שתף קטע נבחר

בנט: "מו"מ עם הליכוד? אין כלום כי לא היה כלום"

לאחר שמיקי זוהר, אמר שנמשכים המאמצים לצירוף ימינה לממשלה שהשבעתה נדחתה בינתיים - טען בנט כי אין מו"מ: "נתניהו רוצה לצדו גמדים מוחלשים". שר החינוך פרץ, שהתכוון להתפצל מהם, שוקל לפרוש מהפוליטיקה. הליכוד: "בנט זרק את ימינה לאופוזיציה כי לא קיבל את תיק הבריאות"

 

 

 

יו"ר ימינה נפתלי בנט, שהצהיר כי פני מפלגתו לאופוזיציה, קיים הערב (יום ה') מסיבת עיתונאים לאחר שהשבעת הממשלה נדחתה ברגע האחרון - והמשיך במתקפה על ראש הממשלה בנימין נתניהו. זאת, על רקע דברי ח"כ מיקי זוהר מהליכוד, מקורבו של נתניהו, לפיו נתניהו עדיין מנסה לצרף את ימינה. "משא ומתן עם הליכוד? לא היה כלום כי אין כלום. נתניהו רוצה לצדו גמדים מוחלשים ולא ימנים חזקים", אמר בנט בתחילת דבריו. 

 

הצהרה מפלגת ימינה (צילום: אלכס קולומויסקי)
נפתלי בנט. "לא גמדים מוחלשים"(צילום: אלכס קולומויסקי)

 

בנט הוסיף לגבי הטענה למו"מ שעדיין מתקיים עם הליכוד: "מהרגע הראשון לא הייתה שום כוונה ושום מו"מ מהצד של נתניהו כדי להכניס אותנו. אני אומר את זה לליכודניקים שמנסים לעשות עליהם סיבוב ולהלחיץ אותם. זה בסדר, אין כלום. זה ספין".

 

על קווי היסוד של הממשלה אמר: "אתמול כמעט בהסתר, הליכוד וכחול לבן הגישו ככה בשקט כגנבים בלילה את קווי היסוד של הממשלה החדשה.  נדהמתי לגלות שנתניהו מחק את הריבונות והמילים יהודה ושומרון מקווי היסוד. יכול להיות שזה העליב את רגשותיהם של בני גנץ וגבי אשכנזי ואסף זמיר, את הרגשות השמאל האנינים שלהם, לכתוב יו"ש. אבל כתבו נגב, גליל, ומחקו את יו"ש מקווי היסוד של הממשלה, וזו הסיבה שהוא בעט בימינה. נתניהו רוצה לצדו גמדים מוחלשים, לא ימנים חזקים".

 

הצהרה מפלגת ימינה (צילום: אלכס קולומויסקי)
סמוטריץ' עם בנט. בממשלה הזאת היינו נעלמים"(צילום: אלכס קולומויסקי)

 

השר בצלאל סמוטריץ' הוסיף: "רה"מ הפנה עורף לציבור שלנו אבל חמור מכך לערכים שהוא נושא. וזו בדיוק הזדמנות להציב את האלטרנטיבה. בממשלה הזאת שלצערנו הולכת הרבה יותר מדי שמאלה היינו נעלמים. האמת שלנו הייתה מגומגמת. מטושטשת. מתפשרת, היינו נאלצים לישר קו עם דברים רחוקים מאוד מעולם הערכים שלנו".

 

ח"כ איילת שקד נשאה דברים גם היא: "הלכנו עם רה"מ בנאמנות גדולה, תקופה ארוכה, גם עבדנו איתו כמעט שמונה שנים כבר, וגם בשנה האחרונה כמו שאמר לי אחד מראשי המפלגות החרדיות היום, הגוש הביא אותו עד הלום. אני חושבת שגוש הימין זה היה רעיון פוליטי טוב, ששירת את מחנה הימין והעקרונות שלו, וצר לנו מאוד שנתניהו בחר לפרק אותו ברגע שהוא מצא כלה חדשה מגוש השמאל".

 

הצהרה מפלגת ימינה (צילום: אלכס קולומויסקי)
איילת שקד. "גוש הימין הביא את נתניהו עד היום(צילום: אלכס קולומויסקי)

בנט, בקרוב שר הביטחון לשעבר, תקף הבוקר בחריפות את נתניהו. תחת הכותרת "אופוזיציה - מתחילים", הוא פרסם פוסט ארוך שבו האשים את נתניהו ש"בחר להיפטר מימינה שהייתה עמוד השדרה הלאומי שלו, ובחר בדרך ההפוכה, הקלה יותר. דרך שאינה ימין. דרך בלי ריבונות, בלי משילות, בלי עמידה לאומית".

 

בתוך כך, שר החינוך רפי פרץ, שהתכוון להתפצל מימינה, שוקל אם לפרוש מהפוליטיקה. פרץ היה אמור לקבל את תיק ירושלים ומורשת, אך התיק הובטח לשר דוד אמסלם מהליכוד. "האירוע הזה גורם לך נזק, עדיף לך לפרוש", אמרו מקורבים לפרץ.

 

בליכוד הגיבו לדברים ותקפו: "בנט זרק את כל מפלגתו לאופוזיציה רק כי לא קיבל את תיק הבריאות. הוא יודע שזאת האמת ולכן הוא מזיע ומשקר. מי שפרש מגוש הימין זה בנט שניהל מגעים עם גנץ כדי להיכנס לממשלת מיעוט וסירב להמליץ לנשיא על ראש הממשלה נתניהו בניגוד להתחייבותו לבוחר. בזמן שראש הממשלה נתניהו יחיל ריבונות על יהודה ושומרון, כפי שמופיע ומתחייב בהסכמים הקואליציוניים, בנט יבלה באופוזיציה עם לפיד, ליברמן ויזבק. תם עידן בנט".

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
צילום: אלכס קולומויסקי
יו"ר ימינה בנט
צילום: אלכס קולומויסקי
מומלצים