שתף קטע נבחר

ניסאן ג'וק (נהיגה ראשונה) - כבר לא רק יפה

מייסד קטגוריית רכבי הפנאי הקטנים והמיוחד מכולם למראה, מוצג בדור חדש המבטיח לטפל בכל הטעון שיפור. נהגנו בו לראשונה כדי לבדוק האם הוא יכול להיות רלוונטי בקטגוריה רווית מתחרים

במה נהגנו: ניסאן ג'וק (דור שני)

מתחרים: סיאט ארונה, אופל קרוס לנד, קיה סטוניק, פיז'ו 2008

מתי אצלנו: רבעון ראשון

מחיר משוער: 120 אלף שקל

 

 

בעד: עיצוב, התנהגות כביש

נגד: תא נוסעים, כבר לא פורץ דרך

 

ניסאן ג'וק ()

בגדול: ניסאן ג'וק היה, יחד עם סקודה יטי, ממייסדי קטגוריית רכבי הפנאי הקטנים כשהושק לראשונה לפני כעשור. מלבד זכות ראשונים בקטגוריה שכיום מונה כבר כ-20 מתחרים, הוא גם הוכיח שללקוחות חשוב הרבה יותר העיצוב החיצוני והרושם הסביבתי הנלווה לו, גם כשזה מגיע על חשבון שימושיות ואיכות נסיעה נמוכה. עובדה, יותר ממיליון יחידות ממנו ירדו מפס הייצור בסנדרלנד אנגליה.

 

הג'וק החדש שומר על העיצוב הייחודי אבל מבטיח לטפל בכל נקודות הביקורות, לרבות איכות תא הנוסעים, נוחות נסיעה, אבזור וביצועים, עם דגש על יכולת דינמית. נהגנו בו לראשונה כדי לבדוק האם זה מספיק כדי להתמודד בקטגוריה שהפכה רוויות מתחרים.

 

ניסאן ג'וק ()

עיצוב ותא נוסעים: העיצוב החיצוני הייחודי, שבמהלך השנים העותק על ידי דגמים מתחרים (ע"ע טויוטה C-HR או מיצובישי אקליפס-קרוס) נשמר, עם מספר שינויים עדכניים. למשל יחידות תאורה חדשות מלפנים ומאחור, סבכת V גדולה משמעותית, בתי גלגלים מודגשים, אפשרות לצביעה דו-גונית לגג וחישוקים שונים וגדולים ("19) ממרבית המתחרים. כבעבר, ידיות פתיחת הדלתות האחוריות מוסלקות במסגרת השמשה על מנת לייצר מראה דמוי-קופה.

 

כמובטח, תא הנוסעים מציג קפיצת מדרגה לעומת הדגם היוצא. יש מסך תצוגה גדול בלוח המחוונים (האנלוגי), מסך מגע בגודל ראוי ("8 לעומת "5.8 בגרסאות הבכירות של הג'וק היוצא) עם צימוד ל-Apple CarPlay ו-Android Auto, אבל הוא עדיין בעל רזולוציה נמוכה מזו שתוכלו למצוא ברנו קפצ'ור, אחיו הצרפתי לקונצרן.

 

איכות החומרים טובה בדרך כלל עם אפשרות לשילוב צבעים נועז (אדום ושחור למשל) וגימורי עור ואלקנטרה, אך בחלקים נמוכים יותר בולט פלסטיק קשיח ומחוספס. בלם החניה חשמלי כעת אך מספר תאי האחסון נמוך, יש רק שקע USB בודד לנוסעים מלפנים ומאכזב לגלות שבקרת האקלים חד אזורית, ללא פתחי מיזוג ליושבים מאחור.

 

ניסאן ג'וק ()

ההגה שטוח בחלקו התחתון, מתכוון כעת גם לעומק וכולל מנופי שליטה בהילוכים, אבל זווית אופקית וקוטר גדול עשויים להקשות על נהגים נמוכים. המושבים מציעים נוחות ותמיכה טובים מבעבר וגם שדה הראיה שופר תודות לקורות A צרות יותר. הג'וק גדל בכל ממד לעומת קודמו: ארוך ב-7.5 ס"מ (421 ס"מ), רחב ב-3.5 ס"מ (180 ס"מ) וגבוה ב-3 ס"מ (159.5 ס"מ).

חשוב מכך, בסיס הגלגלים גדל בלא פחות מ-10.5 ס"מ (263.5 ס"מ) והוא מאפשר מרווח מחיה טוב משמעותית בעיקר לרגליים ולראש, ומאפשר גם למבוגרים לשבת מאחור, אם כי הוא לא הטוב בקטגוריה מבחינה זו. גם מאחור יצטרכו היושבים להגריל למי הזכות להשתמש בשקע USB בודד וללחוץ ממושכות על מתג פתיחה או סגירת החלונות שנטול מנגנון לחיצה בודדת. תא המטען גדול ב-68 ליטר (422 ליטר), אך הוא נטול גלגל חלופי.

ניסאן ג'וק ()

אבזור הבטיחות כולל כעת מערכות אקטיביות שלא הוצעו בעבר - לרבות בלימה אוטונומית, שמירה על נתיב, בקרת שיוט אדפטיבית, התראת שטחים מתים וזיהוי תמרורים. עוד לא ידוע מי מאלה יוצע בגרסה שתשווק כאן. 

 

יחידות הנעה וביצועים: בשלב ראשון ישווק הג'וק רק עם מנוע טורבו-בנזין בעל שלושה צילינדרים בנפח 1.0 המפיק 117 כ"ס, תוספת זניחה של 4 כ"ס. השיפור המשמעותי הוא בשיא המומנט (18.6 קג"מ, 4 קג"מ יותר) הזמין בסל"ד נמוך משמעותי ממנוע 1.6 ליטר האטמוספרי בדגם היוצא.

 

הוא משודך לתיבת שישה הילוכים ידנית (שלא תשווק כאן) או שבעה הילוכים כפולת-מצמד במקום התיבה הרציפה בעבר. בהמשך יוצעו מנועים נוספים של הקונצרן לרבות יחידה היברידית חדשה של רנו, דומה לזו שתגיע לקליאו החדשה, עם הבטחה לחסכון של 40% בצריכת הדלק בהשוואה לגרסאות בנזין. גרסת ניסמו ספורטיבית שהוצעה בדגם היוצא, לא תהיה במבחר הדגמים של החדש.

ניסאן ג'וק ()

היחידה העדכנית מאפשרת שיפור בביצועים (11.1 שניות ל-100 קמ"ש, 1.2 שניות פחות מבעבר), אם כי הוא עדיין לא הזריז בקטגוריה. יחידת ההנעה כוללת שלושה מצבים – חיסכון עם תגובות סופר-עצלות, רגיל וספורט, אך גם בזה האחרון הוא מחייב רגל כבדה כדי לייצר התקדמות ראויה ועם עומס של טיפוס בכביש הררי או תפוסת נוסעים מלאה, יהיה לו הרבה יותר קשה. דווקא בידוד רעש ורעידות, האופייני למנועי שלושה צילינדרים, טוב מאוד והוא מסגיר את מוצאו רק בסל"ד גבוה.

 

המנוע החדש נעים הרבה יותר בשימוש יומיומי תודות לרצועת כוח רחבה משמעותית, הזמינה מסל"ד נמוך יותר מהמנוע היוצא. גם פעולת תיבת ההילוכים טובה בהרבה מזו הרציפה, שייצרה הרבה רעש ומעט התקדמות בדגם היוצא. ועדיין היא לעיתים איטית בתגובותיה כשהיא נדרשת להוריד הילוך אחד או שניים.

ניסאן ג'וק ()

נוחות והתנהגות: הג'וק מבוסס על פלטפורמת CMF-B העדכנית (משותפת לרנו קפצ'ור) כך שלמרות הגידול במידות, המשקל העצמי הופחת במעט (23 ק"ג). בהשוואה לדגם היוצא נוחות הנסיעה טובה לאין שיעור, החל ביכולת ספיגה במהירות נמוכה ובעיקר בשמירה על ריסון המרכב במהירות גבוהה. כיול המיתלים הוא על הצד המוצק, חלק מהשאיפה למתג אותו כדינמי בקטגוריה, והמשמעות היא שנוחות הנסיעה בעיר נוקשה יחסית, והצמיגים נמוכי החתך לא מסייעים לכך. עם חישוקים קטנים יותר ("17) סביר להניח שהיא תהיה טובה יותר, אך אלה לא היו זמינים לנהיגה באירוע ההשקה. בידוד רעשי דרך ורוח הופחת משמעותית, למרות הצמיגים הרחבים.

 

היכולות הדינמיות טובה, זוויות גלגול צנועות, האחיזה גבוהה והנכונות לשנות כיוון חיובית. ההגה בעל משקל טבעי מבעבר, אבל עדיין חסר משוב. גם הבלמים הפגינו יכולת טובה, אם כי מעט חסרי תחושה.

ניסאן ג'וק ()

סיכום: ניסאן עשתה שיעורי בית עם הג'וק החדש, והוא מטפל כהלכה במרבית נקודות התורפה של הדגם היוצא. החל במרחב המחיה לנוסעים ותא מטען ראוי, כלה באבזור הבטיחות, ואיכויות הנסיעה והביצועים - הגם שאינו יוצא דופן מבחינה זו ממתחריו המודרניים. בתוספת מראה ייחודי הוא צפוי לשמר את מעמדו המיוחד בקטגוריה.

 


ניסאן גוק DIG-T 117

ניסאן ג'וק DIG-T 117
מנוע 3 צילינדרים, טורבו
נפח / סוג דלק 999 סמ"ק / בנזין
הספק מרבי 117 כ"ס ב-5,250 סל"ד
מומנט מרבי 18.3 קג"מ ב-1,750 סל"ד
הנעה / תיבת הילוכים קדמית / כפולת מצמד, 7 הילוכים
אורך 421 ס"מ
רוחב 180 ס"מ
גובה 159.5 ס"מ
בסיס גלגלים

263.6 ס"מ

משקל 1,210 ק"ג
נפח תא מטען 422 ליטר
100-0 קמ"ש 11.1 שניות
מהירות מרבית 180 קמ"ש
תצרוכת דלק (ממוצע יצרן) 15.6 ק"מ לליטר
פליטת CO2 (ממוצע יצרן) 110 גרם לק"מ
מחיר משוער 120 אלף שקל
כריות אוויר 6
בקרת יציבות? כן (לחצו כאן להסבר)
דירוג בטיחות (Euro NCAP) 5 כוכבים

 

הכתב היה אורח חברת ניסאן

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
ynet רכב בפייסבוק
לוח winwin
מומלצים