שתף קטע נבחר

כוכבת אינסטגרם: סליחה, למה שלמשרתת יהיה יום חופש?

סונדוס אלקטאן, אמנית איפור ואושיית רשת עם יותר מ-2.3 מיליון עוקבים, מתחה ביקורת על חוק בכווית שמגן על עובדים פיליפינים: "משרתת עם דרכון? היא תברח". דבריה זכו לתגובות חריפות ובארגון סיוע לעובדים השוו אותה ל"בעלי עבדים"

 

 

כוכבת רשת עוררה סערה בכווית אחרי שמתחה ביקורת על חוק חדש שנועד להגן על זכויותיהם של עובדים פיליפינים במשקי הבית. כך דיווח השבוע "הגרדיאן" הבריטי. בסרטון שפרסמה יצאה סונדוס אלקטאן נגד החוק שאושר בחודש מאי האחרון. החוק מעניק יום חופש בשבוע לעובדים ואוסר על המעסיקים לקחת מהם את הדרכונים שלהם.

 

"איך אפשר להעסיק בבית משרתים שמחזיקים בדרכונים שלהם? מה שגרוע יותר זה שיהיה להם יום חופש מדי שבוע", אמרה אלקטאן בסרטון. "אם הם יברחו וישובו לארצם, מי יפצה אותי על כך? בכנות, איני מסכימה עם החוק הזה. איני רוצה עוד עוזרת פיליפינית".

כווית  עובדים זרים פיליפינים  כוכבת רשת  סונדוס אלקטאן ()
"איך אפשר להעסיק משרתים שמחזיקים בדרכונים שלהם?". אלקטאן

 לאלקטאן, אמנית איפור וכוכבת אינסטגרם, יש יותר מ-2.3 מיליון עוקבים. דבריה זכו לתגובות חריפות במדינות רבות במזרח התיכון ובפיליפינים ומבקריה דורשים מחברות שנותנות לה חסות לבטל את שיתוף הפעולה עמה.

 

בין מבקריה נמצא גם "Migrante International", ארגון סיוע לעובדים פיליפינים בחו"ל, שגינה את דבריה והשווה אותם לאלה של "בעלי עבדים". "אלקטאן נאחזת בנקודת מבט מיושנת ששייכת לימי הביניים", אמרו בארגון.

 

הסערה שעוררה כוכבת הרשת מגיעה אחרי חודשים רבים של משבר דיפלומטי בין הפיליפינים לכווית בשל יחסה של מדינת המפרץ לעובדי משק הבית. בפברואר האחרון נמצאה גופתה של עובדת פיליפינית במקפיא בדירת מעסיקיה בכווית, יותר משנה אחרי שדווח על היעדרותה. 

הפגנה בפיליפינים אחרי מציאת גופתה של העובדת (צילום: AP) (צילום: AP)
הפגנה בפיליפינים אחרי מציאת גופתה של העובדת(צילום: AP)

אחרי התקרית הרשויות בפיליפינים הודיעו על החזרת יותר מאלף "עובדים פיליפינים במצוקה" מכווית, רובם עובדי משק הבית. בנוסף, אסרה הממשלה באופן זמני על אזרחי המדינה לצאת לעבוד שם.

 

שתי המדינות חתמו בחודש מאי על הסכם להסדרת המשבר סביב זכויותיהם של העובדים הזרים. זאת לאחר ששלטונות הפיליפינים דרשו ממשרדי גיוס העובדים בכווית לשלם פיצוי בסך 10 אלף דולר לעובדים שלא קיבלו שכר או שההסכם עמם הופסק באופן פתאומי.

 

בארגון "Human Rights Watch" מעריכים כי כ-660 אלף איש מהאוכלוסייה בכווית הם מהגרי עבודה. המדינה מעניקה למעסיקים סמכויות נרחבות על מהגרי העבודה, ומאלצת אותם להישאר עם מעסיקים מתעללים. אלה שנמלטים עלולים להיענש ולהיכלא.

פורסם לראשונה 25/07/2018 22:59

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
מומלצים