שתף קטע נבחר

שקד על התנגדות נתניהו להצבתה בראש: "מדינה דמוקרטית"

יו"ר הימין החדש התייחסה לניסיונות רה"מ למנוע את הצבתה בראשות רשימת ימין מאוחדת ואמרה: "הציבור יקבע". היא סירבה להתייחס לחשיפת ynet, שלפיה שרה נתניהו פועלת אף היא בנושא, ושוחחה עם רעיית רפי פרץ. לדברי שקד, "עוצמה יהודית יכולה וצריכה להיות חלק מהגוש"

 

 

המנהיגה החדשה של הימין החדש מתייחסת לראשונה להתנגדות ראש הממשלה בנימין נתניהו להצבתה בראש רשימת ימין מאוחדת. בסיור שערכה היום (ב') יו"ר הימין החדש איילת שקד בגוש עציון, לצד מנהיג המפלגה עד אתמול נפתלי בנט, נשאלה שקד על התנגדות נתניהו להצבתה כמספר 1 ברשימה ואמרה: "אנחנו חיים במדינה דמוקרטית, מי שיקבע בעניין הזה זה הציבור". היא סירבה להתייחס לכך שעל פי חשיפת ynet אתמול, גם שרה נתניהו נלחמת בכך, ואף שוחחה בעניין עם אשתו של יו"ר הבית היהודי רפי פרץ.

 

כל העדכונים על בחירות 2019 במקום אחד - מתחם הבחירות של ynet

איילת שקד נפתלי בנט סיור יהודה ושומרון אל חאדר הימין החדש (צילום: אלכס קולומויסקי)
"הפעם לא נדבר על תיקים". שקד בסיור ביו"ש(צילום: אלכס קולומויסקי)

שקד ובנט סיירו בגבעת הדגן שבאפרת. שקד עדכנה בשיחתה הבוקר עם רפי פרץ, יו"ר הבית היהודי, ואמרה: "הייתה שיחה מאוד טובה ופתוחה, וקבענו להיפגש בימים הקרובים כדי לשתף פעולה ולהקים גוש ימין גדול ומאוחד". היא נשאלה אם בימין החדש מסמנים שוב את משרד הביטחון כמטרה, וענתה כי הופקו לקחים ממסע הבחירות הקודם, והפעם הם לא ידברו על תיקים. "ככל שיהיו לימין האידאולוגי יותר מנדטים, כך הוא יוכל להגיע ליותר הישגים", אמרה שקד. "אלו בחירות גורליות לגוש הימין ואסור שיתבזבז אף קול".

 

בנוסף אמרה שקד כי אנשי מפלגת הימין הקיצוני "עוצמה יהודית" בראשות איתמר בן גביר "יכולים ולדעתי צריכים להיות כחלק מגוש הימין". יו"ר האיחוד הלאומי בצלאל סמוטריץ' אמר הבוקר באולפן ynet: "לא אגיד שאין קושי שאדם לא דתי יעמוד בראש מפלגה דתית". על דבריו של סמוטריץ' בימים האחרונים וההתנגדות של איחוד מפלגות הימין לחלק מדרישות הימין החדש אמרה שקד: "אנחנו בעיצומו של משא ומתן ואני ראיתי אינסוף ציוצים וסרטונים של סמוטריץ'. אנחנו בקשר מאוד טוב ואני מאמינה שהכול יסתדר".

 

הבוקר פורסמו ב-ynet דרישותיה של שקד במשא ומתן עם הבית היהודי והאיחוד הלאומי להקמת רשימה מאוחדת. שקד דורשת כי היא זו שתעמוד ברשימה, וכי יינתן בה משקל שווה לימין החדש ולבית היהודי. כמו כן היא דורשת כי המקומות שיוקצו לעוצמה יהודית יבואו על חשבון המכסה של הבית היהודי. מנכ"ל האיחוד הלאומי יהודה ולד הגיב בטוויטר: "הצבת התנאים המוקדמים המתנשאים הללו לא נראה לי מקדמת אותנו לאחדות".

איילת שקד נפתלי בנט סיור יהודה ושומרון אל חאדר הימין החדש (צילום: אלכס קולומויסקי)
בנט עם שקד: "ברור מי מביאה הכי הרבה מנדטים"(צילום: אלכס קולומויסקי)

איילת שקד נפתלי בנט סיור יהודה ושומרון אל חאדר הימין החדש (צילום: אלכס קולומויסקי)
(צילום: אלכס קולומויסקי)

 

 

בנט, שניצב לצד שקד בסיור, אמר: "אלה ימים מכריעים לשלטון הימין ולמדינת ישראל בכלל. בימים האחרונים אנחנו משוחחים עם כל ראשי מפלגות הימין כדי שייכנסו לגוש טכני גדול של הימין בראשות איילת. העברנו הצעה קונקרטית לבית היהודי, הצעה הוגנת על בסיס שיוויוני. אפשר מבחינתנו הערב לסגור. הכדור אצלם. אני מקווה שהם יגידו כן, זה הדבר הנכון לעשות - לשים את האינטרסים האישיים בצד ולסגור".

 

"אתמול לקחתי צעד לאחור והיום איילת שקד מובילה את המפלגה ובעזרתה השם את הגוש", הוסיף בנט. "מנדטים זה לא משחק, זה כלי למימוש מדיניות. די ברור מי מביאה כרגע את הכי הרבה מנדטים. אם רוצים למשול צריך 'ימין חדש' גדול וחזק, ובעיקר גוש ימין גדול בראשות איילת". 

 

 

באולפן ynet ח"כ מוטי יוגב אמר כי אדם ציוני דתי הוא זה שצריך לעמוד בראש רשימה מאוחדת, ובציוץ שפרסם אמר כי "בנט בגד באידיאל, לא ראוי שיחזור". על כך אמר בנט: "ראשית מוטי יוגב התנצל ואני מקבל את ההתנצלות. דבר שני חשוב לומר - אנחנו מדברים על גוש טכני וזה בסדר גמור שיש דעות שונות. יש ספקטרום מאוד רחב של דעות בימין וטוב שכך".

 

בסיור קיבלו שקד ובנט סקירה מפי אנשי עמותת "רגבים" על השתלטות של פלסטינים על קרקעות הצמודות לבית לחם, ושקד התייחסה לכך: "בשנים האחרונות, כחלק מתוכנית מסודרת וממומנת של הרשות הפלסטינית, יש השתלטות פלסטינית מסיבית על שטחי C. מדובר בהכפלה של הדונמים שעליהן הפלסטינים משתלטים. מדינת ישראל לא מקצה את המשאבים הנכונים. שר הביטחון הבא צריך לקחת את זה כפרויקט לאומי, עם ראש הממשלה, ולטפל בזה. צריך להקצות משאבים לאכיפה וגם להגיד לאיחוד האירופי - עד כאן".

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
צילום: אלכס קולומויסקי
שקד, היום
צילום: אלכס קולומויסקי
מומלצים