שתף קטע נבחר

חומר נפץ אלסטי בקירות: הרס דירת המחבל, ממצלמת גו-פרו

הדירה שבקומה השלישית הושמדה, הבית נותר על כנו: לוחמי יהל"ם קדחו ביסודות ובקירות, הטמינו חומר נפץ אלסטי גמיש - ופוצצו את דירת רוצח ארי פולד, מבלי לפגוע בשכניו. צפו בתיעוד, ממצלמות גו-פרו של לוחמים

 

 

קדיחות ליסודות והזרקת חומר נפץ אלסטי להשמדת הדירה בקומה השלישית בלבד: לוחמי צה"ל יצאו הבוקר (ו') מהעיירה יטא, לאחר שהשלימו הריסה ייחודית יחסית של דירה שלמה בקומה השלישית והעליונה, שבה גר המחבל שרצח את ארי פולד בצומת גוש עציון לפני ארבעה חודשים. צפו בתיעוד הפיצוץ, ממצלמות גו-פרו של לוחמים.

 

סמוך לשעה 7:00 הדהד הפיצוץ העז בעיירה הפלסטינית הגדולה שמדרום לחברון, לאחר שבמהלך הלילה קדחו עשרות לוחמי יחידת ההנדסה יהל"ם ביסודות המבנה ובקירות דירת המחבל חליל ג'בארין. בחורים שקדחו הם הטמינו חומר נפץ אלסטי גמיש בכמות כוללת של קילוגרמים בודדים, אך באיכות חזקה, בפיזור מכוון ובזוויות מסוימות שאפשרו להחריב את דירת המחבל ולהוציא אותה כליל משימוש, מבלי לפגוע כלל בפלסטינים שמתגוררים בשתי הקומות התחתונות של המבנה.

 

 

צה
רגע פיצוץ הדירה(צילום: דובר צה"ל )

צה
(צילום: דובר צה"ל )

 צה
(צילום: רויטרס)

צה
ההרס בדירה שהושמדה(צילום: דובר צה"ל )

ארי פולד ()
ארי פולד ז"ל

"כל מי שייכנס לחללים שנותרו בדירת המחבל ונשאר בהם יותר מעשר דקות מסתכן בחייו", הסביר בשיחה עם ynet מפקד הפלגה, רס"ן ק', שפיקד על המבצע. "יזמנו את הפיצוץ באופן חשמלי מנקודה בטוחה, פעלנו באופן כירורגי מאוד יחד עם מהנדס. למעשה במבצע הזה יישמנו את הסיסמא של היחידה - 'מינימום חומר ומקסימום אפקט'. המטרה הייתה למנוע נזק אגבי מיותר וכראייה לכך, המבנה שהיה במרחק של עשרה מטרים מהבניין הזה כלל לא נפגע וביתר הדירות בבניין המחבל המשפחות יכולות לגור באופן בטוח".

 

לוחמי היחידה הוקפצו לפני כחודש ממבצע "מגן צפוני" להשמדת מנהרות חיזבאללה בגבול לבנון ישירות לנוהל קרב מזורז שבסיומו פוצצו במחנה הפליטים אל עאמרי שליד רמאללה את בית המחבל שהרג את לוחם דובדבן, סמ"ר רונן לוברסקי. "לפיצוץ של בית מחבל יש אפקט תודעתי והרתעתי גדול יותר לדעתי מאשר להריסתו באמצעות דחפורים", הוסיף רס"ן ק'.

 

פולד, אב לארבעה ילדים בן 40, נרצח בספטמבר אשתקד בדקירות בכניסה לקניון ליד צומת גוש עציון. פולד הסתער לעבר המחבל ואף הספיק לירות לעברו לפני שהתמוטט. "אחי חי את חייו כגיבור ומת כגיבור. הוא היה גיבור עד הרגע האחרון", אמר בשעתו הלל פולד, אחיו של הנרצח. המחבל חליל ג'בארין, בן 16, נורה על ידי אזרח שעבר במקום. כוחות צה"ל מיפו כבר לפני כמה חודשים את ביתו לקראת ההריסה ושללו היתרי עבודה מחלק מקרוביו.

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
מומלצים