שתף קטע נבחר

הביקור המרגש של גולדהאר במוזיאון השואה והתקומה

עוד לפני המשחק מול הפועל חיפה, הבעלים של מכבי תל אביב ביקר במוזיאון החדש של עמותת "יד עזר לחבר", נפגש עם ניצולי שואה וסיפר על בני משפחתו שנספו: "אני עומד כאן וכולי נרגש. אנסה לתרום כמה שיותר כדי לסייע למקום המדהים הזה"

הבעלים של מכבי תל אביב, מיץ' גולדהאר, ביקר בפעם השנייה במוזיאון "השואה והתקומה" של עמותת "יד עזר לחבר" בחיפה. המיליארדר הגיע אתמול (ראשון) כשעתיים לפני משחקה של קבוצתו נגד הפועל חיפה (2:2) אל קריית החסד של העמותה, כדי לבקר במוזיאון החדש שנפתח לאחרונה.

 

גולדהאר הגיע במשלחת של בני משפחה לרחוב קסל בעיר. לפני כשנתיים ביקר הקנדי במוזיאון כשהוא עוד היה בשלבים הראשונים של בנייתו, וכבר אז הוא הבטיח לבוא ולבקר שוב. גולדהאר סייר במתקני קריית החסד של "יד עזר לחבר" וקיבל סקירה מקיפה על אודות העמותה מפי יועצה המשפטי, עו"ד יגאל דנינו - זאת מאחר שמייסד ומנכ"ל העמותה, שמעון סבג, נמצא בביקור אישי במחנה ההשמדה אושוויץ בפולין.

 

מיץ' גולדהאר במוזיאון השואה והתקומה בחיפה (צילום: פרטי)
מיץ' גולדהאר כתב הקדשה בספר האורחים של המוזיאון(צילום: פרטי)

גולדהאר ביקר את ניצולי השואה, דיירי "הבית החם", וכמובן לא פסח על ביקור יסודי במוזיאון. הוא סיפר גם כי הוא עצמו בן למשפחת ניצולי שואה. סבו, סבתו וכל בני משפחתו נספו בשואה. היחידה שהצליחה להימלט מהצורר הנאצי הייתה אמו. גולדהאר אמר לניצולים במקום: "אני כאן עומד מולכם היום וכולי נרגש. זה יום גדול ומיוחד עבורי, להיות כאן ולשמוע את מה שעבר עליכם. אני שותף לרגעים הקשים האלה גם מצד בני משפחתי".

 

"אני יודע שאני לא יכול להקל עליכם כרגע, אבל אהיה שותף ואנסה לתרום כמה שיותר כדי לסייע למקום המדהים והמרגש הזה", הוסיף בעלי מכבי תל אביב. "אני עומד כאן נפעם לראות את פעילותו רבת השנים של סבג, על מפעל חייו האדיר, לטובת רווחתם של ניצולי השואה. אין הרבה אנשים שנשפך מהם טוב הלב שיש באדם. שמעון סבג הוא איש יקר, לא רק לכם אלא לרבים בארץ הזו שהוא ממלא את מקומם. כל הכבוד לך על כך שאתה מנציח את ניצולי השואה בעודם בחיים, זה דבר חשוב ביותר. התרגשתי מאוד מהביקור במוזיאון הערב".

 

מיץ' גולדהאר (צילום: אורן אהרוני) (צילום: אורן אהרוני)
מיץ' גולדהאר(צילום: אורן אהרוני)

 

בתום הביקור, לפני שעשה את דרכו למשחק הכדורגל באצטדיון סמי עופר, גולדהאר לא שכח לחתום ולכתוב הקדשה מרגשת בספר האורחים של המוזיאון.

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
מומלצים