שתף קטע נבחר

פקיסטן משווה את הודו להיטלר

בצל סערת קשמיר: ראש הממשלה הפקיסטני אימראן חאן משווה את האידיאולוגיה שמנחה לאומנים הינדים לרעיון עליונות הגזע הארי, ושואל את העולם – "תהיו פייסנים כלפי הודו כמו מול היטלר?"

ראש ממשלת פקיסטן אימראן חאן שלף היום השוואה היסטורית מרחיקת לכת כשתהה בפומבי אם הקהילה הבינלאומית פשוט תעמוד מנגד אל מול התפשטות הלאומניות ההינדית בהודו כפי שעשתה בימי אדולף היטלר.

 

עוד סיפורים מהעולם בעמוד הפייסבוק של דסק החוץ

  (צילום: AFP, רויטרס)
מימין: ראש ממשלת הודו מודי. משמאל: אימראן חאן, ראש ממשלת פקיסטן(צילום: AFP, רויטרס)

מתיחות ביטחונית קשמיר הודו (צילום: AP)
חיילים הודים שנשלחו לקשמיר(צילום: AP)

מפה חבל קשמיר הודו פקיסטן ()

אימראן חאן פרסם את הדברים בטוויטר על רקע החלטתה ההיסטורית של ממשלת הודו בשבוע שעבר לשלול את המעמד המיוחד של מדינת המחוז ההודית ג'אמו וקשמיר, שרוב תושביה מוסלמים. צעד זה יוכל לאפשר בטווח הרחוק שינוי דמוגרפי מרחיק לכת, שבמסגרתו למוסלמים לא יהיה שם עוד רוב. חבל קשמיר, נזכיר, נמצא במחלוקת בין הודו לפקיסטן כבר יותר מ-70 שנה.

 

"האידיאולוגיה של עליונות הגזע ההינדי, כמו עליונות הגזע הארי של הנאצים, לא תיעצר בקשמיר", כתב חאן. הוא קבע כי הצעד הוא "הגרסה ההינדית של הלבנסראום (מרחב המחיה) של היטלר. זה יוביל לדיכוי של המוסלמים בהודו ובסופו של דבר יוביל גם לניסיון ישיר לפגוע בפקיסטן".

 

בציוץ כינה אימראן חאן את המהלך ההודי "ניסיון לשנות את הדמוגרפיה בקשמיר באמצעות טיהור אתני" והוסיף: "השאלה היא – האם העולם יביט וינקוט קו פייסני כפי שעשה מול היטלר במינכן?".

 

עוד על סערת קשמיר:

הפגנה ב פקיסטן אחרי ההודעה על ביטול המעמד המיוחד של קשמיר הודו (צילום: EPA)
שורפים את דמותו של מודי בפקיסטן(צילום: EPA)

דבריו של חאן באים בשעה שמוסלמים בקשמיר מדווחים כי הם מתקשים לחגוג את חג הקורבן בשל המבצע הביטחוני שמנהלת שם הודו.

 

ראש ממשלת הודו, נרנדרה מודי, טען בשבוע שעבר שהחלטת ממשלתו לשלול ממדינת המחוז את מעמדה המיוחד חיונית לפיתוח הכלכלה שם ותעצור את "הטרור". הוא אמר שכעת, כשקשמיר היא חלק אינטגרלי מהודו, האזור ייהנה מגידול במספר מקומות העבודה ומהפחתה של השחיתות, והבטיח לזרז מיזמים לפיתוח תשתיות שם.

מתיחות ביטחונית קשמיר הודו (צילום: AFP)
מתפנים מקשמיר בצל המתיחות הביטחונית, בשבוע שעבר(צילום: AFP)

עד לביטול המעמד המיוחד של ג'אמו וקשמיר אסרה החוקה ההודית על הודים שאינם גרים באזור לקנות בו אדמות ולהיות תושבי קבע, ואפשרה למוסלמים ולבני הקהילות האחרות באזור לשמר את התרבות והדת שלהם. כעת, עם ביטול החוק, קשמיר תהיה כפופה לחוקים שחלים על כל שאר אזרחי הודו.

 

כדי למנוע מהומות בקשמיר שלחה הודו לפני ההכרזה על החלטתה עשרות אלפי חיילים לאזור, ופתחה בדיכוי נרחב. ביום ראשון שעבר נותקו קווי הטלפון והאינטרנט בג'אמו וקשמיר, והודו גם הורתה להחזיק מנהיגים מקומיים במעצר בית, אסרה על התקהלויות וסגרה מוסדות חינוך. אלפי תיירים התבקשו להתפנות מקשמיר בסוף השבוע שלפני כן, אחרי שהודו הודיעה שיש התרעות על פיגועים של ארגונים ג'יהאדיסטיים מפקיסטן השכנה. בפקיסטן הכחישו את הטענות האלה.

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
צילום: AFP, רויטרס
מודי ואימראן חאן. השוואות ממלחמת העולם השנייה
צילום: AFP, רויטרס
מומלצים