שתף קטע נבחר

נבחרת הג'ודו נחתה באבו דאבי

11 ספורטאים ייצגו את המדינה בתחרות היוקרתית בנסיכות, השרה רגב תצטרף למשלחת בהמשך. לראשונה בגראנד סלאם אבו דאבי: הישראלים יורשו להופיע עם סמלי המדינה. אם אחד מהם יזכה במדליית זהב, ההמנון הלאומי ינוגן

נבחרת הג'ודו של ישראל נחתה הערב (רביעי) באבו דאבי לקראת הגראנד סלאם שיתקיים שם. התחרות עצמה תצא לדרך בשבת. מכיוון שאין טיסות ישירות מישראל לנסיכות, המשלחת טסה דרך ירדן.

  

עוד לפני הקרב הראשון, התחרות החשובה, שנותנת ניקוד לדירוג האולימפי לקראת טוקיו 2020, עשתה לא מעט כותרות. האיגוד העולמי ביטל אותה בעקבות הסירוב של מדינת המפרץ לאפשר לישראל להתחרות עם סממנים של המדינה. לפני חודשיים ההחלטה בוטלה לאחר שהמארגנים חזרו בהם, כפי שפורסם לראשונה ב-ynet.

 

נבחרת הג'ודו באבו דאבי (צילום: איגוד הג'ודו)
נבחרת הג'ודו באבו דאבי(צילום: איגוד הג'ודו)

נבחרת הג'ודו באבו דאבי (צילום: איגוד הג'ודו)
(צילום: איגוד הג'ודו)

 

במשלחת 11 ספורטאים: בגברים - ברוך שמאילוב (66 ק"ג), טוהר בוטבול (73 ק"ג), שגיא מוקי (81 ק"ג), לי קוכמן (עד 90 ק"ג), פיטר פלצ'יק (עד 100 ק"ג) ואורי ששון (מעל 100 ק"ג). בנשים יהיה אפשר לראות את שירה ראשוני ונועה מינצקר (48 ק"ג), גילי כהן וגפן פרימו (52 ק"ג) ותמנע נלסון לוי (57 ק"ג).

 

עם הג'ודוקות טסו גם המאמנים הלאומיים שני הרשקו ואורן סמדג'ה, אנשי צוות נוספים, יו"ר האיגוד משה פונטי ומספר רב של מאבטחים. מי שתצטרף מחר למשלחת היא שרת הספורט, מירי רגב.

 

מירי רגב (צילום: אורן אהרוני)
רגב. תצפה בתחרות(צילום: אורן אהרוני)

 

הלחץ השתלם

כזכור, בשנתיים הקודמות נמנע מהישראלים להתחרות עם סממנים של המדינה. על גב הג'ודוקות הופיעו אותיות איגוד הג'ודו העולמי (IJF). כמו כן, ההמנון הלאומי לא הושמע כשטל פליקר זכה במדליית הזהב. רגב שלחה לנשיא העולמי מריוס ויזר מכתבים בנושא והשניים אף נפגשו מספר פעמים. לאחר שכבר הוכרז על ביטול התחרות, בתחילת ספטמבר הגיעה ההודעה המיוחלת כי הלחץ עזר ותתאפשר הופעת המשלחת הישראלית עם סמלי המדינה.

 

"ההחלטה ההיסטורית תאפשר לכל האומות, כולל ישראל, להציג את הסמלים וההימנונים הלאומיים שלהן", נכתב בהודעה הרשמית, "האיגוד העולמי מצדיע למאמצים של איחוד האמירויות ועל הצעד הגדול קדימה בקידום היחסים לשלום בין כל מדינות העולם. יחד עם השותפים שלנו מאיחוד האמירויות, IJF נשאר מחויב למאבק נגד כל אפליה בספורט ולהשתמש בספורט ככלי לפיוס ולקידום השלום בעולם".


פורסם לראשונה 24/10/2018 08:27

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
צילום: אורן אהרוני
אורן סמדג'ה ומשה פונטי
צילום: אורן אהרוני
מומלצים