שתף קטע נבחר

צילום: EPA

אחת החברות הזרות הפעילות ביותר בנתב"ג מבטלת עשרות טיסות

ל-ynet נודע כי טורקיש איירליינס, שמפעילה כיום 50 טיסות שבועיות בקו תל אביב-איסטנבול, תרד ל-14 טיסות בשבוע בלבד - זאת בעקבות הנחיות הבידוד החדשות לשבים מחו"ל. גם ענקית התעופה דלתא איירליינס הפסיקה זמנית את פעילותה בקו לניו יורק

 

 

 

חברת התעופה הטורקית טורקיש איירליינס, שנחשבת לאחת מחברות התעופה הזרות הגדולות ביותר שפועלת בישראל, מתכוונת לצמצם בצורה דרמטית את פעילותה לאור הנחיות הבידוד החדשות לשבים מחו"ל, כך נודע ל-ynet. שעות ספורות אחר כך הודיעה גם ענקית התעופה האמריקנית דלתא איירליינס על הפסקת פעילותה בקו ניו יורק-תל אביב מ-14 במרץ עד 24 במרץ, לפי שעה.

 

כיום מפעילה חברת התעופה הטורקית מעל 50 טיסות שבועיות בקו תל אביב-איסטנבול - בין שש לתשע טיסות ביום. החל ממחר תרד החברה לארבע טיסות יומיות בלבד (28 בשבוע) והחל מה-13 בחודש, תפעיל החברה שתי טיסות יומיות בלבד, כלומר 14 טיסות בשבוע בלבד. חברת התעופה תמשיך את פעילותה בישראל אולם בצורה מצומצמת לנוכח הנסיבות.  

 

 

מטוס טורקיש איירליינס ()
מטוס טורקיש איירליינס

 

ריק מאנשים: נתב
ריק מאנשים. נתב"ג

  

התפרצות הקורונה - סיקור נרחב ב-ynet

 

בשנת 2019, הטיסה חברת התעופה הטורקית 4.8% מכלל הנוסעים בנתב"ג, עם כמות של 1,170,856 נוסעים שהעמידו אותה במקום הרביעי ברשימת חברות התעופה הפעילות ביותר בנתב"ג אחרי אל על, וויז אייר ואיזיג'ט. היא נחשבת לחברה הזרה הפעילה ביותר בנתב"ג מהחברות שאינן "לואוקוסט".

 

נתב
נתב"ג הריק(צילום: AP)

חברת התעופה הבריטית וירג'ין אטלנטיק של איש העסקים ריצ'רד ברנסון החליטה לבטל זמנית את פעילותה בישראל מיום שישי הקרוב. החברה, שהחלה את פעילותה בישראל בשנה שעברה, מפעילה מידי יום טיסה יומית בקו תל אביב-לונדון.

 

חברת התעופה הלאומית של לטביה, אייר בלטיק, הודיעה כי החליטה לבטל את טיסותיה לישראל החל ממחר ועד ה-31 במאי. החברה מפעילה שלוש טיסות שבועיות בקו תל אביב-ריגה. בהודעת החברה נמסר כי "מסיבות בריאותיות ובטיחותיות כמו גם פעולות שננקטו על ידי הרשויות, קיבלה החברה החלטה להפסיק זמנית את כל טיסותיה לאיטליה ולישראל החל מה 11 במרץ 2020 עד 31 במאי 2020. נוסעים שיש להם הזמנות עבור טיסות ימצא להם פתרון חלופי".

 

מטוס של אייר בלטיק (צילום: עידו וכטל)
מטוס אייר בלטיק(צילום: עידו וכטל)

בנוסף, על רקע המאמצים למניעת התפשטות הנגיף רשות שדות התעופה החליטה כי ממחר תיסגר תחנת הרכבת בנתב"ג לכל מי שנוחת בישראל. הנסיעה מתחנת נתב"ג תתאפשר רק לעובדי נמל התעופה וצוותי האוויר – שיזוהו באמצעות תג עובד. נוסעי טיסות הפנים יוכלו להשתמש בשירותי הרכבת עם הצגת כרטיס טיסה.

 

 

אתמול הודיעה חברת "ארקיע" על ביטול מיידי של כל טיסותיה הבינלאומיות. ישראייר הודיעה כי הטיסות יבוטלו לפי שעה מתחילת השבוע הבא עד לסוף חודש מרץ. גם וויזאייר הודיעה על הפסקת טיסותיה לארץ מ-12 במרץ עד ל-23 במרץ.

  

מנכ"ל ארקיע אינטרנשיונל עוז ברלוביץ' אמר ל-ynet: "ההחלטה של ראש הממשלה סגרה את הפעילות הבינלאומית באופן סופי כי אנשים לא מעוניינים לטוס. אנחנו נעבור לקו לאילת, נגביר את התדירות ל-10 טיסות ביום. זה הזמן עכשיו לטוס לאילת".

  

בחברת ישראייר ציינו כי בעקבות הודעת ראש הממשלה בנימין נתניהו החברה תפעל להחזיר את כל נוסעיה השוהים בחו"ל עד לסוף השבוע. הטיסות הפנימיות מחיפה ומנתב"ג לנמל התעופה רמון ימשיכו כרגיל. "זוהי שעה קשה לענף התעופה והתיירות במדינת ישראל", מסרו. 

 

 

 

עוד נמסר כי "החברה מקפיאה את טיסותיה הבינלאומיות החל מה-14 במרץ ועד לסוף מרץ. בשלב זה אין שינוי בלוח הטיסות לאפריל. טיסות מיוחדות שנחכרו, כגון טיסות סקידיל וטיסת ז'זוב - ייצאו כמתוכנן. הפעילות הפנים-ארצית ממשיכה כסדרה".

 

אל על ערכה דיון חירום בעקבות הנחיות הבידוד החדשות. מנכ"ל אל על גונן אוסישקין אמר כי "אל על רואה ערך עליון בשימור נתיבי האוויר לישראל וממנה גם בשעת חירום ולכן תוסיף להפעיל טיסות לאמריקה, אירופה ואפריקה וזאת בהתאם לביקושים ולצורך".

 

בכיר במשרד התיירות המליץ לישראלים להקדים את טיסותיהם חזרה לארץ מרחבי העולם מוקדם ככל שניתן מאחר שעם ביטולי טיסות וקווים של חברות התעופה ההגעה לישראל אמורה להיות מסובכת ומסורבלת יותר. "ההחלטה הזאת תפסה אותנו בהפתעה", אמר הגורם. "בבוקר דיברו על החלטה בתוך 72 שעות ועכשיו ההודעה הזאת תפסה אותנו. זה ברור שעוד חברות תעופה יפסיקו לפעול בישראל בגלל חוסר כדאיות ובגלל שזה כבר לא כלכלי להפעיל טיסות לישראל".

 

אמש הוחלט כי כל ישראלי ששב מחו"ל מ-20:00 נדרש להיכנס לבידוד ביתי. לגבי תיירים, ההחלטה תיכנס לתוקפה בעוד יומיים. להחלטה הזו קדם ויכוח סוער בין השרים. כמה מהם התנגדו לצעד דרסטי של חובת בידוד כוללת. תיירים שאין להם כתובת קבועה יסורבו וייאלצו לשוב על עקבותיהם. נתניהו דחה את ההמלצה של משרד הבריאות להטיל סגר אווירי על ישראל.

 

 

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
מומלצים