שתף קטע נבחר

מה הקשר בין המונדיאל להצלחה בלימודים?

אפשר לנצל את משחקי המונדיאל ולפתח ידע ומיומנויות אצל הילדים. כשהלימוד נעשה באמצעות משחק והנאה, הלמידה הרבה יותר פשוטה ואפקטיבית. כמה רעיונות ששווה לנסות

 

 

החופש הגדול מתקרב והורים רבים חושבים כיצד יוכלו להעסיק את ילדיהם וכיצד להכין אותן לבית ספר יסודי. במקום לדאוג מכך שהילדים יושבים בימים אלה מול משחקי הגביע העולמי, ניתן להשתמש בכדורגל ככלי להעשרת הידע שלהם על העולם ולהרחיב את אוצר המילים והמושגים שלהם. הילד יזכה לזמן איכות עם הוריו, ובמקביל יפתח ידע ומיומנויות בעזרת תחומים רלוונטיים לחייו.

 

להכיר את מפת העולם

כידוע, הנבחרות מייצגות את המדינות השונות, אך מה שברור לנו לא תמיד ברור לילדינו. הורים מוזמנים לשבת עם ילדיהם, לפתוח מפה ולהראות להם מאילו מדינות הגיעו הנבחרות המשתתפות במונדיאל.

 

בצורה זו ניתן ללמוד קריאת מפה ולהשתמש באינטרנט כדי ללמד על הארצות מהן הגיעו הנבחרות: כיצד נראים הדגלים של כל מדינה, איזו שפה מדברים בה, אילו צמחים, בעלי חיים ומקומות מיוחדים יש שם, ומה אנשים אוהבים לאכול. אפשר להדפיס את המידע וליצור יחד ספר על מדינות או ספר מתכונים, ולהכין מאכלים של מדינות אהובות.

 

קראו עוד:

איך לא לריב עם הילדים בחופש

"המורה קראה לי מטומטמת"

אימון משותף: תרגילים שכדאי לעשות עם הילדים

 

להשוות מספר גולים

הכינו טבלת ניצחונות. בטור הראשון סמנו את הנבחרות על ידי ציור או הדבקה של דגלי הנבחרות. הדביקו עיגול בכל פעם שנבחרת מנצחת. כך אפשר להכין גרף עם הניצחונות של הנבחרות השונות. לאוהבי אתגרים: סמנו כל גול, ותגיעו לספירה של ערכים גבוהים. אם תשוו כמה גולים יש לנבחרת אחת יותר מאחרת - לא תצטרכו לדאוג לשיעורי חשבון. באופן דומה, אפשר לקבוע מי השחקן הטוב ביותר.

 

מונדיאל 2018 (צילום: shutterstock)
להכיר את הדגלים של המדינות(צילום: shutterstock)

להכין לו"ז חודשי

הכינו טבלה המחולקת לשבעה ימים וארבעה שבועות המכילה את טווח הזמן של משחקי הגביע העולמי. בדקו בעזרת הלוח: איזה יום היום? אילו משחקים יהיו היום? מחר? וביום רביעי בשבוע הבא? סמנו את המשחקים בלוח על ידי דגלי המדינות.

 

בכל יום תוכלו לבדוק כמה ימים נותרו עד למשחק הגמר או למשחקים חשובים אחרים. כשתזכרו במשחקים יפים במיוחד - תוכלו לבדוק מתי הם התקיימו. הילדים ילמדו כך את ימות השבוע, יתאמנו בספירה, ויבינו את הקשר בין ימים לשבועות. אפשר גם ללמד אותם לקרוא שעון, לבדוק מה השעה, וכמה זמן נשאר עד להתחלת המשחק הקרוב. הדבר ייתן להם יכולת להתמצא בזמן.

 

ללמוד על השחקנים

כל ילד אוהב שחקן מסוים. השתמשו בכך כדי לפתח את הידע שלו וניתן לעשות זאת בכמה דרכים: הכינו "חוברת שחקנים", ובה הילדים יכתבו או יציירו מהיכן הגיע השחקן, כמה גולים הבקיע, עם מי הוא משחק, מה תפקידו בקבוצה ועוד.

 

ההורים יכולים להכין בקלות משחק "רביעיות" על ידי הדפסה של פרצופי השחקנים ובין המשחקים לשחק עם הילד. משחק נוסף שניתן להכין הוא "משחק הזיכרון" עם פרצופי השחקנים. הילדים הגדולים יותר יכולים להתנסות בכתיבת שם השחקן, שם הנבחרת, או המדינה.

 

לכתבות נוספות - היכנסו לפייסבוק הורים של ynet

 

שימו לב - אסור להכריח. יש ילדים שיסתפקו בהדבקת תמונות, אחרים ירצו לצייר או לכתוב רק את האות הראשונה של המילה. כל ילד לפי יכולתו.

 

אל תשכחו, ילדינו רוצים ללמוד, ומחפשים נקודות ממשק לעולם של המבוגרים. אם המבוגרים, עסוקים במונדיאל, הילדים יכולים להיות חלק בלתי נפרד מהחוויה המשפחתית. אם נתחבר לעולמם הפנימי של הילדים ונאפשר להם להתחבר לעולמותינו, נוכל לחזק את למידתם ולהניח תשתית טובה לפיתוח של מיומנויות כתיבה וחקר.

 

הפעילות המשותפת תהיה משמעותית וכיפית, ותייצר בסיס חזק להמשך לימודיהם וזמן איכות עם ההורים. את הרעיונות שהצעתי, ניתן להשליך על כל עולם תוכן שמעניין את ילדכם, ואני בטוחה שאתם ההורים, תוכלו לפתח את הרעיונות ולהוסיף תכנים יצירתיים משלכם.

 

ד"ר עינת גוברמן היא ראש רשות המחקר במכון מופ"ת. בנוסף, היא מרצה בתחום התפתחות שפה ואוריינות בגיל הרך במכללת דוד ילין ובאוניברסיטה העברית בירושלים

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
צילום: shutterstock
שחקו משחק הזיכרון עם פרצופי השחקנים
צילום: shutterstock
מומלצים