שתף קטע נבחר

ציפי לבני פורשת, המגעים לאיחוד עם גנץ כשלו

יו"ר התנועה ניהלה בימים האחרונים משא ומתן אינטנסיבי מול בני גנץ וכאשר הבינה שלא יצליחו לחבור, החליטה לפרוש מהמרוץ לבחירות. היא תכנס ב-13:30 מסיבת עיתונאים בתל אביב בה תודיע על כך רשמית

 

 

יו"ר התנועה ציפי לבני פורשת מהמרוץ לכנסת ותכנס בצהריים (יום ב') מסיבת עיתונאים שבה היא צפויה להודיע על כך רשמית. לבני ניהלה בימים האחרונים משא ומתן אינטנסיבי מול בני גנץ וכאשר הבינה שלא יצליחו לחבור, החליטה לפרוש מהמרוץ לבחירות.

 

בימים האחרונים ניהלה לבני שיחות גם עם אהוד ברק ודן מרידור על אפשרות לריצה משותפת. דן מרידור השיב לה כי יהיה מוכן להצטרף רק אם יהיה חיבור או איחוד גדול בגוש. לבני קיוותה שהמשא ומתן עם גנץ יבשיל ורק בשעות האחרונות הבינה שהדבר לא יקרה - והחליטה לפרוש.

 

לבני, שהסקרים מנבאים כי התנועה בראשותה לא תעבור את אחוז החסימה, בדקה גם אפשרות לחיבור עם יש עתיד - אולם הנטייה במפלגתו של יאיר לפיד הייתה שלא להוציא את החיבור לפועל.

 

יו
לבני. פורשת(צילום: יאיר שגיא)

בני גנץ בועידת מינכן לביטחון (צילום: רויטרס)
הבינה שהחיבור עם גנץ לא יצא לפועל(צילום: רויטרס)

מי שהתמודדה בעבר לראשות הממשלה והובילה את מפלגת קדימה שהפכה בבחירות ב-2009 לסיעה הגדולה בכנסת, יצאה לדרך פוליטית מבודדת בחודש שעבר, לאחר שיו"ר מפלגת העבודה, אבי גבאי, פירק את השותפות עימה במסגרת "המחנה הציוני". גבאי הכריז על הפילוג בלי שיידע אותה מראש - והאשים את לבני ב"חוסר נאמנות". 

 

אחרי הפיצול המפתיע אמרה לבני: "אני עדיין רוצה לעשות מהפך למען העמדות שאני מאמינה בהן, שלצערי אני כמעט היחידה שאומרת אותן בקול ונלחמת עליהן. אני אחזור על מה שאמרתי יום לפני הפיצול – אני מצפה מכל אחד שאלה עמדותיו להתייצב בלי לגמגם, בלי לקרוץ ובלי לשתוק, ושביחד נעשה את המהפך. כל עוד זה לא קורה אני אוביל את התנועה בדרכי".

 

בשבוע שעבר התארחה לבני באולפן ynet, ולמרות הסקרים, אמרה כי המאבק נמשך מבחינתה, ותקפה מנהיגי מרכז אחרים ש"חוששים להביע את עמדותיהם".

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
צילום: חורחה נובמינסקי
ציפי לבני
צילום: חורחה נובמינסקי
מומלצים