שתף קטע נבחר

דייוויד קמרון מצטער על השלכות הברקזיט - ותוקף את ג'ונסון

ראש הממשלה שהתפטר בעקבות משאל העם על הפרישה מהאיחוד האירופי מודה שהוא "חש דאגה עמוקה" לקראת העתיד לבוא. קמרון תוקף את בוריס ג'ונסון שהוביל את המהלך: "התנהגות מזעזעת"

 

ראש ממשלת בריטיניה לשעבר, דייוויד קמרון, אמר כי הוא מצטער על ההשלכות שנוצרו כתוצאה מאישור הברקזיט במשאל העם שנערך בתקופתו. בריאיון שערך עם עיתון ה"טיימס", אמר קמרון כי הוא "חושב על השפעות הברקזיט מדי יום", והדגיש כי הוא "חש דאגה עמוקה" לקראת העתיד לבוא.

 

עוד סיפורים מהעולם בעמוד הפייסבוק של דסק החוץ


דייוויד קמרון (צילום: רויטרס) (צילום: רויטרס)
דייוויד קמרון(צילום: רויטרס)

קמרון תקף את שותפיו לשעבר למפלגה השמרנית, בהם ראש הממשלה הנוכחי בוריס ג'ונסון וחבר הפרלמנט מייקל גוב שפעל למען קמפיין היציאה מהאיחוד האירופי. "הם שכחו את האמת בבית והורסים את הממשלה", אמר קמרון על השניים.

 

הביקורת הקשה של קמרון על השניים אינה מקרית. ג'ונסון וגוב היו ממבקריו הגדולים ביותר בתקופת משאל העם. בספר הזיכרונות שיפרסם בתקופה הקרובה מכנה קמרון את החבר לשעבר גוב "שקרן" ואת התנהגותו של ג'ונסון "מזעזעת". לדבריו, גוב המציא שטורקיה עומדת להצטרף לאיחוד האירופי. יחסיהם של השניים, לפי כלי התקשורת בבריטניה, מעולם לא חזרו להיות כמו פעם.

 

מייקל גוב  (צילום: AP, AFP)
"הרסו את הממשלה". קמרון נגד ג'ונסון וגוב(צילום: AP, AFP)

האיחוד האירופי ()
האיחוד האירופי
קמרון, שהוביל את מחנה ההישארות באיחוד והתפטר בעקבות תוצאות המשאל, אמר כי הוא מאמין שעל-מנת לפתור את המשבר הפוליטי שמשתק את הממשלה בימים האחרונים, יש לערוך משאל עם נוסף. "אני מאמין שאפשר למצוא פתרון שבו עדיין נישאר חברים, שכנים ושותפים של האיחוד האירופי", אמר קמרון. "הייתי רוצה להריץ את הזמן קדימה, כי התקופה הנוכחית תהיה זיכרון כואב עבור המדינה. קשה לראות את זה", טען.

 

"אהבתי את הדיונים סביב הברקזיט", הודה ראש הממשלה לשעבר. "אך עם הזמן הרגשתי שאני טובע בביצה. הברקזיט הפך לדרמה רעה במיוחד מבית המפלגה השמרנית".

 

בנאום ההתפטרות שלו אמר קמרון כי "יש לכבד את רצון העם הבריטי. אנחנו צריכים להתכונן למשא ומתן עם האיחוד, וזה ידרוש מנהיגות חזקה". את מקומו של קמרון החליפה תרזה מיי, שכזכור התפטרה גם היא בעקבות כישלונה להשגת הסכם בפרלמנט לקראת הברקזיט.

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
מומלצים