שתף קטע נבחר

מרצדס חושפת A45 ו-CLA45 - כאן בסוף השנה

היצרנית הגרמנית חשפה גרסאות קצה מבית AMG לדגמים הקטנים ביותר שלה, עם ביצועי-על - זינוק ל-100 קמ"ש ב-3.9 שניות ו-270 קמ"ש מרביים. יגיעו לישראל בסוף 2019

מרצדס חשפה גרסאות 45 AMG קיצוניות לדגמי A קלאס ולגרסת הקופה ארבע דלתות CLA. השתיים הוצגו בפסטיבל המהירות של גודווד הנערך בסוף השבוע, ולישראל יגיעו בסוף השנה.

 

 

שתי הגרסאות מצוידות במנוע טורבו-בנזין בעל ארבעה צילינדרים בנפח 2.0 ליטר, העושה שימוש ברכיבים יחודיים כמו מגדש בלחץ גבוה (2.1 באר), מצנן ביניים כפול, מזרקי דלק דו-שלביים ואברים פנימיים מופחתי חיכוך. המנוע הורכב הפוך לעומת הגרסאות הרגילות עם סעפת פליטה ומגדש טורבו בחלק האחורי של התא (סמוך לקיר האש) וסעפת היניקה בחלק הקדמי. לדברי מרצדס, כך מתאפשרת הזרמה יעילה יותר של אוויר למנוע. 

 

מרצדס A45 AMG ()
מרצדס A45 AMG

 

ההספק המרבי עומד על 387 כ"ס בגרסת הרגילה (6 כ"ס יותר מה-A45 וה-CLA45 הקודמות) או 421 כ"ס בגרסת S. לדברי מרצדס, מדובר במנוע ארבעה צילינדרים מוגדש החזק ביותר ברכב בייצור סדרתי. עוד מציינת היצרנית כי נעשה מאמץ להקנות לו אופי של מנוע אטמוספרי עם שיא מומנט (48.9 קג"מ ברגילה ו-51 קג"מ ב-S) ב-5,000 סל"ד וקו אדום ב-7,200 סל"ד.


מרצדס CLA 45 AMG ()
מרצדס CLA45 AMG

 

המנוע משודך לתיבת שמונה הילוכים כפולת-מצמד והנעה כפולה-קבועה. אלה מאפשרים זינוק ל-100 קמ"ש ב-4 שניות ל-A45 ו-4.1 שניות ל-CLA45 (קיצוץ של 0.2 שניות ו-0.1 שניות בהתאמה) בדרך למהירות מרבית מוגבלת אלקטרונית של 250 קמ"ש. גרסת S תסיים את המיאוץ ב-3.9 שניות (4 שניות לגרסת הקופה) בדרך להגבלה אלקטרונית גבוהה יותר של המהירות המרבית - 270 קמ"ש.

 

מרצדס A45 AMG ()

למערכת המיתלים גיאומטריה ייחודית לדגם עם קפיצים ובולמי זעזועים קשיחים יותר, מוטות מייצבים מעובים, קורת רוחב מאלומיניום מתחת למנוע ומוט גישור בין בתי בולמי הזעזועים המסייעים להקשחת המרכב. היצרנית טוענת שמלבד שיפור היכולת הדינמית, גם נוחות הנסיעה טובה מבעבר. כאופציה יוצעו בולמי זעזועים אדפטיביים.

 

מרצדס A45 AMG ()

להגה כיול ייחודי ומערך הבלמים כולל דיסקים גדולים מלפנים (350 מ"מ וקאליפר עם ארבע בוכנות, או 360 מ"מ ושש בוכנות ב-S) ומאחור (330 מ"מ בשתי הגרסאות). גרסת S כוללת גם דיפרנציאל אחורי מוגבל החלקה אלקטרוני הכולל הכוונת מומנט ומאפשר - עם בחירה במצב "מסלול" בבורר הנהיגה, ניתוק בקרת יציבות ובחירה בתפעול ידני לתיבת ההילוכים (באמצעות מנופים מאחורי ההגה) - שילוב מצב "דריפט" ייעודי המאפשר החלקות כוח, כך מרצדס.

 

מרצדס CLA 45 AMG ()

מבחינה ויזואלית נבדלות ה-A45 וה-CLA45 מהגרסאות הרגילות בסבכת פסים (המכונה פאנאמריקנה), פגושים עם כונסי אוויר גדולים ומסיטי אויר מלפנים ורביעיית מפלטים מאחור, חישוקי "19 יחודיים וספוילר בקצה תא המטען (ענק ב-A).

 

בפנים יש מושבים תומכים יותר, עם הגה שטוח בחלקו התחתון ועליו חוגה לבחירת מצבי נהיגה. על לוח המחוונים הדיגיטאלי ומסך המגע (בגודל "10.25 כל אחד) יש אפשרות להצגת נתוני "אקשן" של יחידת ההנעה (טמפרטורת שמן מנוע ושמן תמסורת, או נתוני תפוקה) ומערכת טלמטריה (מד תאוצה צידית, מדידת זמנים למסלולי מירוצים, מיאוץ ל-100 קמ"ש, רבע מייל או בלימה מ-100 קמ"ש לעצירה).

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
ynet רכב בפייסבוק
לוח winwin
מומלצים