שתף קטע נבחר

ביטן: "אספתי 800 חתימות לביטול הפריימריז. נתניהו ביקש שאעצור'"

בריאיון לאולפן ynet טען חבר הכנסת מהליכוד כי הצליח לאסוף 800 חתימות של חברי המרכז על בקשה לדון בביטול הפריימריז בהצבעה חשאית. "אני עשיתי את זה לבד, אחליט היום אם להיענות לנתניהו"; טרופר מכחול לבן: "שני חברים משמעותיים בבלוק הימין אמרו שלא ייצמדו לנתניהו"

 

 

ח"כ דוד ביטן (הליכוד) התייחס היום (חמישי) בריאיון לאולפן ynet לפריימריז במפלגתו, שהוסכם כי ייערכו ב-26 בדצמבר, וטען כי אסף מאות חתימות של חברי המרכז שתומכים בבקשה לדון בביטול הבחירות להנהגת התנועה. ביטן סיפר כי ראש הממשלה ביקש ממנו לא להתקדם עם המהלך, ותקף את ליברמן: "שכח את הנאמנות של נתניהו כלפיו כשהוא היה בבעיות והליכים משפטיים".

 

הסכמה בליכוד על מועד פריימריז להנהגה

ליברמן באולפן ynet: חנינה לנתניהו תמורת פרישה מהפוליטיקה

 

- עוד אפשר לבטל את הפריימריז?

"אני החתמתי 800 חברי מרכז תוך יומיים, אצלנו יש הצעות לסדר ואנחנו צריכים 20% חתימות. אף אחד לא עזר, אף שר ולא ראש הממשלה. החתמתי אותם על בקשה לדון בביטול הפריימריז והצבעה חשאית. רה"מ פנה אלי לפנות בוקר, כשיצאנו מהכנסת, וביקש ממני לא להגיש את זה אלא להמשיך עם התהליך של הפריימריז. הוא אמר שהוא רוצה בזה. מייחסים את זה אליו, אבל אני עשיתי את זה כי רציתי. אמרתי לו שאני אשקול את זה, ואקבל החלטה היום".

 

- אם נתניהו חושב שזה יעשה לו טוב, למה אתה חושב שזה יגרום לו נזק?

"נתניהו רוצה להביס את גדעון סער, וגדעון סער רוצה להיות ראש הממשלה. אנחנו לא צריכים להיענות לבקשות האישיות שלהם, ברור שזה גורם לנזק. שאלת הפריימריז לא תמיד חשובה, זה תלוי בעיתוי. כשמנהיג פורש עושים פריימריז - היום זה לא נותן שום דבר, שום תוצאה אצל הבוחרים. זה לא מעניין אף אחד".

 

דוד ביטן (צילום: אבי מועלם )
"ליברמן שכח את הנאמנות של נתניהו כלפיו". ח"כ ביטן(צילום: אבי מועלם )

בנימין נתניהו וגדעון סער (צילום: אוהד צויגנברג, רז גרוס)
"לא צריך להיענות לבקשות האישיות שלהם". נתניהו וסער(צילום: אוהד צויגנברג, רז גרוס)

 

 

- אולי הדרך לפתרון הפלונטר הוא מה שליברמן אמר כאן הבוקר: בלי חסינות, חנינה, ופרישה בכבוד של נתניהו. למה לא?

"ליברמן כל יום קם בבוקר וזורק איזה משפט, ולמחרת שוכח. הוא גם שכח את הנאמנות של נתניהו כלפיו, שהוא היה בבעיות. שיזכור שנתניהו היה במקום כשהוא היה צריך אותו יותר מכל. והוא לא עושה את זה. עכשיו, אם נתניהו ירצה לפרוש או לא - זו החלטה אישית שלו. כרגע הימין והליכוד צריכים אותו, הוא זה שמביא את המנדטים. יש לפחות עשרה מנדטים שלא יצביעו ליכוד אם הוא לא יהיה, ובמיוחד אם הוא יודח. יש הבדל בין פרישה או הדחה. עשרה מנדטים לא באים לידי ביטוי בסקרים, אנחנו לא ניתן את השלטון על מגש של כסף לאף אחד".

 

- אם לא תצליחו לנצח את הבחירות האלה, ועדיין יהיה פער לכחול לבן, ולא תרכיבו ממשלה ואין 61 - זה יהיה סוף דרכו של נתניהו?

"אנחנו נשקול את הדברים על פי התוצאות. היום הוא מקבל צ'אנס גדול מאוד להביא את התוצאה שהוא מייחל לה, ואנחנו מייחלים לה, וגם כחול לבן רוצים תוצאה כזאת. אנחנו עושים מערכת בחירות ולא יודעים מה יהיה אחרי".

 

- עושה רושם שאנחנו הולכים לתקופה סוערת של 82 ימים. הקמפיין יהיה על ראש מערכת המשפט?

"לדעתי זה יהיה חלק מהקפיין שלנו, באופן טבעי".

 

זמן קצר לפני כינוס מרכז הליכוד נמסר מטעמו של נתניהו כי הוא הנחה את ביטן שלא לקדם את היוזמה שלו לביטול הפריימריז. "הליכוד היא תנועה דמוקרטית וחבריה יחליטו מי ינהיג אותה", נמסר. "ראש הממשלה נתניהו בטוח שיזכה באמונם הסוחף".

 

ח"כ חילי טרופר: "שניים בבלוק הימין אמרו שלא ייצמדו לנתניהו"

לדברי חבר הכנסת מכחול לבן, "נתניהו בחולשה מתמדת. סוף סוף יש פריימריז - יש סדקים, יש אנשים נגדו. אתמול במסדרונות הכנסת הסתובבו אנשים מבלוק הימין, שאמרו 'בפעם הבאה אנחנו לא מתכוונים להיצמד לנתניהו. אני לא אתן שמות, אבל מדובר בשתי מפלגות בבלוק החסינות.

 

"שני אנשים נוספים משמעותיים במפלגות, שמבינים שאולי נתניהו היה נכס לימין בעבר - והיום הוא רק נטל. לא רק לימין, אלא למדינת ישראל כולה. הם זהירים במילים שלהם, אבל זאת אומרת שהם פותחים דלת ושעכשיו צריך לעבוד קשה במערכת הבחירות, כדי שהמנדטים יעזרו לנו להגיע איתם לסיכומים - ובעיקר להגיע לממשלת אחדות".

 

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
צילום: אבי מועלם
ח"כ דוד ביטן
צילום: אבי מועלם
מומלצים