שתף קטע נבחר

צילום: שאול גולן

האיש שמטפל בחולי הקורונה: "אנשים נלקחו באמצע הלילה עם עיניים קרועות"

ד"ר גדי סגל, שעומד בראשו של הצוות הרפואי ב"שיבא", סיפר בגלוי על המבצע המורכב: "לא התנסיתי מעולם במאמץ כזה, תוך שימוש בטכנולוגיות שנראו מדע בדיוני עד לפני חודש". מתחם בידוד נוסף לחולי קורונה ייפתח בבית החולים רמב"ם בחיפה. החולה ממגדל העמק חשף בפייסבוק: "לצערי נושא את הנגיף"

 

 

 

במרכז הרפואי שיבא, יחד עם משרד הבריאות, מושקעים בשבועיים האחרונים מאמצים ומשאבים רבים כדי לתת מענה לטיפול בחולי הקורונה בישראל ולמנוע את התפשטות הנגיף. ד"ר גדי סגל, שמטפל בחולי הקורונה הישראלים, סיפר בגלוי על המראות הקשים לצד הגאווה להשתתף במבצע יוצא הדופן. "קיבלתי עכשיו לאתר עוד שני חולים, עם עיניים קרועות של מי שיצאו/נלקחו מביתם באלונקה אטומה עם אנשי צוות מוגנים ולכן בלתי ניתנים לזיהוי, ונלקחו באמצע הלילה למתקן אשפוז מרוחק", כתב סגל אמש (שישי).

 

 

  (צילום: דנה קופל)
ד"ר גדי סגל (במרכז) (צילום: דנה קופל)

 

עוד כתבות על נגיף הקורונה

הקורונה בישראל: כל המקומות והזמנים הידועים שבהם שהו החולים

7 מקרי קורונה בארץ: שניים שחזרו מאיטליה נדבקו

טיסות, אירועים ומפולת בשווקים: העולם מנסה להתמודד עם התפשטות הקורונה

ישראלי ששוחרר מאשפוז ביפן וחזר לארץ - אובחן שוב עם

 

ד"ר סגל, מנהל מחלקה פנימית ומצטיין שיבא, מטפל בחולי הקורונה הנמצאים בבידוד ועוקב אחר שאר הישראלים ששבו מהספינה ביפן ויסיימו את ימי הבידוד שלהם בעוד כשבוע. בינתיים, הנגיף מתפשט ברחבי הארץ ובשיבא מצהירים כי הם ערוכים לקבל חולים נוספים לטיפול בבידוד, ככל שיידרש.

 

ביחס למערכת בריאות שנמצאת בקשיים רבים, נראה כי סביב הטיפול בנגיף ניכרת השקעה כספית שהרופאים עוד לא נתקלו בה. אמש סיפר כאמור ד"ר סגל על תחושותיו בעמוד הפייסבוק של פנינה אלעזר-שלו, מי שמלווה מקרוב את מאבקם של אנשי המחלקות הפנימיות, שטוענים למחסור במיטות ובכוח אדם נוכח העומס בחורפים - בלי קשר לקורונה.

 

 

מנהלי מחלקות בשיחות אישיות: "פאניקת הקורונה מפרנסת את הלוביסטים, אנחנו במצוקה אמיתית"

ד"ר סגל, שבין תפקידיו גם מזכיר האיגוד הישראלי לרפואה פנימית, סיפר שנדהם מגודל ההשקעה של משרד הבריאות בטיפול בקורונה: "לא ראיתי ולא התנסיתי עד כה, כל חיי, במאמץ מרוכז וגדול ומורכב כל כך כמו זה שאני משתתף בו עכשיו. מבצע בהוראת משרד הבריאות ובביצוע שיבא, לבידוד חולים במחלה מדבקת מאוד ובה בשעה, מתן טיפול רפואי, סיעודי ופסיכולוגי ברמה הגבוהה ביותר שניתן להעלות על הדעת תוך שימוש בטכנולוגיות שנראו לנו כמדע בדיוני עד לפני חודש".

 

ד"ר סגל הבהיר כי בחזית הטיפול בחולים הללו, עומדת הרפואה הפנימית: "היא מגייסת ונעזרת במקצועות רבים מאוד ודורשת ניווט בין טובת החולה והגנה על הסובבים אותו ועל הצוות המטפל. כרופא פנימאי וכאדם אני מודה על ההזדמנות לחוות חוויה זו, הזויה וחד פעמית ככל שתהיה, ומאחל לכולנו שתסתיים בקרוב".

 

עם זאת, בשיחות אישיות בין מנהלי המחלקות הפנימיות עולה ביקורת על טיפול מוגזם בקורונה. א', רופא שהעדיף להישאר בעילום שם, כתב לחבריו בשבוע שעבר: "בעיצומה של פאניקת הקורונה המפרנסת את כל הלוביסטים, אנחנו עדיין במלחמה אמיתית. בשבוע שעבר היו 50 חולים על 40 מיטות, מספרים שבמקרה הטוב מעלים פיהוק בדרג ההנהלה". א' הוסיף: "איך נערכים לקבל 15 איש שחוזרים משייט תענוגות ואיזה כוח אדם הושקע בזה. מערך כזה, הרבה פחות מתוחכם, יש להקים בכל בית חולים בראשון לנובמבר ולקפל בראשון לאפריל כדי להתמודד עם המגיפה האמיתית - מגפת החורף שגובה הרבה יותר קורבנות בשנה".

 

אמבולנס מד
אמבולנס מד"א בכניסה לבית חולים שיבא תל השומר(צילום: AFP)
 

 

 

חולה קורונה ממגדל העמק: "קשה לי מאוד בסיטואציה הזאת"

נכון להבוקר, אובחנו שבעה חולי קורונה בישראל. שניים שהגיעו ישירות מ"ספינת הקורונה" ביפן - שאחד מהם החלים ושוחרר, שלושה שחזרו מאיטליה - תושבי מגדל העמק, קיבוץ כברי והאירוס, אשתו של החולה מהאירוס, ושמעון דהן, שאושפז ביפן לאחר שנדבק בנגיף על "ספינת הקורונה", שוחרר שלשום, שב אתמול לארץ ונמצא שוב חיובי לנגיף. אדם נוסף, יצחק ביטון, החלים מהנגיף כשקיבל טיפול תרופתי בבידוד בשיבא ושוחרר לביתו שבאילת לאחר שנמצא בריא. ששת החולים נמצאים בבידוד נפרד במרכז הרפואי שיבא תחת מעקב של הצוות הרפואי בראשותו של ד"ר גדי סגל.

 

רוני ברגיל, תושב מגדל העמק שנמצא גם הוא כאמור בתל השומר, הודיע שנדבק בעמוד הפייסבוק שלו: "רציתי לשתף אותכם שביום שבת שעברה חזרתי מטיול משפחתי באיטליה בנפולי. קיבלנו הנחיות ברורות מהגורמים המוסמכים שעלינו לחזור לשיגרה חיים רגילה וכך עשינו. רק ביום חמישי האחרון אחר הצהריים קיבלנו הנחייה ביחד עם עוד אלפי אנשים שחזרו מאיטליה שעלינו להכנס לבידוד ביתי לשבועיים וכך עשינו. מבדיקה שעשיתי בבית חולים ביום שישי לפנות בוקר התגלה שאני נושא את הנגיף לצערי. נדבקתי בעצמי באקראי אין לי מושג איך וממי וזה גם לא ממש משנה. הייתי במגע שלא באשמתי ולא במתכוון עם אנשים, גם אישתי והבן שלי, ולא היה לנו מושג עד יום חמישי שיהיו לזה השלכות על אחרים. אנחנו מתנצלים מראש על כל פגיעה במישהו או מישהי זה כמובן נעשה ללא ידיעתנו. אני נמצא כרגע בבידוד בתל השומר ומרגיש מצוין פיזית. נפשית אני לא אשקר מאוד קשה לי להיות בסיטואציה הזאת עם כל הרעש מסביב ומקווה שהכל יעבור בשלום עלי ועל משפחתי ושזה סיפור שיותר גדול מכולנו וחשוב לקחת דברים בפרופורציות הנכונות".

 

 

קורונה בישראל ()

 

מתחם בידוד נוסף ברמב"ם

משרד הבריאות הנחה את הנהלת בית החולים רמב"ם שבחיפה להתכונן לוגיסטית לקליטת חולי קורונה. המשרד הודיע כי הוא מלווה את ההכנות ברמב"ם ליצירת מחלקת אשפוז חדשה ונפרדת, שתמוקם בקומה נפרדת ומבודדת בבניין מאייר, שנמצא יחסית בפאתי בית החולים, סמוך לים, ושימש בעבר בית החולים לילדים. ניתן להגיע אליו הישר מהכביש, ואין צורך לעבור בקמפוס כולו.

מחלקה בידוד קורונה  (צילום: קריה רפואית רמב
ההכנות ברמב"ם(צילום: קריה רפואית רמב"ם)

 



ההכנות כוללות יצירת מערך של כוח אדם ייעודי ונפרד למחלקה זו, וכן הכנת תשתית שתבטיח בידוד בטוח ומקיף, שיבטיח את בטיחות ובריאות החולים והצוותים המטפלים.

 

ד"ר מיקי הלברטל, מנהל רמב"ם אמר: "רמב"ם התמודד בשנים האחרונות מספר פעמים בהצלחה עם אתגרים לא פשוטים בזכות צוותים מיומנים ומקצועיים, ואין ספק שגם אתגר של מתן שירות רפואי לציבור החולים הישראלים במחלת הקורונה ייעשה באותה רמת מסירות ומקצועיות".

 

 

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
צילום: דנה קופל
ד"ר גדי סגל (במרכז)
צילום: דנה קופל
מומלצים