שתף קטע נבחר

7 תחנות חורף רומנטיות בגליל

סיור בשני יקבים, ארוחה מצוינת וגם כמה אטרקציות לשיפור הזוגיות. מחוץ לעונה זאת העונה הכי טובה

טיול שטח בצפון (צילום: סטודיו גולן)
לקלף אגוזי פקאן ישר מהעץ. טיול רייזרים לאורך הירדן(צילום: סטודיו גולן)
 

"תלחצי! תלחצי כבר! הרי זה הדבר שאת עושה הכי טוב בדרך כלל!", הוא אמר לי, בחיוך אבל בכוונה מלאה. אלא שעל דוושת הגז בר, רכב השטח הפתוח המיועד לנהיגת שטח בתנאים קיצוניים ולכן הילך עליי אימים, התקשיתי ללחוץ. וכשפרצתי פתאום בצחוק היסטרי שהדביק גם אותו הבנתי למה לא צריך עלי כותרת אדומים על מיטת בית מלון מפנקת, למה לפעמים מוטב להחליף את החפירות בשיחות זוגיות אל תוך הלילה בהתחפרות בבוץ גלילי. כי דווקא שם, כשהגשם היכה על פנינו והבוץ השפריץ וטינף לנו את המעילים ורעדתי מפחד אבל גם נקרעתי מצחוק, והוא האיץ בי אבל בו-זמנית גם הרגיע אותי, נזכרתי בדיוק למה אני אוהבת אותו. ובסופו של דבר, הרי זאת המטרה כשיוצאים יחד ללילה או שניים רחוק מהבית ומשגרת החיים הכותשת.

 

טיולים נוספים בישראל

לגלות מחדש את צפון ים המלח

הביקור הבלתי נשכח בצריף של בן גוריון

מסע בין המבצרים והמצודות היפים בישראל

אתרי הטיולים שלא זוכים לכבוד הראוי

 

ישראל כפי שטרם ראיתם בפחות מ-3 דקות 

 

הגליל והגולן יפים להפליא בעונה הזאת. מרחבים אינסופיים של ירוק ופרות שרועות באחו והשקט הזה, שאפשר להתמכר לו או לפחות ליהנות ממנו לזמן קצוב ולהרגיש קצת תיירים כשסדר היום כולל טעימות יין, נשנוש גבינות, עיסויים והחלטה מודעת, מראש, שאת הטיולים (במקרה העצל משהו שלנו, לפחות) עושים ברכב.

 

מה לעשות, איפה לישון ואיך להתענג על ארוחה מצוינת גם כשנמצאים במרחק 150 קילומטרים מהעיר הגדולה?

 

1. יקב אורטל

בעינינו מדובר במאסט אמיתי. יקב הבוטיק הזה נמצא בצפון רמת הגולן והוא מייצר כשלושים אלף בקבוקי יין בשנה. מעבר לנוף היפה הנשקף ממנו (כשנעמה סורקין, הייננית הוותיקה והמוכשרת, הסבירה לנו על התלים שמולנו, נבהלנו סימולטנית כאחרוני עכברי העיר כי שמענו טילים. היא התכוונה, כמובן, להרים שסביב, וכשהבנו את הטעות פלטנו אנחת רווחה), האווירה בו חמימה ונעימה והיינות שנטעמים בו מצוינים.

טיול בצפון (צילום: תיירות אורטל)
ללגום כוס יין מול הנוף? יקב אורטל(צילום: תיירות אורטל)
  

כרמי היקב פרושים סביבו ועובדיו, למעשה עובדותיו, אחראיות לכל התהליך, החל מטיפוח הגפנים וכלה בביקבוק היין, ומרתק לשמוע אותן מסבירות את זה. מרכז המבקרים של היקב פתוח שבעה ימים בשבוע מעשר בבוקר עד ארבע אחר הצהריים ואפשר לקבל סיור (שנמשך כ-45 דקות) וטעימה של שלושה-ארבעה יינות תמורת 25 שקל לאדם, לצרף לטעימות פלטת גבינות מהנה (ממחלבת גדות) תמורת 45 שקל, להזמין מראש בראנץ' הכולל פשטידה וסלט, לחם מצוין, גבינות ומאפים לקינוח (והרבה יין) תמורת 90 שקל לאדם, ואז להתאהב באחד היינות או יותר (נכון לעכשיו נמכרים כאן קברנה סוביניון, סירה, רוזה, ויונייה, מרלו, קברנה פרנק ושני בלנדים המכונים תל שיפון וגעש, במחירים שבין 68 ל-99 שקל), לקנות אותם ולקזז מהתשלום עליהם את הטעימות. לפרטים – הקליקו

 

2. יקב תבור 

מרכז המבקרים של היקב הגדול הזה, שמייצר כשני מיליון בקבוקי יין בשנה, נמצא בכפר תבור, למרגלות הר התבור בגליל, והוא מעוצב בקפידה. בצדק, מתגאים אנשי היקב בכרמים האקולוגיים שהם מטפחים ואת ההסבר המלא עליהם ועל תהליכי הייצור תוכלו לשמוע אגב הסיור המודרך, הכולל כמתבקש גם ביקור בחדר החביות הריחני והקר. סיור וטעימת יינות בסיסית יעלו 30 שקל לאדם, עלות הוספת פלטת גבינות זוגית – 65 שקל.

יקב תבור (צילום: גיל נחושתן)
חביות ביקב תבור(צילום: גיל נחושתן)
 

כן מוצע כאן שירות מיוחד ומפתה: קניית סלסילת פיקניק הכוללת בקבוק יין וכוסות, פלטת גבינות ולחמים, מפת שביל היין (המציגה את יקבי הארץ) והמלצות לטיולים בסביבה תמורת 210 שקל. ואפשר גם להתמקד בשלושה יינות בחצאי כוסות ובשלוש גבינות תואמות תמורת 50 שקל. אפשרות אחרת היא לטעון כרטיס מגנטי בסכום לבחירתכם ולטעום יין משמונת הברזים המוצעים במרכז, בכמויות שתבחרו. היקב כשר ומרכז המבקרים שלו פתוח בימות השבוע מתשע בבוקר עד חמש אחר הצהריים ובימי שישי עד שתיים בצהריים. לפרטים – הקליקו

 

3. מוזיאון המרציפן

ממש בצמוד ליקב, בחצר נעימה להפליא, נמצא מרכז המבקרים של שקד תבור, או בשמו האחר – מוזיאון המרציפן. הוא מיועד בעיקר לילדים, לכן נדגיש את חנות המפעל שבפתחו, ובה אפשר לקנות את מוצרי שקד-תבור המעולים. ממרחי פיסטוק או מקדמיה לקחת הביתה, מרציפנים בשלל טעמים וגדלים וכנשנוש להמשך היום – אגוזי קשיו בקרמל, למשל. זה לא זול אבל זה טעים. מאוד.

 

4. רפטינג נהר הירדן 

ליד קיבוץ גדות, ממש בתוך הירוק-ירוק הגלילי, נמצא מתחם הפעילויות המהנה הזה, שיסדר לכם הוצאת אגרסיות זוגיות (אנשי המקום ממליצים במיוחד על שעה וחצי ומאה כדורים בפיינט בול לצורך העניין), הרבה בוץ והעצמה נשית (ברייזרים, כמובן. ואל תבנו על ההבטחה שהבוץ יירד מהבגדים בקלות בניגוב במגבונים. הוא לא. בקשו את מעילי הסערה ותגידו ששיר-לי שלחה אתכם), נופים מרהיבים וחוויה מצוינת לספר עליה בבית (ובפייסבוק).

טיול שטח בצפון (צילום: סטודיו גולן)
לאוהבי הריגושים מומלץ לצאת לרפטינג סוער בירדן ההררי (צילום: סטודיו גולן)

 

תיעוד מטלטל מרפטינג בירדן

 

טיולי הרייזרים כוללים נסיעה לאורך הירדן, בין שדות חקלאיים ופרדסים, אגוזי פקאן שאם תהיו נחמדים (או מבועתים) המדריך הצמוד יקטוף לכם מהעצים וילמד אתכם לקלף (רז המקסים והסבלני שהדריך וליווה אותנו הוכיח שלא צריך כלום מעבר לזוג כפות ידיים חזקות) וקפה שחור מהביל שיספק אתנחתה לנשימה בין סיבוב לשלולית. הטיול נמשך כשעה ורבע של צחוק ודמע (רק בגלל הרוח, אלא מה!) ועלותו – 400 שקל לזוג.

טיול שטח בצפון (צילום: סטודיו גולן)
טיול רייזרים(צילום: סטודיו גולן)
 

שעה זוגית של נקמה מתוקה בעזרת כדורי הצבע בפיינט בול תעלה 100 שקל. מאותגרי הריגושים ייהנו כנראה משיט רפטינג סוער בירדן ההררי בימים גשומים (ארבע שעות ב-400 שקל). אנחנו ויתרנו על התענוג המפוקפק הזה. במתחם גם מסעדת בשרים כשרה, איסקנדר. תשאירו את ספירת הקלוריות לימים אחרים ותטעמו מהלוואש – מאפה טאבון תורכי ממכר. לפרטים – הקליקו.

 

5. מלון U בוטיק כינרת

מלון U בוטיק כינרת של רשת פתאל נמצא על שפת האגם ומתהדר בצדק בפיסת חוף פרטית שקטה ונעימה. יש בו 62 חדרים מעוצבים ומרווחים (בכולם מכונות אספרסו, מקררים קטנים, טלוויזיות גדולות), ספא מצוין (פסק זמן זוגי הרי מחייב ליהנות מעיסוי זוגי מפרק ומועיל, שיעלה לכם, בתוספת שמפניה ופירות ואמבט שמנים בג'קוזי, 870 שקל), חדר כושר קטן אך פונקציונלי, בריכת שחייה ומדשאה גדולה סביבה.

 

הצצה למלונות סביב הכינרת 

 

מלון יו בוטיק כינרת (צילום: איה בן עזרי)
מלון U בוטיק כינרת(צילום: איה בן עזרי)

המיטות הגדולות והנוחות עושות חשק להעביר בהן חיים שלמים, אבל חבל. קחו קצת יין למרפסת, התבוננו בכנרת בשעת בין ערביים ותיזכרו שהחיים זה לא רק עבודה שחורה. אתם תיזכרו בזה שוב למחרת, מול בופה ארוחת הבוקר שהוא מהעשירים והאיכותיים שפגשנו. והמחיר? לילה וארוחת בוקר לזוג באמצע השבוע: החל מ-1,020 שקל ובסופי שבוע – החל מ-1,520 שקל. לפרטים ולהזמנות: אתר הרשת.

 

6. מרכז הנוף הצפוני בקיבוץ אורטל

במתחם התיירות הזה שבקיבוץ אורטל, בלב הטבע, מוצעות עשר בקתות עץ סקנדינביות, כולל קמין בוער וג'קוזי עץ שיעזרו לכם לעבוד על הזוגיות. לילה זוגי פלוס ארוחת בוקר יעלה כאן 650 שקל באמצע השבוע ובסופי השבוע – 950 שקל. לפרטים ולהזמנות: 04-6960808/702.

 

 

7. מסעדת רוטנברג, חצר גשר הישנה

אל תחזרו למרכז לפני שאכלתם במסעדת השף הזאת. היא נמצאת ממש על הגבול עם ירדן (עשרה מטרים מהגדר, נשבע לנו המלצר בהפסקת סיגריה משותפת), בחלל שהיה פעם תחנת הסגר וטרינרית ואחר כך הותקף בידי הלגיון הירדני (אחד מפצעי הירי בקירות הפנימיים ממוסגר, שלא תפספסו את ההיסטוריה), והיא מציעה אוכל נפלא באווירה ביתית כובשת לב.

מסעדת רוטנברג (צילום: אפיק גבאי)
ההתעקשות על חומרי גלם מהסביבה מוכיחה את עצמה. מסעדת רוטנברג(צילום: אפיק גבאי)
 

ההתעקשות על חומרי גלם מהסביבה ומהעונה מוכיחה את עצמה, תפריט היינות העשיר מרשים בגודלו. נסו למשל קדרת פאלדה בקר מעולה עם פריקי, בטעם מתקתק עדין של תמרים ואניס (118 שקל); סלט מרענן וכיפי של עדשים שחורות, אבוקדו, אשכולית אדומה, עלי נענע וקולורבי עם גבן (42 שקל); או קלמארי סגול ושרימפס בקרם סרטנים אדמדם שיעשה לכם חשק לאכול ממנו בכף. והרבה (131 שקל). ולקינוח קטן ומדויק – נתח גבינת ולנסיי עם יערת דבש ועלי זעתר טריים (45 שקל). להזמנת מקום: 053-9443272.

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
צילום: סטודיו גולן
נסיעה ברכבי שטח בצפון
צילום: סטודיו גולן
מומלצים