שתף קטע נבחר

מוכר הפרחים מחיפה הפך למחבל: "אדם שקט, מתברר שהיו לו שתי זהויות"

מכריו של שאדי בנא, שירה ופצע קל לוחם מג"ב בעיר העתיקה בי-ם ולאחר מכן חוסל - סיפרו על "אדם שקט, שהתאסלם לאחרונה". אחת מלקוחותיו אמרה בתדהמה: "לא מבינה למה בן אדם עושה דבר כזה מזעזע". שני אחיו של בנא עוכבו לחקירה וכוחות פרצו לביתו ולחנות שבה עבד

 

 

"הוא האחרון שחשבנו שיכול להיות מחבל. לא תיארתי לעצמי שהוא יכול אפילו להתקוטט עם מישהו. אני מופתע מזה". שעות אחרי פיגוע הירי בעיר העתיקה בירושלים, שבו נפצע קל לוחם מג"ב והמחבל - שאדי בנא (44) מחיפה - חוסל, פרצו כוחות לביתו וערכו סריקות אחר אמצעי לחימה ומחשבים. לאחר מכן הם הגיעו לחנות הפרחים שבה עבד ופרצו אותה. למקום הוזעקו כוחות כיבוי אש ומד"א, מחשש שבנא הסתיר במקום נשק.

 

שני אחיו של המחבל עוכבו לחקירה בחשד שידעו על כוונתו לבצע פיגוע, אך הם מכחישים זאת בתוקף.

 

עוד בנושא:

יורה בשוטרים - ונמלט: תיעוד הפיגוע בעיר העתיקה בירושלים

אחרי שלושת הפיגועים: צה"ל מתגבר כוחות, נתניהו ביטל הצהרה

אבו מאזן ברוח גבית להסלמה: "נכשיל את המזימות"

כך מנסים לעצור את ההסלמה / רון בן ישי

 
 

שמעון סבג, שכנו של בנא, סיפר כי הוא נהג לפגוש אותו בכל בוקר. "הוא היה איש שקט. אני יודע שהוא התאסלם בתקופה האחרונה. הוא לא נהג לדבר הרבה, למעט מילות נימוסים".

 

לדבריו, לא ניתן היה להסיק מהתנהגותו של בנא על העתיד להתרחש: "לדעת שמחבל כזה יצא מהעיר שלנו, בן אדם שאני רואה אותו כל יום ועשה מעשה נבלה שכזה - אין מילים". עוד סיפר כי בנא לא נהג לקחת חלק בוויכוחים פוליטיים: "הוא תמיד נשאר מחוץ לתמונה".

 

חנות הפרחים של המחבל מחיפה (צילום: ליאור אל-חי)
כוחות מחוץ לחנות הפרחים שבה עבד בנא(צילום: ליאור אל-חי)

מחוץ לביתו של המחבל, שאדי בנא  (צילום: ליאור אל- חי)
כוחות מחוץ לביתו של המחבל(צילום: ליאור אל- חי)

מחוץ לביתו של המחבל, שאדי בנא  (צילום: ליאור אל- חי)
(צילום: ליאור אל- חי)

מחוץ לביתו של המחבל, שאדי בנא  (צילום: ליאור אל- חי)
(צילום: ליאור אל- חי)

מחוץ לביתו של המחבל, שאדי בנא  (צילום: ליאור אל- חי)
(צילום: ליאור אל- חי)

 

שאדי איברהים, תושב המועצה המקומית דבורייה שהכיר את בנא, אמר גם הוא כי "עד אתמול בלילה הכול היה בסדר. הוא היה אדם שקט ורגיל. לא היינו יכולים להגיד שהוא אדם רע". גם הוא סיפר כי בנא התאסלם באחרונה, אך ציין כי לא הבחין בהקצנה דתית מצידו. "הוא אף פעם לא רב עם אף אחד. תמיד היה נעים ונחמד. אני עד עכשיו לא מאמין שהוא מחבל".

 

זירת הפיגוע בעיר העתיקה בירושלים ( צילום: רויטרס)
זירת הפיגוע( צילום: רויטרס)

זירת הפיגוע בעיר העתיקה בירושלים ( צילום: עמית שאבי )
( צילום: עמית שאבי )

זירת הפיגוע בעיר העתיקה בירושלים ( צילום: עמית שאבי )
( צילום: עמית שאבי )

זירת הפיגוע בעיר העתיקה בירושלים ( צילום: עמית שאבי )
( צילום: עמית שאבי )

 

שמרית, לקוחה קבועה בחנות הפרחים שבה עבד בנא, סיפרה כי נהגה לרכוש ממנו פרחים באופן קבוע: "הוא היה אדם לבבי ונחמד שנהג להאכיל את כל חתולי השכונה. מתברר שהיו לו שתי זהויות. אני פשוט בהלם. אני לא מבינה למה בן אדם עושה דבר כזה מזעזע".

 

יוסף אבו עזיזה, בעל חנות ירקות סמוכה לחנות הפרחים שבה עבד בנא, אמר כי פגש אותו הבוקר: "הוא ציין כי הוא הולך לבקר את אחותו בבית החולים - וחוזר". זמן קצר לאחר מכן, הוא סיפר, נודע לו על הפיגוע בירושלים: "אני עד עכשיו לא מאמין שזה הוא. הוא היה אדם טוב".

 

הפיגוע התרחש סמוך ל-12:00, אז הגיע בנא לעמדת מג"ב בעיר העתיקה ופתח באש לעבר השוטרים. אחד מהם נפצע קל, ובנא נורה למוות. ישראל וינגרטן, פרמדיק מד"א שהגיע לזירה, סיפר כי "הפצוע התהלך במקום, הוא היה בהכרה מלאה וסבל מפציעה בידו. הכנסנו אותו לניידת טיפול נמרץ, הענקנו לו טיפול רפואי שכלל חבישה ומתן משככי כאבים ופינינו אותו במצב קל ויציב להמשך טיפול בבית חולים". מפקד מרחב דוד במשטרה, ניצב-משנה חיים שמואלי, עדכן זמן קצר לאחר הפיגוע: "המחבל ירד מהרכב והגיע לאזור שבו היו מוצבים שוטרים. הוא שלף אקדח וירה לעבר השוטרים שהיו דרוכים והשיבו בירי. הרכב שהגיע איתו נתפס".

 

השר לביטחון הפנים גלעד ארדן אמר כי הוא "משבח את השוטרים שלנו שפעלו במהירות, בנחישות ובמקצועיות וחיסלו את המחבל שביצע את הפיגוע. לא נאפשר למחבלים הארורים לדרדר את הביטחון בירושלים ונפעל בכל דרך כדי לסכל את תוכניות ארגוני הטרור לחימום הגזרה". מפקד המחוז, ניצב דורון ידיד שהגיע לזירה ופיקד על האירוע, ביצע תחקיר ראשוני בשטח וציין את תגובתם המהירה והמקצועיות של השוטרים.

 

 

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
מומלצים