שתף קטע נבחר

התעקשה לטוס עם סנאי תמיכה רגשית – והורדה מהמטוס

סנאי, כמו שאר המכרסמים, אינו נכלל ברשימת חיות התמיכה הרגשית של חברת פרונטיר איירליינס. נוסעת שרצתה לטוס מאורלנדו סירבה להשלים עם עובדה זו – ושוטרים נאלצו להוריד אותה מהמטוס

סנאי ומטוס (צילום: shutterstock)
אין כניסה לסנאים(צילום: shutterstock)
 

משטרת אורלנדו הורידו אישה ממטוס חברת פרונטיר איירליינס לפני שהמריא בשבוע שעבר לקליבלנד, לאחר שהיא התעקשה לטוס עם סנאי אותו הגדירה כחיית התמיכה הרגשית שלה. החברה מסרה כי הנוסעת ציינה בהזמנת הכרטיס כי תביא עמה חיה לתמיכה רגשית, אך לא ציינה כי מדובר בסנאי. מכרסמים, בהם גם סנאים, אינם כלולים ברשימת החיות הרגשיות שהחברה מרשה לעלות לטיסותיה.

 

חיות בכותרות

כל מה שרציתם לדעת על הטסת החיה שלכם

נוסעת עיוורת הורדה ממטוס בגלל כלב נחייה

נסיך סעודי קנה כרטיסי טיסה ל-80 בזים

 

הנוסעים כבר עלו על הטיסה כשלפתע נאמר להם כי משהו קרה וכולם צריכים לרדת מהמטוס. "כולם היו קצת בפאניקה", סיפר ברנדון ניקסון נוסע צעיר שהיה בטיסה. "אתה מצפה לגרוע מכל כשהם אומרים משהו כזה. הרבה אנשים שאלה שאלות ורצו לדעת מה קורה".

 

סיקור התקרית בתקשורת האמריקנית: 

 

ניקסון סיפר כי כשיצא מהמטוס שאל את הדיילת אם היא יודעת מה קרה, וכל מה שהיא אמרה היה "סנאי". בטרמינל השמועה על אודות מה שקרה כבר התפשטה במהרה וכללה את הפרטים של שאר הסיפור. חלק מהנוסעים צילמו את האישה כששוטרים ליוו אותו בטרמינל על כיסא עם גלגלים. היא החזיקה את התיק עם הסנאי ביד אחת והניפה באוויר את אגרוף היד השנייה.

 

"זה כזה דבר מוזר, משהו שאתה לא רואה כל יום", אמר ניקסון. 15 דקות לאחר מכן הנוסעים שבו ועלו למטוס שהמריא ללא עיכובים נוספים. "זה יהיה סיפור שכולנו נזכור כל חיינו", סיכם.

 

מתי מותר לכלב לטוס עם בעליו? 

ד"ר איתן קריינר, הבעלים של חברת TERMINAL4PETS המתמחה בהטסת בעלי חיים ברחבי העולם, אמר לאחרונה בשיחה עם ynet כי מדי שנה מוטסים ברחבי העולם כ-57 מיליון כלבים וחתולים ו-7 אחוזים מהם טסים בתא הנוסעים של המטוס.

 

 

בעלי החיים שמוטסים בתא המטען נחלקים לכמה קטגוריות שהבולטות שבהן הם כלבי נחייה וחיות שמוטסות בשל סיבה המוגדרת כ-EMOTIONAL SUPPORT (סעד רגשי), או בעלי חיים שנזקקים לטיפול או עבור טיפול רפואי.  

 

"סוג של זה הטסת חיות מחמד מסיבה של סעד ריגשי הלך והתפתח מאוד בשנים האחרונות", הוסיף קריינר. "אנשים באים ואומרים שהם אינם מתפקדים בלי חיית המחמד שלהם ומבקשים להטיס אותה איתם בתא הנוסעים. ההחלטה על הטסת בעל חיים בתא הנוסעים היא החלטה של חברת התעופה בלבד. היא יכולה להסכים להטסת בעל החיים ויכולה לסרב.

 

"בעלי חיים שמוטסים בתא הנוסעים בדרך כלל טסים ללא כלוב. הם מוחזקים על הידיים של הבעלים ויש כאלה שרוכשים עבורם מושב בתשלום, אפילו במחלקת עסקים כדי שהכלבים יחושו הכי בנוח שאפשר".

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
צילום: shutterstock
אין כניסה לסנאים
צילום: shutterstock
מומלצים