שתף קטע נבחר

מרכיבים ממשלה: נתניהו וכחלון נפגשו בקיסריה

ראש הממשלה נועד עם כחלון בקיסריה. השניים דנו בכלכלה וקבעו להיפגש שוב בשבוע הבא. יו"ר כולנו צפוי לדרוש במו"מ את תיקי האוצר והכלכלה. ביום ראשון ייפתח רשמית המו"מ הקואליציוני

 

 

ראש הממשלה בנימין נתניהו נפגש היום (ה') עם יו"ר כולנו, שר האוצר משה כחלון, ובכך השלים את סבב הפגישות שקיים עם ראשי מפלגות הקואליציה העתידית המסתמנת. אחרי שיסתיים החג, ייפתח ביום ראשון באופן רשמי המשא והמתן להרכבת הממשלה הבאה. השניים נועדו בבית שכנו וחברו של ראש הממשלה בקיסריה ודנו בנושאים הקשורים לכלכלה. בנוסף, קבעו נתניהו וכחלון להיפגש שוב בשבוע הבא.

 

כחלון, שירד מעשרה לארבעה מנדטים בבחירות, דורש להישאר עם שני תיקים: תיק האוצר עבורו ותיק הכלכלה למספר 2 השר אלי כהן. את תיק האוצר הציב כחלון כתנאי לכניסתו לממשלה. עם זאת, גורמים פוליטיים מעריכים כי המטרה של כחלון היא גם לסגור "דיל" עם נתניהו על חזרתו האפשרית לשורות הליכוד.

משה כחלון ובנימין נתניהו (צילום: רויטרס)
(צילום: רויטרס)

בנימין נתניהו ומאבטחיו מחוץ לביתו בקיסריה, שם קיים פגישה עם משה כחלון (צילום: יריב כץ)
נתניהו אחרי פגישתו עם כחלון(צילום: יריב כץ)

משה כחלון (צילום: אלעד גרשגורן)
ידרוש את תיקי האוצר והכלכלה. כחלון(צילום: אלעד גרשגורן)

במערכת הפוליטית מעריכים שהמו"מ יהיה ארוך ומסובך, בעיקר בגלל הדרישות יו"ר ישראל ביתנו אביגדור ליברמן בענייני חוק הגיוס, דת ומדינה. ליברמן הוא לשון המאזניים. ישראל ביתנו קיבלה חמישה מנדטים, כך שבלעדיה אין לקואליציה של נתניהו רוב בכנסת.  

 

ליברמן מתכוון לנצל את הכוח שבידיו ולהיות הסמן הימני-החילוני המובהק של ממשלה, שבה השותפות הבכירות הן שתי המפלגות החרדיות, ש"ס ויהדות התורה. התנאי הנוקשה של ליברמן: אם חוק הגיוס לא יעבור כפי שהוא ("בלי לשנות פסיק או נקודה") - ישראל ביתנו תשב באופוזיציה או שישראל תלך לבחירות חדשות. החרדים (יהדות התורה) לא התרגשו מהאיום והודיעו כי אם החוק יעבור - הם יפרשו. ליברמן גם דורש את תיק הביטחון וכן את תיק הפנים - ובכך מנסה להוציא אותו מידיו של דרעי - או את תיק הקליטה.

 

 

"מוקש" נוסף במו"מ הקואליציוני הוא יו"ר האיחוד הלאומי ומספר 2 באיחוד מפגלות הימין, ח"כ בצלאל סמוטריץ', שדורש את תיק המשפטים עבורו, בעוד נתניהו מעדיף להעניקו למקורבו יריב לוין. סמוטריץ' פתח גם חזית נגד יו"ר הרשימה שלו, הרב רפי פרץ. מקורביו של פרץ האשימו כי סמוטריץ' מנהל מו"מ מאחורי גבו, אולם בינתיים הם יישרו את ההדורים ביניהם.

  

עם המפלגות החרדיות המו"מ נראה פחות מסובך. יו"ר ש"ס אריה דרעי דורש לפחות שלושה תיקים, הפנים, הדתות והקליטה. יהדות התורה צפויה לדרוש להישאר בשני התפקידים שיש לה היום: סגן שר הבריאות וראשות ועדת הכספים.


פורסם לראשונה 25/04/2019 07:12

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
צילום:עמית שאבי, EPA
נתניהו וכחלון
צילום:עמית שאבי, EPA
מומלצים