שתף קטע נבחר

 

"מרגיש כמו הדבר האמיתי": הסימולטורים שיכינו את בני הנוער לאופניים החשמליים

גל התאונות במעורבות בני נוער, בעיריית בת ים החלו בהעברת שיעורי בטיחות בדרכים לתיכוניסטים. מדריך בסדנה: "הסימולטור מורכב מאופניים שמסונכרנים עם מחשב והתלמידים מגיבים בזמן אמת למצבי קיצון"

 

סימולציית נסיעה באופניים חשמליים בבית ספר

סימולציית נסיעה באופניים חשמליים בבית ספר

סגורסגור

שליחה לחבר

 הקלידו את הקוד המוצג
תמונה חדשה

שלח
הסרטון נשלח לחברך

סגורסגור

הטמעת הסרטון באתר שלך

 קוד להטמעה:

 

עיריית בת- ים החלה השנה בהעברת שיעורי בטיחות בדרכים, המיועדים לרוכבים על אופניים חשמליים בכיתות י' עד י"ב, כתגובה לתאונות הקטלניות במעורבות כלי התחבורה שהפך למאוד נפוץ, תאונות שגבו בשנה האחרונה את חייהם של אילון שלו- אמסלם וארי נשר. בכניסה לבית הספר שז"ר, חונים מידי בוקר עשרות זוגות אופניים חשמליים, דבר הממחיש את הפופלריות של כלי התחבורה הנחשב למסוכן.

 

פרויקט משקפי תלת מימד לרכיבה אופניים חשמליים (צילום: משי בן עמי)
(צילום: משי בן עמי)

פרויקט משקפי תלת מימד לרכיבה אופניים חשמליים (צילום: משי בן עמי)
(צילום: משי בן עמי)

פרויקט משקפי תלת מימד לרכיבה אופניים חשמליים (צילום: משי בן עמי)
(צילום: משי בן עמי)

פרויקט משקפי תלת מימד לרכיבה אופניים חשמליים (צילום: משי בן עמי)
"מרגיש כמו הדבר האמיתי". תלמידה בפרויקט בבת ים(צילום: משי בן עמי)

 

בעיריית בת-ים הבינו שהדרך היחידה להילחם בסכנות הרכיבה על האופניים החשמליים, בטרם יכנסו לחוק תהליכי רישוי ומבחני תיאוריה עליהם עובדים במשרד התחבורה, היא באמצעות הדרכות וסימולטור שיכין את בני הנוער לרגע האמת.

 

עידו ברקאי, מורה לאזרחות ורכז שכבת י"ב בתיכון שז"ר, הסביר כי הפרויקט החל בבית הספר לאחר התאונות החמורות בחופש הגדול האחרון. "האופניים החשמליים תפסו תאוצה בשנה האחרונה וגם אצלנו יש בחוץ עשרות זוגות. הכלי הזה נכנס לתודעה שלנו כהורים וכמורים ואנחנו רוצים להכניס לילדים לתודעה שהכלי הזה מורכב. שיתוף הפעולה עם הילדים הוא מלא, ואם זה יצליח לסייע בעתיד לילד אחד אז הצלחנו. אני יודע שאף אחד מהם לא נוסע עם קסדות והם סיפרו לנו בכנות שנסעו על הכלי הזה הרבה לפני גיל 16. אני רק מקווה שחלקם ישנו את דרכם בכל הקשור לנסיעה".

 

אופק ארביב (17), תלמיד כיתה י"א, אמר כי הסימולציה מרגישה כמו הדבר האמיתי. "זה מרגיש כמעט אותו דבר, זה אותו עיקרון שצריך לנסוע בצידי הכביש ובין מכוניות", אמר לאחר שירד מהסימולטור. "תמיד מרגישים סכנה כי מפחדים מרכבים שבאים מאחורה וצריך לשמור על הנתיב שלך. אני חושב שרוכבים צריכים ללמוד תיאוריה, רישיון אני לא יודע אם חייב, מה שיחליטו. אני נוסע שנה וחצי ופעם אחת כשהרכבתי חבר, בא רכב ממול ואיבדתי שיווי משקל, קפצתי מהאופניים, הוא המשיך עליהם ונפל". לשאלה האם הוא רוכב עם קסדה ענה ארביב: "אני לא נוסע עם קסדה, כי מי ישים קסדה?".

 

ירון, מדריך בחברת אבי בן רפאל, שמעביר סדנות בטיחות בדרכים מטעם הרשות הלאומית לבטיחות בדרכים, הסביר: "הסימולטור שלנו מורכב מאופניים שמסונכרנים עם מחשב, שמאפשר לי להעלות תרחישים בהם צריכים התלמידים להגיב בזמן אמת לאירועי קיצון המתרחשים על הכביש". הוא הוסיף: "המטרה היא להמחיש לנוער את המורכבות בהפעלת אופניים בסביבה של מכוניות, תמרורים, צמתים ונהגים שמתנהגים בצורה מורכבת - וזה מאתגר. למרות שהתלמידים מבינים את המציאות שבה הם נמצאים, אנחנו מזהים שההפנמה לא באה לידי ביטוי כי יש בעיה של חינוך. הרשויות צריכות לתת את הדעת באמצעות אכיפה וחקיקה".

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
צילום: משי בן עמי
תלמידה בפרויקט בבת ים
צילום: משי בן עמי
מומלצים