שתף קטע נבחר

זו הסיבה שחובה להקריא סיפור לילדים

חוקרים מצאו שהקראת סיפור ומשחקי דמיון עם הפעוט מפחיתים את הסיכון לפתח היפראקטיביות והפרעות קשב וריכוז. החוקרים: "ילדים אלה משיגים יותר שליטה על התנהגותם, ולכך חשיבות רבה במהלך הלימודים בבית הספר"

 

 

עדות נוספת לחשיבות של פעילות הורית עם הפעוט: מחקר חדש מגלה שהקראת סיפור לזאטוט ומשחקי דמיון מפחיתים את הסיכון להיפראקטיביות והפרעות קשב וריכוז. המחקר פורסם בכתב העת לרפואת ילדים Pediatrics.

 

במחקר השתתפו 275 משפחות ובהן ילדים בגיל לידה עד שלוש. בכל ביקור אצל רופא הילדים צולמו המשפחות כשההורה מקריא לילד סיפור או משחק איתו. אחר כך צפה בסרטון הוידאו מומחה שסייע להורה בכלים להעצמת התפתחות הילד.

 

קראו עוד:

3 צעדים לחיזוק הביטחון העצמי של ילדיכם

הדרך לגרום לילדים להצליח יותר בלימודים

עשרת הקשיים הגדולים של ההורים

 

החוקרים מצאו כי הילדים במשפחות שהשתתפו בתוכנית היו בסיכון מופחת ללקות בבעיות קשב וריכוז, היפראקטיביות, אגרסיביות או הפרעות התנהגותיות אחרות כשהחלו את בית הספר. ככל שההשתתפות בתוכנית נמשכה זמן רב יותר, כך גדלה ההשפעה החיובית שלה על הילד, כאשר אלה שהמשיכו בתוכנית עד גיל שלוש, היו בסיכון הנמוך ביותר ללקות בהפרעות קשב, היפראקטיביות או בעיות התנהגות.

 

"הקראת סיפור לילד ומשחקי דמיון משפיעים בצורה משמעותית על הילד", סיכמו החוקרים. "ילדים אלה משיגים יותר שליטה על התנהגותם, ולכך חשיבות רבה במהלך הלימודים בבית הספר".

 

פחות בעיות התנהגות (צילום: shutterstock) (צילום: shutterstock)
פחות בעיות התנהגות(צילום: shutterstock)

תחושת ביטחון

"הקראת סיפורים לתינוקות וילדים קטנים חשובה ביותר", אומר פסיכולוג הילדים ד"ר שי חן גל. "מחקרים הראו שכבר בשלב העוברי מזהה העובר את קולה של אמו על פני קולות אחרים. הקראה בקול רם יוצרת לתינוק תחושת ביטחון ומסייעת בהתפתחותו המנטלית, הרגשית והקוגניטיבית". 

 

מתי מומלץ להתחיל את ההקראה לילד? לדברי ד"ר חן גל, את הפעילות הזו כדאי להתחיל כבר בחודשים הראשונים לחייו: "גם אם הוא אינו מבין את הנאמר, עצם החוויה של קריאה ביחד, כשההורה מחזיק את התינוק בזרועותיו, מהווה מרכיב שעשוי להשפיע משמעותית על ההתפתחות.

 

"החל מגיל שנה וחצי עד שנתיים, כאשר התינוק מבין את מה שההורה קורא, הדבר תורם להתפתחות הבנת העולם סביב", מוסיף ד"ר חן גל. "ההקראה הזו מפתחת את הדמיון, מעוררת סקרנות ומסייעת בהתפתחות הרגשית. ההקראה גם משפיעה על התפתחות השפה ויכולה להפחית הפרעות קשב".

 

 



 

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
צילום: shutterstock
התחילו להקריא לילדים סיפור בחודשים הראשונים לחייהם
צילום: shutterstock
מומלצים