שתף קטע נבחר

צילום: דוברות הדסה עין כרם, AFP

סגר בליל הסדר: "תקבלו קנס ותוחזרו הביתה"

ראש הממשלה ושר הפנים החליטו שהמשטרה תפעל למניעת ארוחות משפחתיות מורחבות בחג. "האכיפה תהיה מאוד מוגברת, למעשה סגר", אמר בכיר במשרד הפנים. החשש - התפרצות נוספת של נגיף הקורונה במהלך החג

 

היערכות המשטרה לבחירות (צילום: דוברות המשטרה )
המשטרה תעצור כל מכונית בכביש(צילום: דוברות המשטרה )

ראש הממשלה בנימין נתניהו סיכם היום (ראשון) עם שר הפנים אריה דרעי על אכיפה משטרתית מוגברת בליל הסדר שיחול ביום רביעי בערב, שבמסגרתה המשטרה תעצור לתשאול כל נוסע בכביש במטרה למנוע נסיעה של אנשים לקרובי משפחתם. הסיכום מגיע שעות אחרי שהשר לביטחון פנים גלעד ארדן אמר בראיון לאולפן ynet כי המשטרה מתכננת בערב ליל הסדר "מבצע משמעותי, החל משעות הבוקר, כדי לוודא שלא תהיה הפרה של התקנות".

 

התפשטות הקורונה - עדכונים אחרונים:

ניסוי למציאת חומר חלופי לבדיקות הקורונה הצליח: "נוכל לעבוד לפחות שבועיים"

מנדלבליט לממשלה: יש להגביל את השימוש בתקנות חירום

שיעור הנדבקים בירושלים, בני ברק ובית שמש עלה ב-15% תוך יומיים

עימות בוועדת הקורונה: מנכ"ל הדסה תקף את משרד הבריאות על מיעוט הבדיקות

שירות התעסוקה: 70% מהשכירים באילת מובטלים

 

  • יש לכם מה לספר לנו על הקורונה? מידע שטרם נחשף? סרטונים או תמונות? כתבו למייל האדום

 

גורם בכיר במשרד הפנים הסביר כי "יש חשש גדול במשרד הבריאות שבליל הסדר אנשים לא יוכלו להתאפק ולחגוג רק בקרב בני ביתם, אלא יתחילו לנסוע. לכן סוכם על אכיפה מוגברת מיום רביעי אחרי הצהריים, לאחר שכל החנויות כבר סגורות".

 

 
כרזות הקוראות לציבור החרדי להישמע להנחיות:
קריאה לחרדים להכנס לבידוד ולא לצאת מהבתים ()

קריאה לחרדים להכנס לבידוד ולא לצאת מהבתים ()
 
 

בני ברק בימי הקורונה (צילום: יריב כץ)
בני ברק, היום(צילום: יריב כץ)

אזרחים מבלים בתל אביב ושוטרים מבצעים אכיפה (צילום: מוטי קמחי)
אכיפת ההסגר. בשבת בתל אביב(צילום: מוטי קמחי)

50 ()
דרעי. אכיפה מוגברת

הגורם הוסיף כי "זה ברור שמי שייסע ביום רביעי בשעה 18:00 לא הולך לעבודה ולא לקניות, אלא כדי לעשות את ליל הסדר עם המשפחה ובכך הוא מפר את ההנחיות לחגוג רק עם בני הבית. החשש הוא שאחרי שנתחיל 'לשטח את העקומה', יהיה עכשיו ליל סדר גדול והמוני, וזה יכול לקרות גם בחול המועד או במימונה, ואז בעוד שבועיים תהיה התלקחות נוספת".

 

מגפת הקורונה - כתבות נוספות:

 

עוד ציין הגורם כי "האכיפה תהיה מאוד מוגברת, למעשה סגר. אם תצאו לרחוב עם האוטו יעצרו אתכם וישאלו למה אתם נוסעים, תקבלו קנס ויגידו לכם לחזור הביתה". לדבריו, האכיפה תמשיך גם בחול המועד - אך היציאה לרכישת מזון עדיין תתאפשר.

 

בהמשך הערב אישר שר הביטחון, נפתלי בנט, תגבור של 700 חיילי צה"ל נוספים לצורך סיוע למשטרת ישראל באכיפת מגבלות התנועה שהגדירה הממשלה לאור משבר הקורונה.

 

 

 

בתוך כך, משרד הבריאות פרסם הערב (ראשון) כי חלה ירידה קלה במספר המונשמים שמאושפזים עם הקורונה בבתי החולים. לפי הנתונים מהערב, 8,430 בני אדם אובחנו עם קורונה עד כה, בהם 139 מאושפזים במצב קשה.

 

בנתונים שפורסמו נרשמה גם עלייה מעודדת בקרב המחלימים: 546 בני אדם עד כה. מספר המונשמים נותר כמו בבוקר על 106 בני אדם לעומת 108 אמש.

 

לאור מינוי השר דרעי לאחראי על בלימת ההתפשטות של נגיף הקורונה במגזר החרדי והערבי, החלו משרדי ראש הממשלה והפנים בקמפיין משותף לשני המגזרים, שיעסוק בנושא פתרונות הדיור שמציעות הממשלה והרשויות המקומיות למבודדים שאין להם תנאים הולמים לשהות בבידוד.

 

הקמפיין יפורסם בעברית, יידיש וערבית במגוון אמצעי תקשורת, כגון פשקווילים במגזר החרדי, תשדירי רדיו, פרסום בדיגיטל ובעיתונות, הקלטת הודעות והודעות סמס.

 

במקביל מתבצעות פעולות לאיתור המבודדים על פי נתוני משרד הבריאות המועברים למחלקות הרווחה ברשויות המקומיות, ונבדק אם הם יכולים לקיים את הבידוד בתנאים הולמים. אם לא, הם יועברו לבתי מלון, אכסניות ופנימיות שמשרד הפנים ישכור ברשויות מוחלשות. לרשויות גדולות ואיתנות, שלהן קיימת יכולת כלכלית לבצע את ההתקשרויות בעצמן, יינתן שיפוי.

 

השר דרעי: "בלימת התפשטות נגיף הקורונה היא המשימה החשובה ביותר העומדת לנגד עינינו. אני קורא לתושבי הרשויות אשר מחויבים בבידוד ואין בידם תנאים נאותים - פנו ללשכות הרווחה. המשך שהייתכם בבית מסכנת את שאר בני המשפחה היקרים לכם".

 

בהכנת הידיעה השתתף יואב זיתון
לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
צילום: עמית הובר
פקקים בדרך לחג
צילום: עמית הובר
מומלצים