שתף קטע נבחר

כשכסף לא חסר - ייצור מוגבל לבוגאטי ומקלארן

בוגאטי ומקלארן הציגו מכוניות ספורט קיצוניות בייצור מוגבל ובמחיר מרקיע שחקים בתערוכת הרכב השנתית של פיבל ביץ'

בוגאטי חשפה בתערוכת פיבל ביץ' המיועדת לכלי רכב אקזוטיים וקלאסיים, גרסת קצה לשירון תחת השם סנטודיצ'י (Centodieci – 110 באיטלקית), לציון 110 שנים מאז נוסדה וכמחווה ל-EB110, מכונית העל האחרונה שייצרה בתחילת שנות ה-90. רק 10 יחידות ייוצרו וכולן נמכרו מראש. תג המחיר: שמונה מיליון יורו, לפני מיסים.

 

בוגאטי סנטודיצ'י ()

בסנטודיצ'י שוכן מנוע W16 בנפח 8.0 ליטר עם ארבעה מגדשי טורבו והספק מרבי שלח 1,600 כ"ס, 100 כ"ס יותר ממה שהוא מספק בשירון. הכוח עובר לכל הגלגלים דרך תיבת שבעה הילוכים כפולת-מצמד. למרות תוספת הכוח, הביצועים זהים לשירון - זינוק ל-100 קמ"ש ב-2.4 שניות, ל-200 קמ"ש ב-6.1 שניות, ול-300 קמ"ש ב-13.1 שניות.

 

בוגאטי סנטודיצ'י ()
המהירות המרבית מוגבלת ל-380 קמ"ש, 40 קמ"ש פחות עקב שינויי עיצוב המייצרים לדברי בוגאטי עוד 90 ק"ג של כוח הצמדה תודות לספוילר אחורי ענק. בוגאטי טוענת גם למשקל עצמי נמוך ב-20 ק"ג. אי אפשר לפספס את חמשת כונסי האוויר העגולים הזהים לאלה של ה-EB110, ואת הסבכה הקדמית הקטנה משמעותית מזו של השירון.

 

בוגאטי ()
מימין לשמאל: שירון, סנטודיצ'י ו-EB110

 

יצרנית רכבי הספורט הבריטית מקלארן אומנם לא הציגה מכונית, אבל כן פרסמה קדימון לדגם חדש שייוצר במהדורה מוגבלת של 399 יחידות החל בסוף השנה הבאה, עם תג מחיר של כ-1.5 מיליון פאונד, כ-6.5 מיליון שקל לפני מיסים.

 

מקלארן ()

לדברי מקלארן, המכונית החדשה משתייכת ל"סדרה האולטימטיבית", משפחת דגמי קצה ביצרנית אליה משתייכות גם ה-P1, סנה וספיד-טייל. מתמונת הצללית שפרסמה היצרנית עולה כי המכונית מעוצבת בדומה למכוניות מירוץ עתיקות, ללא שמשה קדמית או גג אך עם צמד בליטות הגנה מאחורי המושבים. כבסיס היא תעשה שימוש בשלדת אמבטיה עשויה קרבון עליה מבוססים כל דגמי היצרנית. יחידת ההנעה תתבסס על מנוע V8 כפול מגדשי טורבו המוכר של מקלארן.

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
ynet רכב בפייסבוק
לוח winwin
מומלצים