שתף קטע נבחר

הוארך ב-5 ימים מעצר "נשות הטאליבן": "חשד סביר"

לשתי החשודות מכת השאלים מיוחסות עבירות חטיפה, הזנחה וחיתון ילדים מתחת לגיל 17. מיקומן של 2 מבנותיהן לא ידוע. מעצרן הוארך עד ראש השנה

 

אחת החשודות (צילום: אלכס קולומויסקי)
אחת החשודות, היום(צילום: אלכס קולומויסקי)

בית משפט השלום בירושלים האריך היום (ד') בחמישה ימים - עד ערב ראש השנה - את מעצרן של שתי הנשים מכת השאלים ("נשות טליבאן") בחשד לחטיפה והזנחה של ילדיהן. השופטת מיקה בנקי קבעה כי מהראיות שהציגה המשטרה עולה חשד סביר לביצוע העבירות.

 

אחת החשודות אם לשמונה ילדים והשנייה אם לארבעה. 10 מהילדים הועברו לטיפול רשויות הרווחה, למעט שתי בנות 13 - אחת מכל אימא - שמיקומן לא ידוע והחשודות מסרבות לגלות. הנשים חשודות שחטפו את ילדיהן ממשמורת חוקית, גידלו אותם בתנאי הזנחה וגם חיתנו כמה מהם בעודם קטינים.

 

המשטרה החלה לפעול לאחר שהוצא צו בית משפט, בעקבות תלונה של גבר על חטיפת ילדיו על ידי אשתו, כבת 45. השוטרים הגיעו לדירה בשכונה חרדית במרכז ירושלים, שבה הסתתרו שלוש נשים ושמונה ילדים. הילדים הוחזקו בדירה מוזנחת בתנאי מחייה ירודים, שאינם ראויים למגורי אדם בכלל ולילד בפרט.

אחת החשודות (צילום: אלכס קולומויסקי)
(צילום: אלכס קולומויסקי)

אחת החשודות (צילום: אלכס קולומויסקי)
(צילום: אלכס קולומויסקי)

 

 

דירה מוזנחת בה ירושלים בה נחטפו והוחזקו קטינים  (צילום: דוברות המשטרה)
תנאי הזנחה קשים בדירה שבה הוחזקו הילדים(צילום: דוברות המשטרה)

נציג המשטרה אמר בדיון של החשודה הראשונה: "מאז הארכת המעצר הקודמת התחזק החשד הסביר כנגדן בעבירות המיוחסות להן. אחת מהן בחקירתה סירבה לשתף פעולה עם החוקרים ובייחוד סירבה למסור את מיקומה של בתה בת ה-13 שמבחינתנו נעדרת וקיים סיכון ממשי לשלומה. אמנם מדובר בשתי חקירות נפרדות אבל הן כרוכות אחת בשנייה. אנחנו חושדים שההיעלמויות של הבנות קשורה בהן, וכן שהן לא סיפקו לילדים מזון, ביגוד וחינוך הולמים כפי שקובע החוק. הם שהו בדירה מוזנחת ומלאה בעובש, זו הזנחה פושעת. כמו כן אנחנו חושדים שהיא דחפה להשיא את בנותיה בנות ה-13".

 

עו"ד רועי פוליטי המייצג את אחת הנשים אמר: "לא הייתה פה חטיפה, לא חקרתם ולא בדקתם אבל העובדות הן שהזוג הזה חי בתוך הקבוצה הזו כבר שנים רבות ומי שהחליט יום אחד שזה פחות מתאים לו היה הבעל. האב מדבר על הקצנה של אשתו אבל זה שקר גס. מרגע שהבעל החליט שזה לא מתאים לו הוא זרק את אשתו ואת הילדים מהבית. האם זו חטיפה או איחור בהחזרת ילד במסגרת הסכם משמורת משותפת?".

 

החוקר בתגובה: "חבל שהיא סירבה למסור את גרסתה בחקירה".  

 

השופטת נימקה את החלטתה: "מחומר החקירה ישנו חשד סביר כי בחרה להסתיר את ילדיה במקום מוזנח. היא שמרה על זכות השתיקה בחקירתה. עד עתה הבת נעדרת והחשד לפיו החשודה יודעת היכן היא נמצאת עומד בעינו. לפיכך מסוכנותה גם מהחשש לשלום ילדיה ולהזנחתם וגם מהחשש להיעלמות הבת. היא הוכיחה כי היא מסוגלת להימלט. אבקש להמשיך פעולות לאיתור הבת הנעדרת".

 

בדיון של החשודה השנייה אמר נציג המשטרה: "מדובר באישה שהוציאה את ילדיה ממשמורת האב, חטפה אותם והסתירה אותם בדירות ונהגה בהם בהזנחה פושעת ללא אפשרות ביגוד, מזון וחינוך כפי שהולם החוק. גם לה יש ילדה בת 13 שנעלמה והיא מסרבת לספר היכן היא נמצאת".

 

השופטת בנקי קבעה: "אין מנוס מהארכת מעצר של המשיבה. מחומר החקירה עלה חשד לחטיפה, הזנחה ועל כך שפעלה לחתן חלק מילדיה הקטינים. הסנגור העלה בדיון טענות שלא עולות בקנה אחד עם גרסת החשודה בחקירה וביקש לטעון כי רק נערה אחת שהינה בגירה נישאה, אך החשודה הודתה בחקירתה כי שניים מילדיה התחתנו בגילאי 15 ו-16".

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
צילום: דוברות המשטרה
אחת החשודות שנעצרו
צילום: דוברות המשטרה
מומלצים