שתף קטע נבחר

גמליאל: "אם הייתי מייעצת לגדעון סער בכלל לא הייתי מתייחסת לכל הסאגה הזו"

השרה לשוויון חברתי התראיינה באולפן ynet וניסתה לגמד את עוצמת העימות בין רה"מ לבין השר לשעבר על רקע "מזימת הפוטש": "מה שחשוב זאת הלקונה בחוק הקשורה בנשיא". ח"כ סוויד: הסתה נגד מתנגדי נתניהו

 

 

בליכוד מתקשים להתייחס ישירות לחילופי הדברים הקשים בין ראש הממשלה בנימין נתניהו לבין השר לשעבר גדעון סער על רקע הטענות למזימת "פוטש", ומעדיפים לעסוק בלקונה ש"התגלתה" בתוך סמכויות נשיא המדינה לגבי סוגיית הטלת הרכבת הממשלה. השרה לשוויון חברתי גילה גמליאל אמרה הבוקר (יום ה') באולפן ynet: "אני לא חושבת שיש כאן מסע חיסולים. זה טוב לגדעון להיות עכשיו בכותרות, אבל הייתי מציעה לו לא להתייחס".

גילה גמליאל (צילום: אבי מועלם)
השרה גילה גמליאל באולפן ynet(צילום: אבי מועלם)

- את מאמינה שגדעון סער קשר קשר עם הנשיא ריבלין כדי שנתניהו לא יקים את הממשלה הבאה?

"אני לא יודעת. לא נכנסתי לזה. אני פחות מתרגשת מכם מנושאים פוליטיים כנראה. בוא נתייחס למה שיישאר: סעיף בחוק שמדבר על איך מרכיבים ממשלה ומה הן בעצם סמכויות הנשיא. אין לי ספק שרובי הוא דמוקרט, אבל כשמציפים משהו...".

 

- נתניהו הציף את זה.

"זה עלה".

 

- זה לא "עלה". היה אינטרס מכוון להציף את זה.

"השיח הזה עלה מאיפשהו. גם ההתבטאות ביום הולדת של נתניהו לא הייתה הנושא המרכזי. זה היה ממש בשולי הדברים. אני יודעת שזה נשמע צהוב קצת ומעניין".

גדעון סער ובנימין נתניהו (צילום: אלכס קולומויסקי) (צילום: אלכס קולומויסקי)
גדעון סער ובנימין נתניהו(צילום: אלכס קולומויסקי)

- לא צהוב? גדעון סער אומר היום שהוא עלה לדרגת איום.

"בעיקרון הרימו לו להנחתה. זה טוב לו עכשיו להיות בכותרות. אבל זה לא באמת השיח, אני לא חושבת שיש שם כזו מחלוקת".

 

- אנשי נתניהו אמרו בתגובה שגדעון סער הוא חתרן שניסה להדיח את ראש הממשלה בניגוד לרצון בוחרי הליכוד. זה לא רכילות, זה לא עבר במקרה בצד.

"אם הייתי מייעצת לגדעון סער בכלל לא הייתי מתייחסת לכל הסאגה הזו. השיח הזה קצת מיותר. גדעון סער כשלעצמו תומך בראש הממשלה. אם יהיו בחירות הליכוד יקבל יותר מ-40 מנדטים וזה מה שחשוב. גדעון סער יהיה חלק מההנהגה של הליכוד".

 

 

רויטל סוויד (צילום: אבי מועלם)
ח"כ רויטל סוויד(צילום: אבי מועלם)

באולפן התראיינה גם ח"כ רויטל סוויד (המחנה הציוני) שהתייחסה לפרשה: "אני לא אהרוס קטטה טובה בליכוד. אנחנו חלילה לא ננסה לפתור את העניין. ועכשיו ברצינות, זה ברור שיש פה הסתה פרועה נגד כל מי שבאיזושהי דרך פוגע בראש הממשלה. זה התחיל במפכ"ל ועבר למבקר המדינה והמשיך למשטרה עצמה, למערכת אכיפת החוק, לפרקליטות ועכשיו אנחנו רואים גם את נשיא המדינה וגדעון סער. לממשלה יש מדיניות של סיכול ממוקד.

 

"ראש הממשלה עסוק כל היום בהישרדות הפוליטית שלו. כל השנה האחרונה, ובמיוחד בשבועות האחרונים, כל יוזמות החקיקה נועדו אך ורק לשרת את המנהיג העליון, את הקיסר מקיסריה. הוא מעסיק את חבר מרעיו שכל היום עסוק בתיקון חוקים שנועדו לשרת אותו ואת ההישדרות הפוליטית שלו.

 

"תראי מה קרה אתמול: הגשתי הצעת חוק שלפיה נשיא המדינה לא יטיל את הרכבת הממשלה על מועמד שנמצא תחת חקירות פליליות בעבירה מסוג פשע. מה קרה בדיוק שנייה אחרי זה? עומד יו"ר הקואליציה ואומר 'אני הולך לתקן חוק שיצמצם את סמכויות נשיא המדינה'. תגידי לי, בשביל זה הם נבחרו? בשביל זה הם בממשלה? בשביל להעביר סדרת חקיקה ויוזמות להישרדות של נתניהו?".

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
צילום: אבי מועלם
גמליאל וסוויד
צילום: אבי מועלם
מומלצים