבח ותוך כדי עקיפה הוציא את נשק ה-M-16 והחל לירות לעברו.

 

"כשראה כי רכבו של שבח מתחיל להאט", נכתב עוד בכתב האישום, "עקף שוב רכב המחבלים את רכבו של שבח והמחבל ביצע לעברו ירי אוטומט במרחק של

שני מטרים. בשלב הזה החליף אחמד ג'ראר מחסנית, העמיד את רכבו מול זה של שבח וביצע ירי נוסף. אז נמלטו המחבלים ברכב, ורגע לפני - שוב פתח אחמד ג'ראר את החלון האחורי וביצע לעבר הרב שבח ירי נוסף. כתוצאה מהירי נפצע הרב שבח באורח אנוש ונפטר מפצעיו זמן קצר לאחר מכן".

 

עו"ד חיים בלייכר מארגון חוננו, שמלווה את משפחת שבח כנפגעי עבירה, מסר: "הפיגוע הרצחני היה חלק מהתארגנות שכללה תשתית גדולה של שותפים ומסיעיים לרצח. אנו ציפייה שכל מעגלי הטרור יטופלו בחומרה ושכנגד כלל המעורבים יוגשו כתבי אישום חמורים. בכוונתנו להמשיך ולפעול עד שימוצה הדין עם כל אחד ואחד מהמרצחים, עוזריהם ותומכיהם". 

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
מומלצים