שתף קטע נבחר

"שרשראות הענבר יכולות להרוג"

מינהל המזון והתרופות של ארה"ב מזהיר מהשרשראות שבהן משתמשים למניעת כאבי שיניים אצל תינוקות וכן לטיפול בילדים הסובלים מהפרעות קשב ואוטיזם. לפי האזהרה, הן עלולות לגרום לחנק, לפגיעה בפה ולזיהומים

אם אתם כורכים שרשרת ענברים על צוואר התינוק שלכם בתקווה שהיא תקל על כאבי השיניים שלו, כדאי שתדעו כי מינהל המזון והתרופות האמריקאי (FDA) הוציא בסוף השבוע אזהרה שזה מאוד מסוכן, אחרי שמספר תינוקות נחנקו למוות וילדים נפגעו מהן קשה.

 

השימוש בשרשראות הענבר נפוץ מאוד ברחבי העולם - כולל בישראל. המשתמשים מאמינים כי הן מקילות על כאבי בקיעת שיניים אצל תינוקות, ויש המשתמשים בהן לטיפול בילדים הסובלים מאוטיזם או מהפרעות קשב וריכוז על מנת לספק להם גירוי חושי או למנוע מהם לעיסה של בגדים או חפצים אחרים. החרוזים של השרשראות האלה עשויים מחומרים שונים כמו ענבר, עץ, שיש או סיליקון.

 

שרשרת ענבר (צילום: shutterstock)
שרשרת ענבר עלולה לגרום לזיהומים(צילום: shutterstock)

עכשיו מזהיר מינהל המזון כי הן עלולות לגרום לחנק, לפגיעה בפה ולזיהומים. חנק יכול לקרות אם השרשרת נקרעת וחרוז קטן נכנס לגרון של הילד או לדרכי הנשימה. תינוקות יכולים להיחנק גם אם המחרוזת כרוכה חזק מדי סביב הצוואר, או אם השרשרת נתפסת בעריסה.

 

פגיעה בפה או זיהום עלולים להיגרם אם חלק קטן מהשרשרת חודר את החניכיים של הילד או מגרה אותן. ואם לא די בכך, שרשראות אבן ענבר מכילות חומר הנקרא חומצה סוצ'ניקית, שעלולה להשתחרר לזרם הדם של התינוק במקרה שהוא מכניס אותה לפיו

 

קראו עוד:

ההורים שבחרו באפס הפרדה אחרי הלידה

זו הדרך שלנו לגדל ילדים אלופים

בין החבלים והעצים: יום הולדת מסע ביער

 

ב־FDA מציעים תחליפים: עיסוי עדין לחניכיים של התינוק, או לאפשר לו - תחת השגחה - לנגוס בחפצים רכים וקרים. במקרים מסוימים ניתן להעניק טיפול במשככי כאבים ובמשחות, בהתאם להמלצת הרופא.

 

יבואנים של שרשראות הענבר דוחים את האזהרה וטוענים שהן מספיק ארוכות על מנת למנוע חנק, אך לא ארוכות מספיק כדי להיתפס בעריסה. לדבריהם, כל חרוז קשור בנפרד כך שגם במקרה שהשרשרת נקרעת החרוזים לא יתפזרו ואין סכנה שהתינוק יבלע אותם.

 

בעמותת "מדעת", הפועלת למען בריאות הציבור בישראל, מדגישים כי הודעת ה־FDA מציפה את הצורך להיות זהירים ולהפעיל שיקול דעת מול הבטחות ריפוי שונות שאינן מבוססות מחקרית ולא פעם מהוות בעצמן סכנה חמורה. "בכל מקרה של בעיה או צורך רפואי, אנחנו ממליצים להתייעץ עם רופאי הילדים שלכם", נמסר.

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
צילום: shutterstock
עלולות לגרום לחנק
צילום: shutterstock
מומלצים