שתף קטע נבחר

חברי הקיבוץ נגד הסדר הטיעון: "רצח את תהילה באופן אכזרי"

ראיד רושרוש שרוצץ את גולגולתה של בת זוגו צפוי להיות מואשם בהריגה בלבד. תושבי הקיבוץ שלה יקימו אוהל מחאה, יקיימו צעדה ויפגינו בזמן הדיון מחוץ לבית המשפט. אחותה: "ההסדר הזה מבזה. מה זה אם לא רצח?"

 

 

עשרות חברי קיבוץ גינוסר התארגנו למאבק ציבורי נגד הסדר הטיעון המסתמן בין הפרקליטות לבין ראיד רושרוש מהכפר מרר, שרוצץ את גולגולתה של בת זוגו, בת הקיבוץ תהילה נגר, אך ככל הנראה יואשם בהריגה בלבד ולא ברצח. חברי הקיבוץ מתכננים הקמת מאהל מחאה בכניסה ליישוב שעל כביש 90 בעמק הירדן ולקראת חידוש הדיון יפגינו ביום שלישי מול בית המשפט המחוזי בנצרת.

ראאד רושרוש ותהילה נגר (  צילום: אביהו שפירא )
ראיד רושרוש ותהילה נגר( צילום: אביהו שפירא )
 

עשרות מחברי גינוסר וילדיהם התכנסו הבוקר (שבת) במועדון של הקיבוץ והכינו שלטים לקראת הפגנה שמתוכננת למחר. מאות תושבי עמק הירדן אמורים לצעוד אחר הצהריים מקברה של נגר בבית העלמין בקיבוץ ועד למאהל.

 

שלטים שהכינו חברי קיבוץ גנוסר:

קיבוץ גינוסר נגד הסדר הטיעון על רצח תהילה נגר בת הקיבוץ (באדיבות חברי קיבוץ גינוסר )
(באדיבות חברי קיבוץ גינוסר )

קיבוץ גינוסר נגד הסדר הטיעון על רצח תהילה נגר בת הקיבוץ (באדיבות חברי קיבוץ גינוסר )
(באדיבות חברי קיבוץ גינוסר )

קיבוץ גינוסר נגד הסדר הטיעון על רצח תהילה נגר בת הקיבוץ (באדיבות חברי קיבוץ גינוסר )
(באדיבות חברי קיבוץ גינוסר )

ביום חמישי נחשפו ב-ynet המגעים המתקדמים בין פרקליטות מחוז צפון לבין הסנגורים, עורכי הדין שמואל ברזני, תמי אולמן ושאדי סרוג'י, בנוגע להסדר טיעון. "אנו יוצאים למאבק והמטרה היא לשכנע את בית המשפט לדחות את הסדר הטיעון הזה", אמרה אחותה של הקורבן, נטלי אחיטוב. "מבחינתנו הוא מבזה. נעשה הכול כדי שהשופטים יבינו שלא ראוי לאשר אותו. זה היה רצח אכזרי ומזעזע. מה זה אם לא רצח?".

 

במקביל החלו בני המשפחה להחתים עצומה שתישלח לשופטים ולפרקליטות ובה דרישה שלא לקבל את הסדר הטיעון עם רושרוש.

 

אחיטוב: "אני מאוכזבת ממערכת המשפט ומהמדינה, שלא עמדה לצדנו. התחושה שהמדינה נותנת גב לרוצח ולא לקורבן ומשפחתו. המינימום הוא מאסר עולם ולא יום פחות. אנו רוצים שהרוצח יירקב עד יומו האחרון בכלא ולא יראה אור יום. כל חברי הקיבוץ איתנו ותומכים בנו".

 

ב-20 בדצמבר 2016 נמצאה גופתה של נגר סמוך לכביש סובב כנרת, ליד המושבה מגדל, כשעל גופה סימני אלימות קשים. תוך זמן קצר נעצר רושרוש, שהיה בן זוגה כשנתיים. לאחר כמה שבועות חקירה הגישה הפרקליטות כתב אישום נגדו באשמת רצח.

 

בכתב האישום המקורי תואר הרצח כך: "רושרוש החל לתקוף את המנוחה, בעוד שהיא מנסה להתגונן מפניו. לאחר מכן, דחף הנאשם את המנוחה לשיחים שבצדו המזרחי של החניון שם חנק אותה בגרונה והוסיף לחבוט בה בחוזקה בפניה וגרם לה לדימום רב - עד שאיבדה את הכרתה. או אז, גרר הנאשם את המנוחה לצדו הצפוני של החניון ושם הטיח בראשה אבן שפה במשקל של כ-30 ק"ג, רוצץ את גולגולתה וגרם למותה. לאחר הרצח, עזב הנאשם את החניון ושב לביתו באמצעות הג'יפ".

 

ראש המועצה האזורית עמק הירדן, עידן גרינבאום, קרא לתושבים להגיע לאוהל המחאה ולחזק את המשפחה: "קהילת יישובי עמק הירדן המומה ונסערת מכוונת התביעה שלא להאשים ברצח את מי שבאכזריות בלתי-אנושית הביא למותה של תהילה ז"ל. נסיבות המקרה אינן מותירות מקום לספק. כל החלטה אחרת תפגע באמון הציבור, תהווה בגידה בנשים המבקשות לממש את זכותן לחירות מוחלטת על חייהן ותפגע במלחמה חסרת הפשרות שיש לנהל כנגד כל סוג של אלימות הרווחת בישראל. מי שגדע את שמחת חייה של תהילה נגר וקבר לעד את תוכניותיה ואת עתידה של בת העמק הצעירה, המוכשרת והיפה - אסור לו שיבוא בקהל בני אדם עד אחרון ימיו".

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
מומלצים