שתף קטע נבחר

דובר הליכוד על ראש מח"ש: "בקרוב תחתום אבטלה"

יונתן אוריך תקף את ראש מח"ש קרן בר מנחם שחתמה על מכתב הבכירים בפרקליטות למ"מ פרקליט המדינה דן אלדד: "כנראה שאין לה זמן לתלונות שהגשנו, אבל זמן לחתום על עצומות יש לה"

  (צילום: אוהד צויגנברג)
יונתן אוריך וקרן בר מנחם(צילום: אוהד צויגנברג)

יונתן אוריך, דובר תנועת הליכוד ודוברו של ראש הממשלה בנימין נתניהו, תקף הערב (יום ו') את ראש המחלקה לחקירות שוטרים קרן בר מנחם בעקבות חתימתה על מכתב הבכירים בפרקליטות המדינה לממלא מקום פרקליט המדינה דן אלדד ואף כתב כי היא "בקרוב תחתום אבטלה".

 

בר מנחם הייתה אחת מ-20 הבכירים שחתמו על המכתב, שבו נמתחה עליו ביקורת חריפה והובעה תמיכה ביועץ המשפטי לממשלה אביחי מנדלבליט. "יש לנו אמון מלא ביועץ המשפטי לממשלה ובדברים שכתב במכתב ששלח לנציב שירות המדינה", כתבו הבכירים. "תוכן הדברים המתואר בו לגבי אופן תפקודך בניהול הפרקליטות, משקף אל נכון את המציאות אותה אנו חווים מאז שנכנסת לתפקידך. ועל אף האמור, לא היינו מעלים על דעתנו להוציא תחת ידינו מכתב זה, אלמלא ההודעה המבישה והבלתי לגיטימית שפרסמת אמש".

 

אוריך, החשוד בהטרדת עד המדינה בתיק 4000 שלמה פילבר, טען בציוץ בחשבון הטוויטר שלו כי "הגברת קרן בן מנחם לא עשתה כלום עם תלונות שהגשנו לה על פעולות בלתי חוקיות שביצעה המשטרה נגדנו בחקירה, למרות שבית משפט שלום, מחוז ועליון קבעו שהיו הפרות בוטות וקיצוניות של זכויות נחקרים בחקירתנו. אין לה זמן כנראה. זמן לחתום על עצומות יש לה. בקרוב תחתום אבטלה".

 

 

בהמשך, בניסיון להבהיר את דבריו, כתב אוריך: "לא איימתי על ראש מח"ש, חס וחלילה. לטעמי מי שסירסה את הגוף עליו היא ממונה לא צריכה להמשיך לכהן בתפקידה ומוטב שתקבל את ההחלטה בעצמה. מח"ש חזקה ופעילה היא ערובה למשטרה נקייה שפועלת על פי חוק וסדר".

 

חקירת יועצי ראש הממשלה ובהם אוריך נפתחה לאחר שבחודש אוגוסט האחרון חנה רכב מסחרי מול ביתו של מנכ"ל משרד התקשורת לשעבר ועד המדינה בתיק 4000, שלמה פילבר, וממנו הושמעו ברמקולים הקלטות נגדו. לפי החשד, ההקלטה שהושמעה הוכנה מבעוד מועד על ידי בכירי הקמפיין של נתניהו והועברה לידי נהג הרכב.

 

במסגרת החקירה ביקשה המשטרה לערוך חיפוש ממוקד בטלפונים של ארבעת דוברי ויועצי נתניהו, אולם התברר כי במהלך החקירה ביצעה המשטרה חיפוש שלא כדין, בלתי חוקי וללא צו. חרף הפגמים, ביקשה המדינה לאשר חיפוש נוסף. מאז הגשת הבקשה פנו פרקליטי החשודים ונציגי הפרקליטות לערכאות שיפוטיות שיכריעו אם ניתן לבצע חיפוש ממוקד.

 

הנושא כבר הגיע לפתחו של בית המשפט העליון שהחליט להחזיר את התיק לבית משפט השלום על מנת שתתבצע בדיקה אם יש קשר בין המידע שהושג בחיפוש הלא חוקי של המשטרה לבין ראיות לנחיצות צווי החיפוש החדשים. בפברואר האחרון אישר בית המשפט המחוזי בתל אביב לערוך חיפוש ממוקד בטלפונים הניידים של שלושה מיועצי נתניהו, בנוסף לעופר גולן – שאת החיפוש בטלפון שלו אישר בית משפט השלום בתל אביב עוד לפני כן.

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
צילום: אוהד צויגנברג
"בקרוב תחתום אבטלה". אוריך ובר מנחם
צילום: אוהד צויגנברג
מומלצים