שתף קטע נבחר

חייכו, מצלמות מכוונות אליכם במשך כל הטיסה

נוסע בחברת סינגפור איירליינס הבחין כי מערכת הבידורית שמולו כוללת עדשה זעירה של מצלמה שמכוונת אליו במשך כל הטיסה. הוא צייץ על כך ועל הדרך חשף סוגיה מטרידה שקיימת גם בחברות נוספות

מטוס אמריקן איירליינס (צילום: AP)
מטוס אמריקן איירליינס(צילום: AP)

מערכות הבידורית במטוסים של חברות אמריקן איירליינס, יונייטד איירליינס, סינגפור איירליינס – וככל הנראה גם בחברות נוספות – כוללות מצלמות שמכוונות במשך כל הטיסה לעבר הנוסעים. סוגיית המצלמות חודרות הפרטיות התעוררה בעקבות ציוץ של נוסע בטיסת סינגפור איירליינס שפרסם ברשת תמונה של המצלמה שמכוונת לכיוונו.

 

2018, השנה שבה התחלנו לדאוג לגבי פרטיות

 

שלוש החברות שבמטוסיהן מתוקנות מצלמות המושב הודיעו כי הן אף פעם לא מפעילות אותן וגם לא מתכוונות לעשות זאת. עם זאת, דובר של אמריקן איירליינס ציין כי ייתכן שבעתיד ייעשה בהן שימוש כדי לבצע שיחות וידיאו.  

 

 

אתר "באזפיד" היה הראשון לדווח על הציוץ של הנוסע בטיסת סינגפור איירליינס. דובר של חברת יונייטד איירליינס אמר תחילה כי אין מצלמות במערכות הבידור של החברה, אך לאחר מכן תיקן את תגובתו ואמר כי בכמה מטוסים כן יש מצלמות. בחברת דלתא, שמערכות הבידור שלה זהות לאלו של חברות אמריקן ויונייטד סירבו להגיב. חברות התעופה הדגישו כי הן לא הוסיפו את המצלמות והן הגיעו עם מערכות הבידורית.

 

בחברת אמריקן איירליינס ציינו כי המצלמות נמצאות רק במחלקת פרימיום ב-82 מטוסי בואינג 777 ואיירבוס A330-200. סינגפור איירליינס הודיעה כי המצלמות מותקנות ב-84 מטוסי איירבוס A350 ובואינג 777 ו-787.

 

הצייצן ויטלאלי קאמלוק, שפרסם את תמונת המצלמה בטוויטר, הציע, רק ליתר ביטחון, לשים מדבקה על עדשת המצלמה. "המצלמות כנראה לא פעילות", הוא כתב. "אבל אם הן מחוברות לרשת ופעילות עם מיקרפון, זה רק עניין של פריצה קטנה אחת עד שיהיה אפשר לרגל איתן אחרי נוסעים".

 

 

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
צילום: Twitter / @Vitaly Kamluk
מצלמה במערכת בידורית של מטוס
צילום: Twitter / @Vitaly Kamluk
מומלצים