שתף קטע נבחר

קפריסין: המתלוננת הבריטית "עדה לא אמינה"

השופט דחה את גרסת בת ה-19 שטענה שהחוקרים כפו עליה לחזור בה מתלונתה על אונס שביצעו בה 12 ישראלים. היא תועמד לדין

בית משפט בקפריסין קבע הבוקר (יום ה') שהצעירה הבריטית שהתלוננה בקיץ האחרון שנאנסה על ידי קבוצת ישראלים באיה נאפה, תעמוד לדין בעקבות תלונת השקר לכאורה שהגישה. סעיף האישום יהיה "התנהגות לא ראויה בציבור". השופט מיכאליס פפאתאנסידי דחה את טענתה שלפיה המשטרה הכריחה אותה לחזור בה מתלונתה המקורית, וקבע שחוקרי המשטרה פעלו כראוי. הוא הגדיר אותה "עדה לא אמינה".

 

לאורך ארבעה דיונים בבית המשפט ניסה צוות ההגנה של הצעירה לפסול את ההצהרה שעליה חתמה בתום החקירה שבה חזרה מתלונת האונס הקבוצתי. עורכי דינה טענו שהיא שהשוטרים לחצו עליה ואיימו עליה שחברותיה ייעצרו. אבל השופט קבע שההצהרה נבחנה והתקבלה כראוי. גם היום הגיעה הצעירה לבית המשפט מלווה באמה ובעורכי דינה.

 

התיירת הבריטית שהאשימה את הנערים הישראלים באונס מובאת להארכת מעצר בקפריסין (צילום: AP)
המתלוננת הבריטית לאחר שנעצרה(צילום: AP)

 

 

הפרשה התפוצצה ביולי האחרון לאחר שהתיירת התלוננה כי נאנסה על ידי 12 צעירים ישראלים בחדר מלון באיה נאפה. המשטרה עצרה בתחילה את הישראלים, אך לבסוף כולם שוחררו וחזרו לארץ. חמישה מהם, שנטען בתחילה כי היו חלק מהאונס הקבוצתי, שוחררו לאחר שבדיקות ה-DNA לא קישרו אותם לאירוע. שבעת הנוספים שוחררו אחרי שהתיירת הודתה שבדתה את סיפור האונס.

 

התפנית בפרשה התרחשה לאחר שהחוקרים גבו מהמתלוננת עדות נוספת בעקבות ממצאי הדנ"א שהתקבלו. הם עימתו אותה עם ממצאים אלו וכן עם הסרטונים שבהם היא נראית מקיימת יחסי מין בהסכמה. הצעירה התקשתה לתת תשובות ונמצאו סתירות רבות בעדותה.

 

בשלב מסוים בחקירתה היא נשברה והודתה שבדתה את האונס. "הכל נעשה בהסכמה. נכנסתי לחדר שלהם כי התכוונתי לקיים איתם יחסי מין", סיפרה. "נפגעתי מזה שהם צילמו אותי בלי רשותי. במהלך אותו הלילה אחד הנערים הישראלים כעס שסירבתי לקיים איתו יחסי מין ואמר לי לעזוב את החדר שלו - אז החלטתי לנקום".

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
צילום: AFP
המתלוננת הבריטית
צילום: AFP
מומלצים