שתף קטע נבחר

בשיא העונה: שביתת ענק מתוכננת בבריטיש איירווייז

המועד הראשון: 6 באוגוסט. החברה פנתה לביהמ"ש בניסיון למנוע את השביתה, על רקע דרישת הטייסים לשיפור תנאים. בריטיש מפעילה 19 טיסות שבועיות בין תל אביב ולונדון

מטוס חברת תעופה בריטית בריטניה בריטיש איירווייז אילוס אילוסטרציה (צילום: Shutterstock)
מטוס חברת בריטיש איירווייז (צילום: Shutterstock)
 

קיץ של ביטולים צפוי לנוסעי בריטיש איירווייז: איגוד הטייסים הבריטים בחברה הודיע כי מו"מ מול ההנהלה הגיע למבוי סתום, וכי יקיים שביתה בעוד שבועיים. המשמעות: אם לא יימצא פתרון רוב טייסי החברה ישבתו בקיץ, שיא עונת הנסיעות, בכמה מועדים. המועד הראשון עשוי להתרחש ב־6 באוגוסט.

 

הלירה האנגלית בשפל - והטיול בלונדון הופך לזול יותר

  

אתמול פנתה החברה לבית המשפט בדרישה שיאסור את המהלך, אך בבריטניה ביהמ"ש לא נוטה להתערב בעניינים אלו ללא הצדקה אמיתית. בנציגות בישראל מחכים לראות אם השביתה תצא לפועל. אם כן ינסו בנציגויותיה בעולם להעביר נוסעים לחברה אחרת או להקדים להם טיסות.

  

על פי החוק, האיגוד צריך להודיע על שביתות שבועיים מראש, ויכול להשבית את פעילות הטייסים כמה פעמים באם השביתה לא נושאת פרי.

  

בריטיש מבצעת 19 טיסות בשבוע בקו נתב"ג-הית'רו, ובינואר־יוני הטיסה בו כ-170 אלף איש, רבים מהם ישראלים שעוצרים בלונדון כתחנת ביניים וממשיכים ליעד אחר. לאלה תהיה בעיה כפולה, כי לא רק שבתקופה זו הטיסות מישראל לאירופה עמוסות, גם הטיסות משם לצפון אמריקה, למשל, הן מלאות, ויהיה קשה למצוא מושב פנוי בחברות התעופה השונות. בכלל, קו תל־אביב־לונדון הוא פעיל ביותר. במחצית השנה טסו בו, בכל החברות, כמעט 560 אלף נוסעים - מהם 305 אלף לנמל הית'רו, 232 אלף ללוטון והיתר לסטנסטד.

נמל תעופה היתרו לונדון בריטניה (צילום: AP)
מטוס מעל נמל הית'רו(צילום: AP)
 

האיגוד, שכולל את רוב טייסי בריטיש, דורש העלאה גדולה ושיפור תנאים. לטענתם החברה עברה הבראה, הרווח זינק, ועליה להיטיב את תנאיהם אחרי שנים של הידוק חגורה.

  

אשתקד הרוויחה IAG, החברה האם של בריטיש (וגם של איבריה ואייר לינגוס), 2.9 מיליארד אירו - כמעט מיליארד יותר מב-2017. הטייסים אומרים כי שיפור תנאיהם יעלה לחברה פחות מהנזק שייגרם לה בגלל השבתות.

  

בחברה מסרו כי הם מאוכזבים מכך שהאיגוד בחר לשבות ולאיים על רבבות לקוחות בחופשת הקיץ, וכי לטייסים ניתנה הצעה הוגנת - תוספת הדרגתית של 11.5%, שתשולם ב-3 שנים. "אנחנו עושים הכל כדי למצוא פתרון, ובמקביל, לאפשר ללקוחותינו לממש את חופשתם", אמרו בחברה.  

 

אם תתרחש שביתה היא תצטרף לגל שביתות בענף התעופה הבריטי. בעוד שבועיים צפויים עובדי נמל התעופה הית'רו לשבות ב-3 מועדים במחאה על תנאיהם. גם טייסי חברת הלואו־קוסט ריינאייר צפויים לחדש את ההשבתות בשל אי־הסכמות עם ההנהלה.

 

  

בריטיש מטיסה כ-145 אלף איש ביום. שביתה תקרקע בה טיסות רבות, ותפגע עוד יותר בתדמיתה. בשנים האחרונות החברה הואשמה לא אחת בזלזול בלקוחות, אחרי שורת תקלות במערכת המחשוב שהובילה לביטולי כרטיסים שנרכשו. בנוסף, ביולי נפסק כי היא תשלם קנס אדיר - 183 מיליון ליש"ט - אחרי שהאקרים שפרצו למחשביה גנבו פרטים אישיים וכרטיסי אשראי של חצי מיליון לקוחות.

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
צילום: Shutterstock
מטוס חברת בריטיש איירווייז
צילום: Shutterstock
מומלצים