שתף קטע נבחר

אייר טראנסט הקנדית מבטלת את קו ת"א-מונטריאול

בשל התחרות הקשה מול אייר קנדה הודיעה החברה כי לא תפעיל בקיץ את הקו, ותשיב לנוסעים שכבר רכשו כרטיסים את כספם

מטוס אייר טראנסט  (צילום: דני שדה)
מטוס אייר טראנסט (צילום: דני שדה)

חברת התעופה הקנדית אייר טראנסט הודיעה אמש (יום א') כי לא תפעיל בקיץ הקרוב טיסות בין מונטריאול לתל אביב, וכי נוסעים שרכשו כרטיסים יוכלו לבקש לקבל החזר כספי.

 

בעמוד הפייסבוק שלה פרסמה החברה הודעה בעברית שבה נכתב כי "בכל שנה אנחנו מבצעים הערכה מחודשת של המסלולים שלנו על פי מגוון גורמים, כולל היצע וביקוש. אנחנו עצובים להודיע שעל סמך הערכה זו החלטנו השנה להשהות את הטיסות שלנו לקיץ 2019. במידה שרכשתם כרטיס מתל אביב בקיץ 2019, אנא צרו קשר עם שירות הלקוחות שלנו". אתמול כבר נמחקה ישראל ממפת היעדים של החברה.

 

יוני 2017: חברת אייר טרנסאט נחתה בישראל 

 

ביוני השנה החלה חברת אייר טראנסט להפעיל קו טיסות ישיר בין מונטריאול לתל אביב. היא הודיעה על כך כבר במרץ, ותכננה להיות חברת התעופה היחידה שתפעל בקו זה. קודם לפתיחת הקו היא הציעה לישראלים טיסות למונטריאול, ולתושבי קנדה הציעה בנוסף גם חבילות נופש הכוללות בתי מלון בתל אביב ובירושלים וכן סיורים שונים.

 

הקו שפתחה החברה לישראל היה קו הטיסות הראשון שלה למזרח התיכון, והיא הפעילה אותו עם מטוס איירבוס A330-300 ובו 345 מושבים.

 

זמן קצר לאחר הודעתה על פתיחת הקו הודיעה גם חברת אייר קנדה, חברת התעופה הגדולה במדינה זו, כי בנוסף לטיסות שהיא מבצעת בין טורונטו לתל אביב היא תפעיל גם טיסות ממונטריאול, ולמעשה פתחה בקרב קשה על יעד שזה שנים רבות לא היו בו טיסות ישירות. חברת אייר טראנסט הציעה טיסות במחיר שהחל מ-805 דולרים לכרטיס הלוך ושוב, ואייר קנדה מ-880 דולרים.

מונטריאול (צילום: shutterstock)
זריחה סתווית במונטריאול(צילום: shutterstock)
 

שתי החברות הפעילו במהלך חודשי הקיץ והסתיו טיסות ישירות בין תל אביב למונטריאול. אייר טראנסט הפסיקה את הטיסות שלה לפני כחודשיים, ואילו חברת אייר קנדה המשיכה לטוס עד לאחרונה. שתי החברות הודיעו כי יחזרו לטוס ממונטריאול לתל אביב באביב, ואכן שתיהן גם החלו למכור כרטיסים לטיסות אלו, על אף שלרבים בענף התעופה היה ברור כי אייר טראנסט לא תוכל להתחרות באייר קנדה על הקו, ואכן אתמול היא הניפה דגל לבן.

 

אייר טראנסט מפעילה כיום טיסות לכ-60 יעדים, בהם 28 יעדים טרנס-אטלנטיים. בסיס החברה הוא במונטריאול, והיא מבצעת ממנו טיסות לצרפת, בריטניה, איטליה, יוון, ספרד, פורטוגל, אירלנד וקרואטיה.

 

חברת אייר קנדה היא חברת התעופה הגדולה בקנדה, המפעילה זה 22 שנה טיסות לישראל, וגם הייתה חברת התעופה הראשונה שהכניסה באופן קבוע לקו לישראל את מטוס הנוסעים המתקדם בואינג 787 – דרימליינר. לא מכבר הודיעה החברה כי ביוני, במקביל להפעלת הטיסות למונטריאול, היא תעלה את תדירות הטיסות שלה לטורונטו לשבע טיסות שבועיות.

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
צילום: דני שדה
מטוס אייר טראנסט
צילום: דני שדה
מומלצים