שתף קטע נבחר

הדרישות אחרי פסילת בן-ארי: ברוך מרזל שר, קידום בן-גביר ברשימה

לאחר שבית המשפט העליון פסל את התמודדותו של מיכאל בן-ארי, פנתה "עוצמה יהודית" בשורת דרישות לשותפותיה - הבית היהודי והאיחוד הלאומי. בין היתר הם דורשים כי איתמר בן-גביר יהיה יו"ר ועדת החוקה וחבר בוועדה למינוי שופטים

 

 

ברוך מרזל בתפקיד שר, איתמר בן-גביר יקודם למקום החמישי ברשימה ויכהן כיו"ר ועדת החוקה של הכנסת ובוועדה למינוי שופטים - אלו דרישותיה של "עוצמה יהודית" משותפותיה הפוליטיות - הבית היהודי והאיחוד הלאומי. הדרישות הללו פורסמו לאחר שבית המשפט העליון פסל הערב (א') את מיכאל בן-ארי מהתמודדות בשל אמירותיו נגד הערבים.

 

כל מה שצריך לדעת על בחירות 2019 במקום אחד - מתחם הבחירות של ynet

 

מיכאל בן ארי בהצהרה  לאחר פסילתו (צילום: רויטרס)
בן-ארי בהצהרה לאחר הפסילה. דרישות חדשות מהשותפות(צילום: רויטרס)

לדברי אנשי "עוצמה יהודית", "במצב שנוצר, כמאה אלף בוחרי עוצמה יהודית מרגישים ממורמרים ופגועים, וברור שאם לא יינתן מענה הולם יתקשו בוחרי עוצמה להגיע לקלפי, דבר שיסכן את גוש הימין".

 

בין היתר הם דרשו תפקיד שר לברוך מרזל, קידום עו"ד בן גביר למקום החמישי ברשימה המשותפת, הבטחה כי בן גביר יהיה יו"ר ועדת חוקה בין אם עוצמה יהודית תהיה חלק מהקואליציה או חלק מהאופוזיציה, וקיום ההבטחה לחברותו של בן גביר בוועדה למינוי שופטים.

 


 

 

ד
בן-ארי ומרזל. אחד נפסל ואחד יהיה שר?(צילום: רויטרס)

גורמים בעוצמה יהודית אמרו כי "הדרישות שהופנו הערב הן דרישות לגיטימיות, ובסיסיות ולאור ההחלטה האומללה של בג"ץ, אך טבעי הוא לאפשר לשר מעוצמה ולעו"ד בן גביר לפעול בתחום המשפט ולהביא לשינוי אמיתי שלצערנו לא התרחש בתקופת כהונתה של איילת שקד".

 

שופטי בג"ץ הפכו מוקדם יותר את החלטת ועדת הבחירות המרכזית ופסלו את מועמדותו של בן-ארי במסגרת איחוד מפלגות הימין. השופט נועם סולברג התנגד להחלטה והיה בדעת מיעוט. בנוסף הם אישרו את מועמדותו של בן גביר ודחו את העתירות שהוגשו נגדו.

 רשימת איחוד מפלגות הימין ()

בעקבות פסילת בן-ארי, כל מועמדי איחוד מפלגות הימין ששובצו אחריו מתקדמים מקום אחד קדימה. כך למשל, בן גביר נמצא כעת במקום השביעי ברשימה, לאחר שקודם לכן שובץ במקום השמיני.

 

שלושת חברי עוצמה יהודית ערכו יחד מסיבת עיתונאים בעקבות החלטת בג"ץ. "הראש שלי למעלה, אנחנו לא מפילים את הראש. יש פה חונטה משפטית שמנסה להשתלט לנו על החיים. זו לא דמוקרטיה אלא חונטה משפטית שלקחה את השלטון לידיה", אמר בן-ארי.

 

לדברי בן-ארי, "בל"ד ועופר כסיף קוראים לפגוע בילד שלי שהוא לוחם בגבעתי. כסיף מטיף לרצוח את הבן שלי - אותו מאשרים ואותי הם פוסלים? היום היה טבח ביהודים. מאשימים אותי בגזענות? נאום השהידים ובאים לפסול את בן-ארי. לתמר זנדברג ששמחה, אני אומר לך - לא תדכאו אותנו. את שמתחבקת עם מחבלים וארכי-רוצחים הדרך שלך קצרה ושלנו היא דרך מנצחת. זה לא הסוף. שש שנים הייתי בכנסת ואמשיך להנהיג. מנדלבליט ושי ניצן וכל החבורה הזו צריכה לדעת שנשים סוף לחונטה המשפטית. יהיה פה משפט צדק".

 

בן גביר אמר כי "היום הזה הוא יום שחור לדמוקרטיה הישראלית. דווקא ביום שבו רצחו חייל, בית המשפט העליון מתיר לעופר כסיף ולבל"ד להתמודד. כמה סמלי שביום כזה הוא מאפשר להם להתמודד, אבל פוסל את בן הברית שלי - מיכאל בן-ארי. זה אותו בית נשפט שהותיר לבשארה וזובי להתמודד בבחירות בשם הדמוקרטיה וחופש הביטוי אבל כשמדברים על בן-ארי אין חופש ואין ביטוי".

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
צילום: רויטרס
מיכאל בן-ארי
צילום: רויטרס
מומלצים