שתף קטע נבחר

שבועיים לסגירת שדה דב: "מכה קשה לחינוך באילת"

למחאה נגד סגירת נמל התעופה בתל אביב, מחשש לפגיעה בתושבי העיר הדרומית, מצטרפים גם באקדמיה: "הסגירה תקשה על הבאת מרצים איכותיים מהמרכז, הפער עם הפריפריה יגדל". למרות שהסגירה מתוכננת ל-1 ביולי, טרם פורסם עדכון רשמי ברשות שדות התעופה

 

 

אחרי זעקת תושבי אילת, אליה הצטרפו מנהל בית החולים יוספטל בעיר הדרומית וראש העיר תל אביב רון חולדאי, גם באקדמיה מזהירים מפני סגירת נמל התעופה שדה דב ב-1 ביולי, מחשש שתוביל לפגיעה קשה במערכת החינוך באילת. במקביל, נראה שעל רקע הצהרתו של שר התחבורה החדש בצלאל סמוטריץ' כי יפעל למנוע את הסגירה הצפויה, גם ברשות שדות התעופה מקווים אולי לשינוי ברגע האחרון - וטרם פרסמו עדכון רשמי על הסגירה הצפויה. 

 

למכתב המלא של נשיאת מכללת לוינסקי לשר התחבורה

זעקת החולים מאילת: "סגירת שדה דב תהפוך את חיינו לסיוט"

שדה התעופה הישן באילת ייפתח מחדש? "תהליך של שנה לפחות"

 

נשיאת מכללת לוינסקי בתל אביב, פרופ' מיכל בלר, שיגרה השבוע לשר סמוטריץ' מכתב, ובו הזהירה מפני "מכה קשה לעיר אילת ולמוסדות האקדמיים הפועלים בה".

שדה דב (צילום: shutterstock)
שדה דב(צילום: shutterstock)

פרופ' מיכל בלר (צילום: ענת מור אבי)
"מכה קשה לאילת ולמוסדות האקדמיים הפועלים בה". פרופ' מיכל בלר(צילום: ענת מור אבי)

פרופ' בלר כתבה לשר כי "אני פונה אליך מתוך דאגה וחשש אמיתי לעתידה של מערכת החינוך באילת וביישובי הערבה בעקבות ההחלטה לסגור את נמל התעופה שדה דב. כמעט 90% מהמורים באילת וביישובי הסביבה הם בוגרי קמפוס מכללת לוינסקי לחינוך באילת, שפועל זה 30 שנה בהצלחה רבה ומשמש מנוע מרכזי בהכשרת מורים בעיר ובסביבתה, תוך התאמה לצרכים הייחודיים באזור".

 

לדבריה, "המציאות היום מחייבת הבאת מרצים מומחים בתחומם מאזור המרכז אל העיר אילת, ולפיכך סגירת נמל התעופה שדה דב מעלה ספק בדבר יכולתנו העתידית להפעיל תוכניות אקדמיות בעיר".

בצלאל סמוטריץ' בועידת הנוער השנייה של תנועת הריבונות באונ' בר אילן (צילום: דוד ווייל)
הבטיח למנוע את הסגירה. שר התחבורה הטרי בצלאל סמוטריץ'(צילום: דוד ווייל)

פרופ' בלר הזהירה כי "החלטה זו תקשה על הבאת מרצים איכותיים ומומחים מהמרכז, תייקר את עלויות התפעול, תקשה על הניידות מהמרכז לדרום הארץ ובהמשך עלולה לגרום להארכת משך הלימודים האקדמיים בעקבות שינויים שניאלץ לבצע במערכת שעות הלימודים. כל אלה יובילו להעמקת הפער בין מרכז הארץ לפריפריה".

 

עוד כתבה כי "סגירת נמל התעופה שדה דב היא מכה קשה לעיר ולמוסדות האקדמיים הפועלים בה. ההשלכות הצפויות הן הכשרה של מספר קטן יותר של מורים, שתגרום ליצירת חוסר במורים במערכת החינוך המקומית. רגע לפני שיהיה מאוחר מדי, נבקשך לכנס את כל הגורמים הרלוונטיים ולשקול חלופות אחרות שימנעו את סגירת נמל התעופה".

הפגנה כנגד סגירת שדה דב (צילום: אוהד צויגנברג )
ההפגנה נגד סגירת שדה דב מול מעון רה"מ(צילום: אוהד צויגנברג )
הפגנה כנגד סגירת שדה דב (צילום: אוהד צויגנברג )
(צילום: אוהד צויגנברג )

אתמול, לאחר מינויו של ח"כ בצלאל סמוטריץ' ("איחוד מפלגות הימין"), הוא ביקר בהפגנת תושבי אילת מחוץ למעון ראש הממשלה בירושלים, והבטיח למנוע את סגירת שדה דב. "נעשה הכל בעזרת השם כדי ששדה דב לא ייסגר. מעמדת שר התחבורה יש לי אכן אחריות גדולה יותר ואשתדל בלי נדר לעמוד בה", אמר סמוטריץ'.

 

בתוך כך, מערכת "נוטאם" של מודיעין טייס ברשות שדות התעופה, שתפקידה לעדכן את חברות התעופה והטייסים בשינויים בנתיבי הטיסה ושדות התעופה בישראל, טרם עודכנה הנחייה על סגירה סופית של השדה בתל אביב. בדיקת ynet מצאה כי בנוגע ל-1 ביולי ישנה הנחייה אחת שסוגרת את השדה בין השעות 9:45 לשעה 12:00, ככל הנראה לטקס הסגירה במקרה שייסגר, אולם טרם נמצא עדכון שמכריז על סגירה סופית של השדה.

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
מומלצים