שתף קטע נבחר

הותר לפרסום שם נוסף בפרשת הרבנית החשודה בחטיפת תינוק

בית המשפט התיר לפרסום את שמה של נחמה בתיה דייטש, מנהלת מרכז חרדי לטיפול בפגועי נפש בירושלים, כמעורבת בפרשה שנחשפה ב-ynet וב"ידיעות אחרונות". בפרשה נחקר חשד כי צעירה פגועת נפש הוטסה לארה"ב, שם נלקח ממנה התינוק ונמסר לאימוץ

 

 

 

בית משפט השלום בנצרת התיר היום (ד') לפרסם את שמה של חשודה נוספת בפרשה המכונה "איפה הילד". החשודה היא נחמה בתיה דייטש, מנהלת מרכז חרדי לטיפול בפגועי נפש בירושלים. בפרשה נחקר חשד כי צעירה בהריון, פגועת נפש, הוטסה לארה"ב, שם נלקח ממנה התינוק ונמסר לאימוץ.

 

התחקיר המקורי: כך סוחרים בתינוקות ומעבירים לאימוץ

יעל (שם בדוי) עדיין לא מצאה את בנה שנחטף

 

שלשום הותר לפרסום שמה של המעורבת המרכזית, העסקנית רבקה סגל, בפרשה שנחשפה ב-ynet וב"ידיעות אחרונות" לפני כשנתיים וחצי. השם הותר לפרסום לבקשת ynet וכלי תקשורת נוספים, והמשטרה הסירה גם כן את התנגדותה.

   

בית המשפט אסר לפרסם פרטים מזהים על המקורבים לתינוק – הוריו הביולוגיים, ההורים המגדלים וכן עורך דין קרוב משפחה של ההורים המגדלים, שהוא אחד החשודים ואף נחשד כמי שהיה הרוח החיה בחיפוש תינוק לאימוץ עבור קרוביו, שהיו חשוכי ילדים. כמו כן, הגישו מעורבים נוספים בקשה לאסור את פרסום שמם – בתואנה כי לא היו צד בהליך המשפטי – והדיון בעניינם יתקיים בימים הקרובים.

 

הרבנית החשודה בסיוע לחטיפת תינוק (צילום: מוטי קמחי)
הרבנית החשודה בסיוע לחטיפת תינוק(צילום: מוטי קמחי)

התחקיר שפורסם ביולי 2017 ב-ynet וב"ידיעות אחרונות" העלה מה שנראה כמו רשת מאורגנת לסחר בתינוקות. על פי התחקירים, נערות חרדיות שנכנסו להיריון לא רצוי ונקלעו למצוקה, הועברו בחשאי למדינות זרות ושם יילדו אותן ומסרו את ילדיהן לאימוץ תמורת עשרות ומאות אלפי שקלים, במקרים רבים בניגוד לרצונן.

  

במסגרת התחקיר נחשף גם סיפורה של יעל (שמות ההורים בכתבה אסורים לפרסום, והם בדויים). מהתחקיר, ומפרטי החקירה המשטרתית שהותרו לפרסום שנתיים אחר כך, עולה כי בשנת 2014 אובחנה יעל כחולה במחלת נפש. היא פגשה בקובי – אף הוא פגוע נפש – והשניים חיו כזוג. כאשר נולד בנם הבכור, הוא הועבר על ידי רשויות הרווחה לגדול אצל אחותו של קובי. כאשר נכנסה להיריון שני, דיווחו בני הזוג על כך לרשויות הרווחה, והמדינה מינתה לה אפוטרופוסית – הרבנית/עסקנית רבקה סגל ממגדל העמק.

יעל וקובי ()
יעל וקובי

מהתחקיר ומחקירת המשטרה עולה, כי זמן קצר לפני הלידה, הטיסה הרבנית סגל את יעל לארצות הברית, בתואנה כי היא תתגורר שם עם בני משפחתה – אלא שהצעירה מעולם לא הגיעה אל משפחתה. היא שוכנה בדירת מסתור עד ללידה, ובהמשך ילדה את תינוקה בבית החולים. מיד לאחר הלידה נמסר התינוק לאימוץ. הצעירה סיפרה בתחקיר כי הספיקה רק לחבק אותו פעם אחת, לפני שנלקח ממנה.

 

כאשר עלה חשד כי האם הביולוגית אינה כשירה ואינה מסכימה לאימוץ, מיהרה הרבנית סגל לארה"ב. כאפוטרופוסית מטעם מדינת ישראל, אפשרה את המשך ההליך ומסירת התינוק לאימוץ.

  

בראיון שנתנה יעל בקיץ האחרון, היא תיארה את התקופה בה שהתה בארה"ב: "שמו אותי בדירת מרתף, התחננתי שיחזירו לי את הדרכון שהיה אצל אחיה של הרבנית סגל שמתגורר בניו יורק. הצלחתי ליצור קשר עם המשפחה של קובי דרך הפייסבוק, רק אחרי שמרוב ייאוש ניסיתי להתאבד שם ואשפזו אותי. הרבנית הכריחה אותי לחתום על מסמכים, ואיימה עליי שאם לא אעשה זאת יחזירו אותי לאשפוז. אף אחד לא אמר לי שמתכוונים ליילד אותי ולמסור את הילד לאימוץ".

  

יעל מספרת כי לפני הלידה היא עברה בין "משפחות מארחות" עד שהועברה לבית החולים. "ניסיתי לסרב", היא סיפרה. "אבל אמרו שיאשפזו אותי, אז לא הייתה לי ברירה".

  

לטענתה, גם לאחר הלידה היא הוחזקה במשך תקופה ארוכה במרתף, בלי כל יכולת לתקשר עם הסביבה. רק לאחר חודשים ארוכים הצליחה להימלט לרחובות וליצור קשר עם בני משפחתו של קובי.

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
צילום: מוטי קמחי
רבקה סגל, המעורבת המרכזית
צילום: מוטי קמחי
מומלצים