שתף קטע נבחר

אלטרנטיבה לסרי לנקה? יעדי גלישה בעולם

סרי לנקה ידועה בעולם לא רק כיעד תרבות ונופש אלא גם כאחד ממקומות הגלישה הטובים ביותר. בעקבות שרשרת הפיגועים הכואבת במדינה ופרסום אזהרות המסע של משרד החוץ, ליאור קורן, עורך אתר אקספלורר טיסות, מציע רשימת יעדי גלישה חלופיים למי שחייב לגלוש עכשיו

בשיתוף Xplorer

 

כשמדברים על יעדי גלישה, היעד כנראה הכי מפורסם בעולם בהקשר הזה הוא הוואי. אבל חובבי גלישה יוכלו למצוא אתרים טובים לא פחות גם במקומות נוספים על פני הגלובוס. לאחר שרשרת הפיגועים ביעד נוסף שמתאים לגלישה - סרי לנקה, ואזהרות המסע שיצאו בעקבות האירועים, החלטנו להביא לכם יעדים אלטרנטיביים עם גלים גבוהים, חופים שווים ונופים שחבל לפספס.

 

 

עדיין לא התמסחר: האי שירגאו בפיליפינים

מתוך יותר מ-7,000 איים בפיליפינים, האי שירגאו בולט כיעד ייחודי לגולשים המתקדמים וגם למתחילים. אתר הגלישה הכי מפורסם באי נקרא Cloud Nine והוא מספק גלים מאתגרים לגולשים המנוסים.

האי שיראגו, פיליפינים (צילום: Depositphotos)
האי שיראגו, פיליפינים(צילום: Depositphotos)
לעומת זאת, אם אתם גולשים מתחילים או הגעתם לשירגאו במטרה ללמוד גלישה, מומלץ לכם להתחיל באתר הגלישה Little Pony עם מדריך גלישה מקומי ואישי. מלבד גלישה, האי יפייפה, עטור עצי קוקוס, חופים ציוריים ולגונות טורקיז. יש בו אווירה נעימה שעדיין לא הפכה ממוסחרת מדי. מומלץ לטעום מהפירות המקומיים כמו המנגו הפיליפיני או הדוריאן הייחודי (אותו פרי ידוע מתאילנד - מסריח אבל טעים). כדאי להזמין מראש חדרים בעונה הבוערת כי מספרם מוגבל.

 

עם החול השחור: האי באלי באינדונזיה

האי האינדונזי נחשב לאחד מאתרי הגלישה הטובים שיש והוא מתאים לגולשים מקצוענים וגם מתחילים. זהו אי געשי ובחלק מהחופים שלו החול שחור כפחם. בדרום האי נמצאים רוב חופי הגלישה בכיוון המזרחי והמערבי וכל אחד מהם מתאים לגלישה בעונה אחרת בשנה (יבשה או רטובה).

באלי (צילום: ליאור קורן)
באים לבאלי?(צילום: ליאור קורן)
  

החופים המתויירים, הידועים והצפופים הם קוטה וצ'אנגו שנמצאים במרחק קצר יחסית משדה התעופה הבינלאומי. אולואטו נחשב לאתר גלישה למתקדמים עם גלי ענק, אבל בחוף פאדאנג פאדאנג (Padang Padang) גם מתחילים יכולים להתאמן. מלבד גלישה, מספק באלי אפשרות הצצה לתרבות ההינדית העתיקה והצבעונית, ביקור במקדשים ציוריים בתוך הג'ונגל, סדנאות יוגה וריזורטים מהיפים בעולם.

 

חשוב לציין כי נכון להיום, ישראלים יכולים להכנס לבאלי רק עם דרכון זר או במסגרת טיול מאורגן.

 

העולם שמתחת לים: פוארטו אסקונדידו במקסיקו

אחד החופים הידועים במקסיקו לגלישה נמצא לחופי האוקיינוס השקט בדרום המדינה הענקית. עיירת החוף פוארטו אסקונדידו (Puerto Escondido) שבמדינת וואחקאקה, מושכת גולשים מכל העולם וגם צוללים, בזכות מגוון החי התת מימי.

מקסיקו (צילום: Depositphotos)
גלישה מקסיקנית, פוארט אסקונדידו(צילום: Depositphotos)
החוף המפורסם בעיירה נקרא זיקאטלה (Zicatela Beach) וכל שנה מתקיימת בו תחרות גלישה בחודש נובמבר. החוף מופרד מהשאר בצוקים וסלעים, המים סוערים יחסית ופחות מתאימים לרחצה ושחייה לאלו שאינם גולשים. יש בחוף גם גלי צינור שמזכירים את גלי ה- Banzai Pipeline מהוואי.

 

גן עדן לצילומים: "סלע הסנפיר" באוסטרליה

החוף האוסטרלי "סלע הסנפיר" (Snapper Rocks) המפורסם נמצא בעיר "הגולשים" - " חוף הזהב" (Gold Coast) בצד המזרחי של המדינה-יבשת. החוף מספק גלים מהטובים בעולם.

חוף הזהב, אוסטרליה (צילום: Depositphotos)
חוף הזהב, אוסטרליה(צילום: Depositphotos)
 

במיקום הזה מתרחשת נקודת שבירת גלים (Point Break) אל תוך נקודה סלעית – כך שהגלישה מאתגרת בהחלט. לחובבי צילום הגולשים, מובטחות תמונות מנצחות אם תגיעו לכאן בזמן הנכון.

 

אתר גלישה עולמי: בלס ביץ' באוסטרליה

נישאר עוד קצת באוסטרליה בגלל החוף הזה: בלס ביץ' (Bells Beach - אוסטרליה). חוף שנחשב אתר גלישה עולמי ונמצא במפרץ חולי מוקף צוקים. החוף מרוחק כ-100 ק"מ מהעיר מלבורן במדינת ויקטוריה בקצה הדרומי של אוסטרליה.

 

אל החוף החולי יורדים במדרגות עץ והגלים מגיעים קרוב אל תוך המפרץ. גם מי שלא גולש, יכול להנות מנקודת תצפית טובה על הגולשים במים מראש הצוקים. בחג הפסחא הנוצרי, מתקיימת במקום תחרות גלישה בינלאומית.

 

כל היעדים עד כה רחוקים לכם? לא חייבים להרחיק עד לצד השני של העולם בשביל לתפוס גלי ענק. אירופה מספקת גם היא כמה נקודות גלישה מהטובות שיש – במיוחד בחופים בצד האטלנטי.

 

אליפות העולם לנשים: ביאריץ בצרפת

עיירת החוף ביאריץ (Biarrirz) שוכנת לחופי האוקיינוס האטלנטי, לא רחוק מהגבול הספרדי, במחוז הפירנאים האטלנטיים בצרפת. גם היא מבוקשת בקרב הגולשים בזכות הגלים העזים במקום.

 

האימרה המקומית היא: "יש לי הרוחות, הכוכבים והים". הסרט "וזרח השמש" אשר מבוסס על ספרו של ארנסט המינגוויי צולם כאן בשנת 1957 והתסריטאי, חובב הגלישה, הפך לאחד הגולשים הראשונים בחוף ועזר לפרסום העולמי של המקום. חופי העיירה מנוקדים בסלעים בתוך המים והים מספק אפשרויות גלישה לאורך כל השנה – בקיץ וגם בחורף האירופי. בין שלל תחרויות הגלישה בחוף ביאריץ, מתקיימת בחודש אפריל אליפות העולם לנשים בגלישה על גלשן ארוך.

 

לגולשי גלים שמאליים: מונדקה בספרד

גם מונדקה (Mundaka) נמצאת על חופו של האוקיינוס האטלנטי. העיירה קיימת עוד מימי הביניים, בחלקה הצפוני של ספרד. אם חלומכם הוא לגלוש על גלי צינור אימתניים, תוכלו להגשים אותו בעיקר בין החודשים אוקטובר ופברואר. החוף נחשב בעבר לאחד המקומות הטובים בעולם לאוהבי גלים שמאליים, בזכות חבטות הים בחוף מפרץ ביסקאיה וכמה מהגולשים המפורסמים בעולם השאירו כאן את חותמם.

מונדקה, ספרד (צילום: Depositphotos)
מונדקה, ספרד(צילום: Depositphotos)
לצערם של הגולשים, הגל המפורסם של מונדקה נוצר בזכות שילוב תנאים יחודי על קרקע חולית, אבל בעקבות עבודות כריית חול בתחילת שנות ה-2000, נוצר נזק משמעותי לקרקע בסמוך לחוף – מה שפגע באיכות הגלים והביא לביטול תחרות ה"בילבונג פרו" שהתקיימה במקום.

 

יפה עם או בלי הגלים: אריסיירה בפורטוגל

מעט צפונית לעיר ליסבון, נמצאת עיירת הגלישה והדיג המפורסמת בקרב הגולשים - אריסיירה (Ericera) על חוף האוקיינוס האטלנטי. בעיירה עצמה ישנם ארבעה חופים חוליים ומעט מחוצה לה נמצאים שני חופי גלישה: החוף המבוקש ביותר בקרב גולשים נקרא Ribeira d’Ilhas - כשני קילומטרים צפונית לעיירה, והוא מספק גלים חזקים לגולשים המנוסים.

 

החוף השני נקרא Lizandro ומציע גלים פחות עוצמתיים. הוא ממוקם דרומית לעיירה וקו החוף החולי שלו נחשב לגדול באזור. לאחר הגלישה, מציעה העיירה מסעדות עם שלל מאכלי ים ומרכז תיירותי מסורתי שמקסים את עיני התייר, עם בתים לבנים וגגות רעפים אדומים.

 

לפרטים נוספים ולטיסות זולות הכנסו לאתר אקספלורר.

 

 

 

 

 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
צילום: Depositphotos
יעדי גלישה אלטרנטיביים בעולם
צילום: Depositphotos
מומלצים