שתף קטע נבחר

שנת הרכב 2018 - הפנאי שולט, ההיברידי הכי

כולנו יודעים שיונדאי היא מלכת המכירות גם השנה, אבל ניתוח מעמיק של הטבלה הסופית שמפרסם איגוד יבואני הרכב מגלה גם איזה מותג מתמודד השנה עם הצניחה החדה ביותר בפופולריות ואיזה עם הנסיקה המרשימה ביותר בשוק, איזו השפעה יש להעדפת רכבי פנאי קומפקטיים ועוד

שנת 2018 הסתיימה עם 267,490 מכוניות חדשות שעלו על כבישי ישראל, נתון שלא כולל אגב אלפי מוניות, משאיות, אוטובוסים ו-18 אלף כלי רכב דו-גלגליים חדשים אבל מציג ירידה של כ-5% ביחס ל-2017, בה נמסרו למעלה מ-281 אלף מכוניות.

 

 (צילום: ניר בן זקן) (צילום: ניר בן זקן)
(צילום: ניר בן זקן)

 

כפי שכבר דיווחנו, בצמרת טבלת המותגים אין שינויים דרמטיים: יונדאי ממשיכה להוביל את השוק, והשנה היא גם מתהדרת בדגם הנמכר ביותר בישראל, יונדאי איוניק, ממנו נמסרו 10,181 יחידות מאז חודש ינואר 2018- רובן המוחלט לחברות ליסינג. במקום השני מתייצבת קיה ואחריהן ברשימה טויוטה, סקודה, ניסאן וסוזוקי.

 

סקודה קארוק קיה ספורטאז' פיז'ו 3008 (צילום: ניר בן זקן)
(צילום: ניר בן זקן)

 

מרבית מותגי הרכב רשמו ירידה בשנה החולפת ביחס לאשתקד ובזמן שבחלק מהמקרים מדובר בירידות שוליות (קיה, שברולט, דאצ'יה), יבואנים אחרים חוו ירידה דרמטית במכירות. בהם סוזוקי שאיבדה קרוב ל-20%, אולי מכיוון שהיא מהבודדות שאינה מציעה דגמים עם מערכות בטיחות אקטיביות. גם רנו לא מציעה מערכות בטיחות מתקדמות וכנראה שגם לכן היא מאבדת 12.4% מסירות. ירידות משמעותיות נרשמו גם אצל הונדה, פולקסווגן, סובארו ואחרות.

 

מכירות רכב 2018 ()

גם מותגי היוקרה - לפחות המובילים שבהם המגיעים מגרמניה אשר כוללים את אודי, מרצדס וב.מ.וו - הציגו ירידות, לרבות אצל מותגי הבת: מיני של ב.מ.וו וסמארט של מרצדס. לעומת, עליות מרשימות הן מנת חלקם של מותגי יוקרה מתחרים, כולל וולוו, לקסוס, אינפיניטי, פורשה, יגואר ו-DS.

 

בנתוני הדגמים הנמכרים לוקחת השנה את הבכורה האיוניק של יונדאי, ואיתה בעשיריה המובילה עוד שני דגמים היברידיים - קיה נירו וטויוטה C-HR. יחד תפסו מכוניות היברידיות נתח שוק של כ-15% בשנה החולפת, נתון חסר תקדים. קיה ספורטז' ופיקנטו ממשיכים לשמר את מעמדם כלהיטים בשוק הרכב, וגם מרבית הדגמים האחרים ברשימה מוכרים משנים קודמות.

 

מכירות רכב 2018 ()

ואיך אפשר בלי להזכיר את רכבי הפנאי, הממשיכים את המגמה הברורה של השוק בשנים האחרונות, הזונח באופן עקבי את המכוניות המשפחתיות. בסך הכל, למעלה מ-40% מהמכוניות שנמכרו בישראל בשנה החולפת היו רכבי פנאי, עליה משמעותית ביחס לשנים קודמות שאף הן הציגו את המגמה. למעשה, בכל אחת מארבע השנים האחרונות נרשמה עליה בנתח השוק של רכבי הפנאי, ובמקביל הצטמצם כוחן של המשפחתיות לסוגיהן.

 

מכירות רכב 2018 ()

ארץ מוצא? המותגים היפניים הם עדיין החזקים ביותר ובשנה החולפת הם תפסו נתח של 36.5% מסך המסירות. המכוניות האירופאיות אחריהן עם 31.6% בעוד הקוריאניות רשמו נתון של 27.7% - מספר מרשים לאור העובדה שמדובר למעשה בשני מותגים בלבד (יונדאי וקיה). מותגים אמריקאיים תפסו נתח של 3.8% בלבד מסך המסירות.

 

הכותב חבר מערכת iCar

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
צילום: ניר בן זקן
מבחן היברידיות טויוטה אוריס קיה נירו יונדאי איוניק
צילום: ניר בן זקן
ynet רכב בפייסבוק
לוח winwin
מומלצים