שתף קטע נבחר

נלכד המחבל שדקר חייל מילואים בשומרון

מחבל בן 19, שפצע בינוני את החייל בכיכר חטמ"ר שומרון, נלכד והועבר לחקירת השב"כ. השר ליברמן: "גם החשבון עם הרוצח המתועב מברקן ייסגר במהרה"

 

 

 

המחבל, שדקר חייל מילואים ופצע אותו באורח בינוני בכיכר חטמ"ר שומרון, נעצר אמש (יום ה') בפעילות מודיעינית ומבצעית של שירות הביטחון הכללי, הימ"מ וצה"ל. המחבל, בן 19 מג'מאעין, הועבר לחקירת שב"כ. 

 

לאחר הדקירה ניסו חיילים ועוברי אורח להשתלט על המחבל שברח. אזרח או חייל ניסו לירות בו, אך הוא הצליח להימלט. מהנתזים נפצעה תושבת אילון מורה באורח קל מאוד ברגלה. היא הגיעה לבית החולים עם התינוק שלה - שלא נפגע.

תפיסה מחבל פיגוע דקירה שומרון צה
המחבל נעצר והובא לחקירה(צילום: דובר צה"ל)

 

 

 

זירת הארוע (צילום: שלמה מלט, TPS)
(צילום: שלמה מלט, TPS)

 

שר הביטחון, אביגדור ליברמן, בירך על לכידת המחבל וכתב בציוץ בטוויטר: "עבודה מודיעינית ומבצעית יוצאת דופן הביאה ללכידת המחבל, שעות אחרי הפיגוע שביצע בכיכר חטמ"ר שומרון". ליברמן התייחס למצוד המתנהל אחר המחבל אשרף נעלאווה שרצח ביום ראשון את זיו חג'בי וקים לבנגרונד-יחזקאל ז"ל בפיגוע ירי במפעל אלון באזור התעשייה ברקן: "כל האמצעים הללו ורבים נוספים חוזרים להתמקד במשימה העיקרית - ללכוד את הרוצח המתועב מברקן. גם החשבון איתו ייסגר במהרה".

 

מצה"ל נמסר כי נמשכות הפעולות ללכידת המחבל שביצע את פיגוע הירי בברקן. עוד אמרו כי נעצרו כמה חשודים נוספים במרחב החטיבה המרחבית מנשה. בנוסף, בסריקות של לוחמי צה"ל ומג"ב למציאת אמצעי לחימה בלתי חוקיים בכפר א-רם שבמרחב החטיבה המרחבית בנימין, איתרו הלוחמים אקדח.

 


זירת הארוע (צילום: שלמה מלט, TPS)
(צילום: שלמה מלט, TPS)

 

מבית החולים בילינסון נמסר כי החייל שנפצע בפיגוע בכיכר חטמ"ר שומרון נמצא בהכרה מלאה וסובל מפצעי דקירה בפנים ובפלג גופו העליון. סגן מנהל בית החולים, ד"ר רם שגיא: "הפצוע הגיע בהכרה מלאה ומוגדר במצב בינוני. זמן קצר לאחר מכן הגיעה אישה במצב קל עם פגיעה בגב התחתון".

 

 זירת הארוע ()
זירת הארוע

 

יו"ר המועצה האזורית שומרון, יוסי דגן, אמר: "אנחנו חצי מיליון אזרחים שגרים ביהודה ושומרון, אנחנו זכאים לביטחון כמו כל מקום אחר במדינה. אני קורא לראש הממשלה להורות לצה"ל היום לבצע פעולות תגמול נגד הבסיסים של הטרור מהרשות הפלסטינית".

 

הפיגוע התרחש ברקע המתיחות הגוברת בגזרה הדרומית. צה"ל נטרל אתמול מנהרת טרור התקפית מאזור חאן יונס שבמרכז רצועת עזה, שחדרה כ-200 מטרים לשטח ישראל. זו המנהרה ה-15 שצה"ל נטרל מאז אוקטובר אשתקד, והיא חלק מרשת מנהרות לחימה של חמאס שהתפתלה והתחברה למנהרות נוספות.

 

ראש הממשלה בנימין נתניהו התייחס לנטרול המנהרה ואמר במהלך סיור על משחתת אמריקנית שעגנה בנמל אשדוד: "אנחנו בשיטתיות מפרקים את היכולת המנהרתית של חמאס, הם צריכים להבין שלא כדאי לנסות אותנו". נתניהו התייחס גם למצוד אחר שני המחבלים, שאחד מהם כאמור נתפס בינתיים: "באשר ליהודה ושומרון - אנחנו נחושים לפעול נגד הטרור בכל מקום, למצוא את המרצחים, למצוא את המפגעים".


פורסם לראשונה 11/10/2018 23:43

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
צילום: דובר צה"ל
המחבל נלכד
צילום: דובר צה"ל
מומלצים