שתף קטע נבחר

ליכודניקית מגיל 15 שייעצה לסער: המועמדת שנתניהו לא רצה שתנצח

מיכל שיר, בת 39, שובצה במקום ה-29 ברשימת הליכוד כשגברה על דוד שרן, מקורבו של ראש הממשלה. היא מזוהה כבת טיפוחיו של סער, אך עבדה בעבר גם עם נתניהו. "לא נעלבתי", אמרה לאחר ניצחונה על תמיכת נתניהו ביריבה: "כולנו עומדים מאחוריו באופן מוחלט"

 

 

זה היה הקרב המותח ביותר - והוא הסתיים בהפסדו של ראש לשכת ראש הממשלה בעבר, שנחשד בפרשת הצוללות: דוד שרן, שזכה גם לתמיכה פומבית מהבוס לשעבר, הודה הערב (ד') בהפסדו למיכל שיר, שנחשבת למקורבת לגדעון סער, יריבו הגדול של נתניהו. השניים התמודדו בפריימריז בליכוד על המקום ה-29 ברשימת המפלגה, שנחשב ריאלי, ושוריין למשבצת של מחוז תל אביב.

 

שיר, שגברה על שרן בפער של כעשרים קולות בלבד, התייחסה לאחר ניצחונה לתמיכת נתניהו ביריבה: "אני חושבת שזה לגיטימי לתמוך בכל מועמד אחר. אני מכבדת את ראש הממשלה. כולנו עומדים מאחוריו באופן מוחלט". בשיחה עם ynet, בחמ"ל הליכוד בכפר המכבייה, היא הוסיפה כי "זה בכלל לא העליב אותי. נתניהו לא דיבר איתי ואני מקווה שנדבר בהקדם. אנחנו מאחורי ראש הממשלה ונצעד ביחד איתו לקראת הבחירות ב-9 באפריל".

מיכל שיר ממפלגת הליכוד (צילום: אלעד גוטמן)
ניצחון דרמטי. מיכל שיר(צילום: אלעד גוטמן)
 

שיר הוסיפה כי "אני מרגישה מצוין. היה יום גדוש, עמוס וקצת מותח, אבל סך הכל התוצאה היא טובה ואני באמת מודה לכל חברי הליכוד ולכל החברים שתמכו בי". היא ציינה כי גדעון סער התקשר לברך אותה על הזכייה: "הוא חבר יקר. הודיתי לו על החברות".

 

בהודעה שפרסמה אמרה עוד שיר כי "כמי שגדלה ופועלת מגיל 14 בתנועת הליכוד, אני נרגשת מהאמון שנתנו בי חברי הליכוד ומודה על התמיכה, על הבחירה ועל והאמון בי. כמי שנבחרה לייצג תנועה מפוארת ורבת זכויות, אני חשה את כובד האחריות על כתפי ומתחייבת לפעול בכנסת ישראל בחריצות, ומתוך שליחות ואמונה".

דוד שרן ובנימין נתניהו (צילום: עמית שעל, עמית שאבי)
דוד שרן ובנימין נתניהו. זכה לתמיכת הבוס לשעבר - אך הפסיד(צילום: עמית שעל, עמית שאבי)

מיכל שיר בכפר המכבייה ()
מיכל שיר חוגגת את הניצחון בחמ"ל הליכוד בכפר המכבייה

בתחילת השבוע נאלץ נתניהו לפרסם הבהרה שלפיה הוא רואה בשרן מועמד ראוי והוסיף כי הוא "מעריך אותו מאוד". שרן, נזכיר, נחקר במסגרת פרשת הצוללות והמשטרה הודיעה כי התגבשה נגדו תשתית ראייתית לעבירות שוחד, מרמה והפרת אמונים ועבירות נוספות.

 

הזירה הפוליטית אינה זרה לשיר (39) ומאז שהייתה בת 15 שימשה במספר תפקידים משמעותיים במפלגה כגון דוברת בוועדת הכנסת בשנות ה-90 ועוד.

 

 

למרות שבעברה עבדה עם ראש הממשלה נתניהו כשניהלה את חדר התקשורת שלו בבחירות המקדימות שבהן התמודד מול אריאל שרון, היא מזוהה היום יותר כאמור כבת טיפוחיו של המתחרה הגדול של נתניהו, גדעון סער, לו ייעצה פוליטית עוד כשהוא היה צעיר בליכוד ועד לתפקידו כשר החינוך.

 

גם תחום התקשורת לא זר לשיר, ואביה, הסופר מיכאל שיר, הקים בשנות ה-50 המוקדמות את העיתון המיתולוגי "אצבעוני". בשנים האחרונות מה שלמדה בבית אביה הוקדש בעיקר להסברה. שיר ליוותה מספר משלחות של המדינה לאיחוד האירופי במטרה לדברר את ישראל ולהציג את עמדותיה בנושאים רבים. זאת היא עשתה בד ובד עם הקמת המרכז להכשרה פוליטית.

 

שיר נשואה ולה שני ילדים, כשאת הקטן מביניהם ילדה לפני שלושה חודשים. בנה הגדול בן שנה וחצי.

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
צילום: אלעד גוטמן
מיכל שיר
צילום: אלעד גוטמן
מומלצים