שתף קטע נבחר

סקי-א-טוּס: אי הנחיתות של אירופה

מי צריך לנסוע עד סנט מרטן באיים הקאריביים כדי לחזות בהמראות ונחיתות על הראש של המתרחצים בים? ברוכים הבאים לסקיאטוס, האי היווני שבו תוכלו להסתכל למטוסים בלבן של המנוע. צפו

אנחנו מאוד אוהבים לראות לכם המראות מרהיבות או נחיתות מפחידות כאן בערוץ החופש של ynet. לא פעם גם הצגנו לכם כאן את "אי הנחיתות" המדהים סנט מרטן באיים הקאריביים, אליו מגיעים בין היתר תיירים במיוחד כדי "לעוף לים" מעוצמת מנועי המטוסים, הממריאים ממש על קו החוף ונוחתים על ראשי המתחרצים.

אז איפה זה יוצא? (עיצוב: דור אדוט) (עיצוב: דור אדוט)
אז איפה זה יוצא?(עיצוב: דור אדוט)

נחיתה בסקיאטוס. התיירים מתלהבים ()
נחיתה בסקיאטוס. התיירים מתלהבים

אבל מתברר שלא חייבים לטוס עד לקאריביים כדי ליהנות ממטוסים בגודל טבעי ובמרחק אפס, כאלה שיעיפו אתכם באוויר גם בלי להיות ישובים במטוס וחגורים. האי סקיאטוס, דווקא אחד הפחות מוכרים ביוון לתייר הישראלי (חלק מהאיים הספוראדיים שמצפון לאתונה). מספק חוויה דומה.

נחיתה על הראש ()
נחיתה על הראש

שדה התעופה הקטן על האי הבתולי, הנקרא על שמו של הסופר והמשורר היווני אלכסנדרוס פאפאדיאמנטיס, נושק לקו החוף. מסלול הנחיתה שלו מתחיל ממש מהים וגם נגמר בים בצד השני - וכן - זה מפחיד), והוא מאוד מתבלט בנוף שבין הכבישים הבודדים של סקיאטוס לבין הצמחייה הירוקה והפראית על האי.

מסלול הנחיתה. מתחיל בים ונגמר בים ()
מסלול הנחיתה. מתחיל בים ונגמר בים

רבים מהמבלים באזור מתכנסים לאורך היום כדי לחזות מקרוב באטרקציה הלוהטת - המטוסים שמפעילים את מנועיהם על ראשי התיירים.

השדה. קטן אבל מעניין ()
השדה. קטן אבל מעניין

אמנם מטוסי ענק כמו בסנט מרטן (בויאנג 747) כמעט לא נוחתים כאן, וגם לא חברות תעופה ישראליות, אבל הקירבה למטוסים מספיק מרשימה והופכת את החוויה לרשימה ומסעירה עבור חובבי התעופה.

מטוס חברת "אייר מלטה" בסקיאטוס ()
מטוס חברת "אייר מלטה" בסקיאטוס
 

אגב, פרט לשדה התעופה, לסקיאטוס אזור נמל יווני קסום ואותנטי ומפרצים "סודיים", אליהם אפשר להגיע על מנת להשתכשך במים הצלולים הירוקים-כחולים. על האי תוכלו גם לשכור רכבי שטח לסיורים שונים. ההגעה לסקיאטוס בטיסה (כן, לשדה התעופה המדובר) של פחות מחצי שעה מאתונה, או במעבורת מפיראוס / מאיים אחרים באזור.

הנופים מרהיבים גם בלי קשר לשדה התעופה ()
הנופים מרהיבים גם בלי קשר לשדה התעופה

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
מומלצים