שתף קטע נבחר

הערה פיקודית למזכירו של נתניהו שלא העביר בזמן את ההוראה להימנע מפינוי עמונה

הרמטכ"ל רב-אלוף גדי איזנקוט הבהיר למזכירו הצבאי של ראש הממשלה תת-אלוף אבי בלוט שטעה כשלא הביא בזמן אמת את הנחיית ראש הממשלה שלא לפנות ביום חמישי לפנות בוקר את הקרוואנים בעמונה. צה"ל: "הקצין הכיר בטעותו וציין כי יפיק לקחים להמשך"

הרמטכ"ל רב-אלוף גדי איזנקוט קיים היום (ו') בירור עם המזכיר הצבאי לראש הממשלה, תת-אלוף אבי בלוט, בעניין ההתנהלות שקדמה לפינוי הקרוואנים שהוצבו באופן לא חוקי באזור עמונה. הרמטכ"ל הבהיר לתת-אלוף בלוט כי טעה בטיפולו באירוע והיה מצופה ממנו לנהוג באופן מקצועי יותר, ועל רקע זה החליט להעיר לו הערה פיקודית.

 

בהודעת דובר צה"ל נאמר כי "הקצין טעה בכך שלא הביא את הנחיית ראש הממשלה בזמן אמת לידיעת הגורמים המוסמכים בצה"ל. הקצין הכיר בטעותו וציין כי יפיק לקחים להמשך".

אבי בלוט ובנימין נתיהו (צילום: קובי גדעון / לע
ראש הממשלה ומזכירו הצבאי (צילום: קובי גדעון / לע"מ)

איזנקוט זימן אליו בהנחיית נתניהו את המזכיר הצבאי לבירור על כך שלא העביר את ההנחיה שנתן ראש הממשלה ביום רביעי בלילה שלא לבצע בחמישי בבוקר את פינוי של המבנים הניידים בעמונה. מתחקיר ראשוני שהתקיים אתמול עולה שהמזכיר הצבאי העביר את הנחיית ראש הממשלה בשלב מאוחר, רק בשעות הבוקר, כשהפינוי כבר החל. 

 

עמונה (צילום: מטה בנימין)
(צילום: מטה בנימין)

עמונה (צילום: הודיה סעדיה/TPS)
(צילום: הודיה סעדיה/TPS)

עמונה (צילום: הודיה סעדיה/TPS)
(צילום: הודיה סעדיה/TPS)

עמונה (צילום: הודיה סעדיה/TPS)
(צילום: הודיה סעדיה/TPS)

עמונה (צילום: הודיה סעדיה/TPS)
(צילום: הודיה סעדיה/TPS)

 

23 שוטרים נפצעו במהלך הפינוי לאחר שעשרות מתנחלים שעלו למאחז התנגדו באופן אלים. לפי המשטרה קצין אחד אף נדקר בחפץ חד. במשטרה אמרו שהכוחות נתקלו באלימות קשה ביותר מצד עשרות המתפרעים שיידו אבנים, הבעירו צמיגים והשליכו ברזלים. המתפרעים, מנגד, טענו שהשוטרים ירו רימוני גז ושלושה מפגינים נפגעו גם כן. 

 

המשטרה עצרה שבעה מעורבים בהתפרעויות. שישה מתוכם שוחררו בתנאים מגבילים ועצור נוסף שוחרר על ידי בית משפט השלום למעצר בית למשך חמישה ימים. עם סיום הפינוי, כעבור כמה שעות, המינהל האזרחי פינה את הקרוואנים.

 

בלוט מונה לתפקיד ביולי האחרון באמצע כהונתו כמפקד חטיבת הקומנדו. חודש לפני כן, בערב שלפני ריאיון העבודה עם נתניהו, רכבו נפרץ ונגנבו ממנו מסמכים צבאיים בלתי-מסווגים. בחקירה הפלילית שנפתחה במצ"ח עלה כי בלוט הוציא מתיקו אקדח וטלפון מבצעי, אך לא היה מודע למסמכים שהיו ברכבו.

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
צילום: קובי גדעון / לע"מ
ראש הממשלה ומזכירו הצבאי
צילום: קובי גדעון / לע"מ
מומלצים