שתף קטע נבחר

העוצר נגמר, הסגר נמשך: עלה ל-79 מספר המתים מקורונה בישראל

הבוקר ב-7:00 הסתיים העוצר שהוכרז לקראת ליל הסדר וכעת ניתן לצאת לקניות של מוצרים חיוניים, אך עדיין אסור לעבור מעיר לעיר. מניין הנדבקים מקורונה בישראל עלה ל-9,755, וחלה עלייה מדאיגה בסך הנפטרים והחולים שמאושפזים במצב קשה: 8 נפטרים ו-18 חולים במצב קשה נוספו מאתמול

 

 

 

היום ב-7:00 (יום ה') הסתיים העוצר שנכנס לתוקף אתמול ב-15:00 לקראת ליל הסדר כדי למנוע את התפשטות נגיף הקורונה. כעת מותר לצאת מהבית לקניות של מוצרים חיוניים, אך עד מחר ב-6:00 עדין אסור לעבור מעיר לעיר, ופעילות התחבורה הציבורית תתחדש רק ביום ראשון בבוקר. משרד הבריאות עדכן כי מניין המתים מהנגיף עלה ל-79. מאז אתמול בבוקר נוספו 351 נדבקים מאומתים, ומניין הנדבקים הכולל עלה ל-9,755.

 

לפי הנתונים העדכניים ישנם כעת 119 חולים מונשמים בבתי החולים ו-165 מאושפזים במצב קשה. כאשר בוחנים את מספר הנפטרים + חולים במצב קשה ניתן לראות כי חלה עלייה די משמעותית מאז אתמול. היום ישנם 244 נפטרים וחולים במצב קשה כאשר רק לפני 24 שעות מספר זה עמד על 218 בלבד. 

כביש ריק בחג הפסח בצל הקורונה (צילום: ניצן דרור)
בצל הקורונה: צומת עזריאלי בתל אביב הבוקר, כמעט ללא מכוניות(צילום: ניצן דרור)

אינפו הגבלות חדשות קורונה ליל הסדר ()

מהמרכז הרפואי פדה פוריה נמסר כי לפנות בוקר נפטר מטופל בן 86 מנגיף הקורונה, קורבן רביעי מבית האבות "יוקרה" במושבה ביבנאל. המטופל הגיע למרכז הרפואי במצב אנוש, כשהוא סובל מדלקת ריאות קשה. מבית החולים נמסר כי מדובר במטופל עם מחלות רקע רבות. אתמול מסר בית החולים העמק בעפולה מסר כי הנפטר ה-71 מנגיף הקורונה הוא גבר בן 85, גם הוא מבית האבות ביבנאל. ביום שבת החל פינוי של עשרות חולי קורונה מקרב החוסים למוסד "דורות" בנתניה.

 

לאחר מכן נמסר מבית החולים מאיר בכפר סבא על מותה של קשישה בת 90 מקורונה. ביום שבת הידרדר מצבה והוגדר אנוש, ובני משפחתה הוזמנו להיפרד ממנה.

 

על רקע התפרצויות הקורונה בכמה בתי אבות, משרד הבריאות ומד"א הודיעו כי במהלך החג מתבצעות בדיקות קורונה בבתי אבות, וכי הן יימשכו בימים הקרובים. נמסר כי היום צפויות כ-3,000 בדיקות, ומספר דומה שלהן ייערך בכל אחד מהימים הקרובים.

דיזנגוף סנטר בתל אביב בצל הקורונה (צילום: ניצן דרור)
רחוב דיזנגוף בתל אביב, הבוקר(צילום: ניצן דרור)

 

 

 

 

נאבקים בקורונה - עדכונים אחרונים

חומרים כימיים לעשרות אלפי בדיקות קורונה הגיעו מדרום קוריאה

 

אתמול הוצבו אלפי שוטרים, חיילים, חיילי מג"ב ומתנדבים הוצבו ברחבי הארץ כדי לאכוף את הסגר המורחב והניתוק בין היישובים השונים - כדי למנוע מקרים שקרובי משפחה שאינם גרים יחד יחגגו את החג - ובכך יתרמו להתפשטות הנגיף. צוות ynet התלווה לצוותי המשטרה בצפון, בכמה מחסומים. כלי הרכב שנצפו במחסומים השונים במשך שלוש שעות וחצי היו בודדים במספרם, וברובם היו צוותי רפואה שחזרו או נסעו לבתי החולים או עובדים חיוניים אחרים שנאלצו לצאת לעבודה.

  

השוטרים הקפידו לבדוק ולתשאל נהגים על יעד הנסיעה ומהיכן הגיעו, ובעת הצורך ביקשו מנהגים לשוב על עקבותיהם אם הנסיעה אינה חיונית.

ליל הסדר מרפסות ברחבי הארץ באר שבע רעננה גבעתיים דן פנורמה ירושלים (צילום: כרמלה אוזן, דן ירושלים)
ליל הסדר ברחבי הארץ(צילום: כרמלה אוזן, דן ירושלים)

 

 

 

ליל הסדר שנערך אמש היה כמובן שונה לחלוטין משנים קודמות, ובמקום חגיגות משפחתיות גדולות סביב שולחן הסדר, יצאו ישראלים רבים למרפסות ושרו את שירי החג מההגדה של פסח, בין היתר את "מה נשתנה". במקביל, במחלקות הקורונה בבתי החולים השונים ציינו אמש את ליל הסדר, ועובדים בלבוש ממוגן הכינו עבור המאושפזים שולחנות חג. על רקע העוצר בשל מגפת הקורונה. למעשה, ליל הסדר הגדול ביותר בעולם התנהל במלון דן פנורמה בתל אביב, שם שוהים כ-500 חולי קורונה.

 

בשכונות רבות ברחבי הארץ נשמעו היטב שירי החג, לאחר שנאסר על הישראלים להיפגש עם בני משפחותיהם - כדי למנוע הדבקות נוספות והחמרה במצב. במקום סדר פסח עם המשפחה הגרעינית - הצטרפו התושבים לשירה משותפת עם השכנים. במקומות אחרים התושבים הריעו והדליקו וכיבו את האורות במרפסות. נשיא ארה"ב דונלד טראמפ בירך את הישראלים ב"חג פסח שמח" בציוץ שהעלה בחשבון הטוויטר שלו.

 

גם נשיא רוסיה, ולדימיר פוטין, פרסם ברכה לרגל פסח. "חשוב שהיהודים יוקירו את מורשת אבותיהם ויעבירו אותה מדור לדור", הוא כתב באיגרת לקהילה היהודית בארצו. "הם נותרים מחויבים לערכים רוחניים ומוסריים בלתי ניתנים לערעור, ולרעיונות של טוב וצדק".

 

 

 ההחלטה על הטלת עוצר ועל מניעת האפשרות מישראלים לעבור לערים אחרות כדי לחגוג את ליל הסדר עם המשפחה - התקבלה בתחילת השבוע. ראש הממשלה בנימין נתניהו אמר אז: "פסח לא יהיה פורים, כל משפחה תסב לליל הסדר לבדה. תחגגו רק עם המשפחה שנמצאת עכשיו איתכם בבית".


פורסם לראשונה 09/04/2020 08:18

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
צילום: AP
נתיבי איילון ריקים
צילום: AP
מומלצים