שתף קטע נבחר

יפה ומורכבת: 5 טיפים לפני שנוסעים לקובה

נופים מרהיבים, סלסה ברחובות, מקומיים מסבירי פנים ומכוניות עתיקות, אך גם כבישים רעועים, תשתית אינטרנט גרועה ומטבע מיוחד לתיירים. לרגל עונת הטיולים החמה שם - 5 הטיפים שאתם חייבים לדעת לפני ההגעה לאי המיוחד

בשנים האחרונות חלה התעניינות גוברת מצד התיירים באי הקאריבי שקפא מלכת, ועלול להשתנות בעקבות חידוש היחסים הדיפלומטים עם ארה"ב. גם בקרב התיירים הישראלים באי ניתן לראות את הגרף בעלייה, כאשר בשנת 2014 הגיעו לקובה כ-5,600 תיירים מישראל, ובשנת 2015 המספר קפץ לכ-9,000.

העונה החמה בקובה מתחילה עכשיו, בחודש נובמבר, ומסתיימת לקראת סוף אפריל, כאשר בחודשים הללו, נהנים התיירים מתנאי מזג אוויר מצוינים, בשונה מהחורף הקר הפוקד את אירופה ומקומות נוספים ברחבי הגלובוס.

מה צריכים לדעת לפני שנוסעים לבקר בקובה? (צילום: עידו וייסמן) (צילום: עידו וייסמן)
מה צריכים לדעת לפני שנוסעים לבקר בקובה?(צילום: עידו וייסמן)

חשוב לזכור שבגלל שמדובר באי קאריבי, אין באמת חורף או קיץ, וניתן לטייל בקובה למעשה בכל ימות השנה. לפני שאתם מזמינים כרטיס טיסה ליעד המרתק בעולם, הנה חמישה טיפים שאתם חייבים לדעת לקראת ההרפתקה.

 

אין כניסה ללא מסמכים

בקובה, טכנולוגיה פשוטה כמו אינטרנט, מדפסת ומחשב לא תמיד זמינה ונחשבת למצרך די נדיר. לכן חשוב לזכור להגיע עם כל המסמכים והאישורים הדרושים לכם לנסיעה. בכניסה למדינה בנוסף לדרכון, יהיה עליכם להציג ויזת כניסה למדינה, הזמנת המלון המיועד שלכם ואת תוקף הביטוח לכל משך הטיול. בלעדיהם, לא תורשו להיכנס לקובה.

 

מזומן, בנקים ואשראי

בקובה ישנם שני סוגי מטבעות: המקומיים משתמשים ב-Cuba National Peso) CUP), ואילו התיירים ב-CUC (כלומר Cuba Convertible Peso). היחס ביניהם הוא בערך 1 CUP שווה 22 CUC.

חופי קובה המדהימים (צילום: עידו וייסמן) (צילום: עידו וייסמן)
חופי קובה המדהימים(צילום: עידו וייסמן)

בגלל שהתיירים מחוייבים להשתמש ב-CUC, בחנויות ניתן לראות מחירים שונים לשני המטבעות עבור אותו מוצר. המטבע הנפוץ מבין השניים הוא כמובן ה-CUC. שערי החליפין הטובים ביותר בקובה מתקבלים עבור לירות שטרלינג או אירו, ואותם רצוי להחליף ב-Banco De Cuba, הבנק המרכזי של קובה, שעדיף על חנויות המט"ח השונות.

 

מפעל סיגרים בקובה (צילום: גלעד פיקוס) (צילום: גלעד פיקוס)
מפעל סיגרים בקובה(צילום: גלעד פיקוס)
 

בנוסף, שימו לב שלא ניתן להשתמש בכרטיס אשראי של אמריקן אקספרס, שכן מאסטרקארד היא חברה אמריקאית ולכן יש מגבלה בשימוש בכרטיס בקובה. ליתר ביטחון מומלץ לקחת אתכם כרטיס של חברת ויזה, ובכלל כדאי לזכור שבכל מקרה השימוש באשראי בינלאומי בקובה יכול להיות בעייתי. חשוב מאוד לבדוק אם לבנק שלכם קשר לארה"ב, במידה וכן, לא תוכלו לגשת לחשבון הבנק בקובה, ולא משנה עם איזה כרטיס.

 

הולה, הבלה אספניול?

תקשורת, ולו הבסיסית ביותר, עלולה לפתוח עבורכם דלתות רבות עם המקומיים שידועים כידידותיים מאד לתיירים וישמחו עוד יותר לדבר אתכם בשפתם. לכן, עוד לפני הנסיעה, כדאי ללמוד מעט ספרדית בסיסית. כמה ביטויים פשוטים או מילות מפתח בספרדית כמו תודה, סליחה, איך לבקש עזרה או הכוונה מהעוברים ושבים ברחוב יכולים להביא אתכם רחוק מאוד בקובה.

 

לנווט באופליין

כאמור, הטכנולוגיה המודרנית של המאה ה-21 עדיין לא ממש הגיעה לקובה. לכן אם ברצונכם לנווט בשטח או להיעזר במפות שאינן מודפסות על נייר, ניתן להשתמש באפליקציית גלילאו Galileo offline) maps). השירות מאפשר להוריד ולהשתמש במגוון של מפות בסמארטפון עם GPS גם כשאין גישה לרשת סלולרית או אינטרנט אלחוטי.

 

איך אפשר ללא - הקשר הישראלי

לישראל ולקובה אין יחסים דיפלומטיים משנת 1973. עם זאת, ישראלים מורשים להיכנס לקובה באמצעות אשרת כניסה התקפה ל-30 יום, ומתאימה לכניסה אחת בלבד. במקרים קונסולריים, ניתנים שירותים לישראלים דרך השגרירות של קנדה במדינה. בנוסף, בקובה חיים כיום כ-1,500 יהודים (בשנות ה-50 של המאה הקודמת מספרם היה יותר מ-12,000 ורובם היגרו לארה"ב בשל פעילותו הכלכלית של המנהיג פידל קסטרו).

שווה ביקור - אבל צריכים לדעת איך לעשות את זה (צילום: עידו וייסמן) (צילום: עידו וייסמן)
שווה ביקור - אבל צריכים לדעת איך לעשות את זה(צילום: עידו וייסמן)

כמו כן , ישנם שני בתי כנסת פעילים בהאוונה, שמומלץ מאוד לבקרם: "שבת אחים" - בית הכנסת העתיק של הוואנה (נבנה בשנת 1914) ובית הכנסת האורתודוכסי "עדת ישראל".

 

הכותב אמנון הלפר הוא פעיל בתחום התיירות בקובה כ-15 שנים, מבעלי אתר התיירות cuba.co.il המתמחה בהזמנות Online של טיסות ושירותי קרקע בקובה

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
צילום: עידו וייסמן
חופי קובה המדהימים
צילום: עידו וייסמן
מומלצים