שתף קטע נבחר

יו"ר נס ציונה זעם: "שוד בכוונה תחילה"

יניב מזרחי ומוליכת הליגה הלאומית כעסו על החלטות השיפוט בסיום ה-75:73 מול מכבי ת"א ברבע גמר גביע המדינה: "הם צריכים עוד עזרה?". איינארס בגאצקיס: "צריך לשאול את השחקנים אם הם לא כיבדו את המשחק. שחקנים באים כמו בחופשה. ככה אי אפשר לשחק ביורוליג"

מכבי תל אביב ניצלה בעור שיניה מהדחה מביכה מגביע המדינה, כשגברה הערב (ב') בחוץ על עירוני נס ציונה 73:75 בשלב רבע הגמר. מוליכת הליגה הלאומית זעמה על החלטות השיפוט בסיום המשחק וההימנעות משריקה לעבירות לטובתה. יו"ר הקבוצה, יניב מזרחי, אמר בכעס בסיום המשחק: "הם צריכים עוד עזרה? זה היה שוד בכוונה תחילה".

 

מאמן הצהובים, איינארס בגאצקיס , מתחיל להבין לאן הגיע: "לא רצינו לתת להם לפני המשחק, לא ריבאונד, ולא למהר בהתקפה. זו לא בקשה גדולה מדי. לקחנו את המשחק הזה ברצינות, היינו במשחק בהתחלה, עשינו דברים טובים בהתקפה, שמרנו אותם טוב בהגנה ולא איבדנו כדורים, לא עשינו דברים מטומטמים. הרגשנו די בנוח, אבל רוב השחקנים חשבו שהעבודה נגמרת וחשבו מה יעשו אחרי זה בערב, ונרגעו".

 

הופמן. נס ציונה מרגישה מקופחת (צילום: ראובן שוורץ) (צילום: ראובן שוורץ)
הופמן. נס ציונה מרגישה מקופחת(צילום: ראובן שוורץ)

מקל ולנדסברג קופצים (צילום: ראובן שוורץ) (צילום: ראובן שוורץ)
מקל ולנדסברג קופצים(צילום: ראובן שוורץ)

 

הלטבי המשיך: "נרגענו במשחק חוץ, נגד קבוצה שאין לה מה להפסיד. אז הם באו ונהנו, אנחנו התחלנו לאבד כדורים, ונתנו להם יותר מדי הזדמנויות. ב-4 הדקות האחרונות הראינו שיש לנו כבוד, כבוד אישי, עשינו כמה דברים טובים, בדיוק מה שתכננו וקלענו נקודות קלות".

 

"הכי חשוב שניצחנו את המשחק. שיחקנו כדורסל טוב רק ברבע השני, בשאר הזמן שיחקנו כאילו המשחק גמור וחיכינו לחגוג", אמר בגאצקיס בסיום. "אם יש לנו כבוד אנחנו צריכים להרים את האגרסיביות, ככה אי אפשר לשחק ביורוליג. שחקנים שלנו מגיעים ליד אליהו כאילו הם בחופש ומטיילים. אין שחקן אחד שהוא בוס על המגרש".

 

"שחקנים מקצוענים צריכים להרגיש שכל משחק הוא חשוב צריך לשאול את השחקנים אם הם לא כיבדו את המשחק. ההנהלה צריכה לנהל, המאמנים לאמן, והשחקנים לשחק - זו העבודה בקבוצות מקצועניות. ההנהלה עשתה הכי טוב, אבל היא לא יכולה לקחת ריבאונד או לאבד כדור".


לא היה מרוצה, בלשון המעטה. בגאצקיס (צילום: ראובן שוורץ) (צילום: ראובן שוורץ)
לא היה מרוצה, בלשון המעטה. בגאצקיס(צילום: ראובן שוורץ)

שמעון מזרחי. "ההנהלה צריכה לנהל והשחקנים צריכים לשחק" (צילום: ראובן שוורץ) (צילום: ראובן שוורץ)
שמעון מזרחי. "ההנהלה צריכה לנהל והשחקנים צריכים לשחק"(צילום: ראובן שוורץ)

מהעבר השני, נדב זילברשטיין סיכם: "בחצי הראשון לא היינו אגרסיביים מספיק ונתנו להם יותר מדי מקום לשחק, בניגוד למה שאמרו קודמיי, התקפית במיוחד ברבע הראשון שיחקנו

 מצוין ופשוט לא קלענו, היינו רכים בסיומות, החטאנו לבד משלוש, אבל היינו שם. הרבע השני היה לא טוב, במיוחד הגנתית. בחצי השני עלינו עם אנרגיות אחרות ואינטסיביות אחרת. אנחנו צריכים ללמוד בתחילת הרבע הרביעי כי מיהרנו בהתקפה, ולקחנו זריקות לא טובות, מה שלפני זה עשינו מצוין".

 

לזילברשטיין היו, כמו ליו"ר שלו, טענות על השיפוט: "שריקה כמו שהייתה בסוף (על מקשפרד), אי אפשר לא לשרוק, אני מצטער. שמשחק ייגמר 28:9 בזריקות עונשין, זה לא יכול לקרות. עם כל הכבוד, זה קצת יותר מדי, לא מצפה לקבל כבוד, אבל אנחנו מצפים שהמשחק יוכרע על ידי השחקנים".

 

נדב זילברשטיין. כעס על השיפוט (צילום: ראובן שוורץ) (צילום: ראובן שוורץ)
נדב זילברשטיין. כעס על השיפוט(צילום: ראובן שוורץ)

 

"מי שמכיר אותי יודע שאני מאוד מאוכזב, שאני רוצה לנצח כל אחד בכל מקום", סיכם המאמן המפסיד. "זה מה שאני מטיף לשחקנים שלי. עם זאת, אני מאוד שמח על הצורה ששיחקנו המון דקות, בעיקר הגנתית, חושב שאנחנו צריכים לקחת את המשחק הזה". 

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
צילום: אורן אהרוני
שחקני מכבי ת"א
צילום: אורן אהרוני
מומלצים